AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #21 Skrevet 17. august 2014 Nå er jeg mann og har vært en del ute på byen den siste tiden og observert litt ting som skjer. Når jeg f.eks går bort til en jentegjeng, la oss si 3 stk, så hender det at en av dem er veldig motvillig til å ha noe med meg å gjøre. Hun bare ser stygt på meg, gidder ikke å hilse, ignorer, drar venninnene vekk o.l, mens de andre ofte er veldig hyggelige og helt normale mennesker. Har ikke lagt merke til denne oppførselen tidligere, men nå har det skjedd noen ganger og begynner å lure litt på hva som er årsaken til dette. Er det misunnelse fordi hun plutselig ikke er midtpunktet lenger? Kjenner dere jenter dere igjen i denne situasjonen? Har dere opplevd at venninner bevisst holder dere tilbake når det er ute? Eller er DU ei som holder dine venninner tilbake, og i så fall hvorfor? Anonymous poster hash: d4db3...9b9 Jeg kan reagere med å bli sur om slikt skjer, og det har ingenting med misunnelse å gjøre. Det skyldes at jeg synes det er irriterende at uinteressante mannfolk kommer slengene og avbryter en bra samtale og ødelegger deler av kvelden, spesielt om jeg er ute med venninner jeg sjelden treffer. Ikke alle byturer handler om å treffe menn.Noen ganger vil vi bare være i fred Anonymous poster hash: f688b...6a7
Gjest Tassen10 Skrevet 17. august 2014 #22 Skrevet 17. august 2014 Jeg kan reagere med å bli sur om slikt skjer, og det har ingenting med misunnelse å gjøre. Det skyldes at jeg synes det er irriterende at uinteressante mannfolk kommer slengene og avbryter en bra samtale og ødelegger deler av kvelden, spesielt om jeg er ute med venninner jeg sjelden treffer. Ikke alle byturer handler om å treffe menn.Noen ganger vil vi bare være i fred Anonymous poster hash: f688b...6a7 Men... Er det ikke egentlig litt "rart" å dra på byen, hvis man egentlig bare vil være i fred?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #23 Skrevet 17. august 2014 Men... Er det ikke egentlig litt "rart" å dra på byen, hvis man egentlig bare vil være i fred? Ja, det stussa jeg også på da jeg leste det. Hvorfor ikke bare ha en venninnekveld hjemme i leiligheten hvis man ikke vil snakke med noen andre? Hvis man drar på restaurant, kafé, quiz eller whatever så er det jo helt greit at man holder seg med sine kjente, men det å dra ut på byen en lørdagskveld for så å irritere seg over at folk tar kontakt..... For meg så høres det bare utrolig merkelig ut. Anonymous poster hash: d4db3...9b9
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #24 Skrevet 17. august 2014 Men... Er det ikke egentlig litt "rart" å dra på byen, hvis man egentlig bare vil være i fred? I min verden er det normalt å dra ut på byen for å tilbringe tid med venner. Jeg kjenner ingen som drar ut kun for å sjekke og/eller bli kjent med nye mennesker. Sjekking på byen er uansett kleint og oftest en plage.Anonymous poster hash: bd2b8...568 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #25 Skrevet 17. august 2014 Men... Er det ikke egentlig litt "rart" å dra på byen, hvis man egentlig bare vil være i fred? Jeg vil ikke snakke med hvem-som-helst som finner det for godt å ta kontakt. Det betyr ikke at jeg bare vil være i fred. Anonymous poster hash: 5c77d...d9c 1
Gjest Tassen10 Skrevet 17. august 2014 #26 Skrevet 17. august 2014 Jeg vil ikke snakke med hvem-som-helst som finner det for godt å ta kontakt. Det betyr ikke at jeg bare vil være i fred. Anonymous poster hash: 5c77d...d9c Ok. Men det var faktisk det som sto... "Noen ganger vil vi bare være i fred når vi er på byen"
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #27 Skrevet 17. august 2014 Ah, jeg trodde du snakket om at du avviste før han i det hele tatt hadde klart å si så mye, men hvis det ikke er tilfellet så beklager jeg. Hvordan avgjør du om en mann er på deres nivå da? Ut ifra din sterke reaksjon så tenkte du i alle fall ikke på utseende.Anonymous poster hash: d4db3...9b9 Jeg ser på helheten. Summen av klær, alder, hva han sier etc. Jeg synes det er bra at du går bort til kvinner på byen. Ville bare ikke tatt det for gitt at alle som svarer høflig, faktisk har lyst til å snakke med deg. Jeg svarer også høflig om ikke mannen er for innpåsliten og masete. Anonymous poster hash: 5c77d...d9c
Gjest Tassen10 Skrevet 17. august 2014 #28 Skrevet 17. august 2014 I min verden er det normalt å dra ut på byen for å tilbringe tid med venner. Jeg kjenner ingen som drar ut kun for å sjekke og/eller bli kjent med nye mennesker. Sjekking på byen er uansett kleint og oftest en plage.Anonymous poster hash: bd2b8...568 Nei, men da er det vel bedre å ta en venninnekveld hjemme? Det fins jo en mellomting her mellom å "ikke ville snakke med noen når jeg er ute", og "nå skal jeg ut for å finne min neste kjæreste!" Vil tro de fleste er ett sted mellom disse to ytterpunktene?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #29 Skrevet 17. august 2014 For min del er det slik at jeg for det første faktisk bare har venninner som tilhører venninnepar av oss. Det er tilfeldig at jeg ikke har single venninner, men slik er det faktisk. Når vi en sjelden gang får barnepass alle sammen og skal ut så går vi gjerne jentene for seg og gutta for seg. Gutta vil jo gjerne på sportsbar, mens jentene vil et sted de kan kjadre over et glass vin (så møter vi mannfolka etter noen timer og går et sted sammen). Når jentene sitter ved et bord kommer det fra tid til annen bort en fyr som vil prøve seg på en av oss. Noen av jentene avviser med en gang, mens noen ikke helt klarer å være så rett frem (og da kan det være at en av de som er mer rett frem griper inn og avviser på "hennes vegne"). Hadde noen av oss vært single hadde jeg ikke avvist de som prøver seg. Men når vi nå først er ute sammen så er det jo overhodet ikke for å bli sjekket opp/sjekke opp, og den mannen som prøver blir for mkn del et forstyrrende og irriterende element som ødelegger jentekvelden/kjadringa med jentene. Da kan jeg kanskje bli litt krass når jeg "jager" ham vekk, selv om jeg ikke mener å være slem. Jeg vil åå en måte bare få kose meg i fred med jentene når vi først er ute, og ikke måtte bruke tid på høflig jatting med en eller annen random mann. Slem blir jeg først når fyren nekter å gå, eøøer nekter å tro at vi alle er opptatt (har fått høre mange ganger at "det er bare noedu sier, dere er nnok ikke ALLE opptatt"). Det er mitt syn på saken i alle fall :-)Anonymous poster hash: d6655...d87 Takk for et veldig utfyllende svar. Så dere går ut på byen for å sitte og snakke med hverandre? Hva slags utesteder er dette snakk om da? Synes du det ikke er litt rart å gå ut på byen på steder det er smekkfullt av andre mennesker for så å ikke ønske å ha kontakt med noen av dem? Det blir litt som om å gå på en buss, men egentlig ikke ville dra noe sted. Ikke for å kverulere altså. Anonymous poster hash: d4db3...9b9
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #30 Skrevet 17. august 2014 Nei, men da er det vel bedre å ta en venninnekveld hjemme? Det fins jo en mellomting her mellom å "ikke ville snakke med noen når jeg er ute", og "nå skal jeg ut for å finne min neste kjæreste!" Vil tro de fleste er ett sted mellom disse to ytterpunktene? Hvorfor skal du bestemme hvor vi har venninnekveld? Vi liker å være ute på byen og da drar vi ut på byen. Det beste er om du i utgangspunktet antar at folk ikke vil snakke med deg og vil være i fred. De som vil noe annet klarer som regel å signalisere det.Anonymous poster hash: bd2b8...568 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #31 Skrevet 17. august 2014 Hvorfor holder du deg ikke hjemme da? så slipper du jo alle de mennene... Så regner jeg med at du selv tar masse initiativ selv og sjekker opp? Vil du at jeg skal tro på at i en venninne gjeng på 3-4stk og alle blir sjekket opp utenom deg og du ikke blir det spor misunnelig ? Det siste kommer an på om det var slik denne ene kvelden, eller om det alltid var slik. Erfaringen fra min egen venninnegjeng, er at hun som var desidert mest ettertrakta av oss i starten av tyveåra, nå er den eneste som ikke har etablert seg med samboer/barn. Hun har ikke fått det til, for ingen er interessert i noe mer enn en natt med henne, virker det som. Anonymous poster hash: 5c77d...d9c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #32 Skrevet 17. august 2014 Jeg ser på helheten. Summen av klær, alder, hva han sier etc. Jeg synes det er bra at du går bort til kvinner på byen. Ville bare ikke tatt det for gitt at alle som svarer høflig, faktisk har lyst til å snakke med deg. Jeg svarer også høflig om ikke mannen er for innpåsliten og masete.Anonymous poster hash: 5c77d...d9c Ok, da fikk jeg jo oppklaring i det. Neida, ser jo den at ikke alle er like interesserte i å prate med meg, men det betyr jo ikke at man ikke skal forvente seg normal høflighet likevel. Jeg er i alle fall akkurat like høflig uavhengig av hvem jeg prater med. Anonymous poster hash: d4db3...9b9
Gjest Tassen10 Skrevet 17. august 2014 #33 Skrevet 17. august 2014 Hvorfor skal du bestemme hvor vi har venninnekveld? Vi liker å være ute på byen og da drar vi ut på byen. Det beste er om du i utgangspunktet antar at folk ikke vil snakke med deg og vil være i fred. De som vil noe annet klarer som regel å signalisere det.Anonymous poster hash: bd2b8...568 Wow... Slapp av! Hvordan i all verden klarer du å få mitt innlegg til å handle om at jeg vil bestemme hvordan andre skal oppføre seg når de er ute? Jeg prøver bare å forstå hvordan man skal oppføre seg ute.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #34 Skrevet 17. august 2014 Hvorfor skal du bestemme hvor vi har venninnekveld? Vi liker å være ute på byen og da drar vi ut på byen. Det beste er om du i utgangspunktet antar at folk ikke vil snakke med deg og vil være i fred. De som vil noe annet klarer som regel å signalisere det.Anonymous poster hash: bd2b8...568 Det handler nok ikke om å bestemme hvor dere tar venninnekvelden, men heller det at han (og jeg) ikke skjønner hvorfor dere velger å ha venninnekvelden ute på byen hvis dere ikke ønsker kontakt med noen andre mennesker. Anonymous poster hash: d4db3...9b9
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #35 Skrevet 17. august 2014 Ok, da fikk jeg jo oppklaring i det. Neida, ser jo den at ikke alle er like interesserte i å prate med meg, men det betyr jo ikke at man ikke skal forvente seg normal høflighet likevel. Jeg er i alle fall akkurat like høflig uavhengig av hvem jeg prater med.Anonymous poster hash: d4db3...9b9 Du virker høflig her på tråden i alle fall. Så du er sikkert ikke blant dem jeg hadde kastet vekk. Kanskje det bare er slik at dere 'vanlige' menn ikke vet hvor innpåslitne enkelte andre menn kan være på byen.Anonymous poster hash: 5c77d...d9c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #36 Skrevet 17. august 2014 Det handler nok ikke om å bestemme hvor dere tar venninnekvelden, men heller det at han (og jeg) ikke skjønner hvorfor dere velger å ha venninnekvelden ute på byen hvis dere ikke ønsker kontakt med noen andre mennesker. Anonymous poster hash: d4db3...9b9 Han skal få lov til å ikke skjønne det, men kalle oss rare fordi vi velger annerledes enn ham er ganske drøyt.Anonymous poster hash: bd2b8...568
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #37 Skrevet 17. august 2014 Det handler nok ikke om å bestemme hvor dere tar venninnekvelden, men heller det at han (og jeg) ikke skjønner hvorfor dere velger å ha venninnekvelden ute på byen hvis dere ikke ønsker kontakt med noen andre mennesker.Anonymous poster hash: d4db3...9b9 God stemning, alkohol, musikk, slippe seg litt løs, kanskje treffe andre kjenteAnonymous poster hash: 5c77d...d9c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #38 Skrevet 17. august 2014 Han skal få lov til å ikke skjønne det, men kalle oss rare fordi vi velger annerledes enn ham er ganske drøyt.Anonymous poster hash: bd2b8...568 Synes du er så drøyt da? Du synes sikkert at andre mennesker som gjør valg du ikke kan fatte og begripe også er litt rare. Anonymous poster hash: d4db3...9b9
Gjest Tassen10 Skrevet 17. august 2014 #39 Skrevet 17. august 2014 Han skal få lov til å ikke skjønne det, men kalle oss rare fordi vi velger annerledes enn ham er ganske drøyt.Anonymous poster hash: bd2b8...568 Har ikke kalt dere rare. Men jeg syns det var "rart" ( i mangel av ett bedre ord), å dra ut på byen, når man egentlig bare vil være i fred.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #40 Skrevet 17. august 2014 Du virker høflig her på tråden i alle fall. Så du er sikkert ikke blant dem jeg hadde kastet vekk. Kanskje det bare er slik at dere 'vanlige' menn ikke vet hvor innpåslitne enkelte andre menn kan være på byen.Anonymous poster hash: 5c77d...d9c Vel, det er jo hyggelig å høre. Skal sies at jeg er normalt sett er edru på byen, så tror ikke jeg er spesielt innpåsliten. Men man vet jo aldri..... Nei, jeg aner ikke hvordan andre menn oppfører seg på byen. Men nå er det vel ikke meg de ønsker å sjekke opp heller. Anonymous poster hash: d4db3...9b9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå