AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Nå er jeg mann og har vært en del ute på byen den siste tiden og observert litt ting som skjer. Når jeg f.eks går bort til en jentegjeng, la oss si 3 stk, så hender det at en av dem er veldig motvillig til å ha noe med meg å gjøre. Hun bare ser stygt på meg, gidder ikke å hilse, ignorer, drar venninnene vekk o.l, mens de andre ofte er veldig hyggelige og helt normale mennesker. Har ikke lagt merke til denne oppførselen tidligere, men nå har det skjedd noen ganger og begynner å lure litt på hva som er årsaken til dette. Er det misunnelse fordi hun plutselig ikke er midtpunktet lenger? Kjenner dere jenter dere igjen i denne situasjonen? Har dere opplevd at venninner bevisst holder dere tilbake når det er ute? Eller er DU ei som holder dine venninner tilbake, og i så fall hvorfor? Anonymous poster hash: d4db3...9b9
GammelKaktus Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 De gangene jeg har bedt menn om å gi oss fred så er det fordi jeg har fått beskjed om det, mange jenter som synes det er ubehagelig å avvise menn, men jeg gjør det med glede Men jeg har aldri bedt noen om å gå uten at jeg har fått et lite hint av venninnene mine. Mange som er sjenerte og ikke tør å gi beskjed vet du 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #3 Skrevet 17. august 2014 Jeg er kvinne og har i visse tilfeller bedt en mann gå. Det handler ikke om sjalusi, mer om at jeg kanskje er raskere til å avvise en mann jeg ikke anser som på vårt 'nivå' enn enkelte av mine venninner. Noen av dem responderer på mannen og er hyggelig bare for å være høflige. Andre igjen er kanskje ikke så vant til å bli sjekket opp og synes det er stas med hvem som helst.Anonymous poster hash: 5c77d...d9c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 Tilføyer: Det er altså ikke snakk om å 'holde venninnene tilbake'. Snarere handler det om å ta ansvar. Ikke alle som orker bruke tid på en mann som kommer bort med slitne replikker.Anonymous poster hash: 5c77d...d9c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 Jeg er kvinne og har i visse tilfeller bedt en mann gå. Det handler ikke om sjalusi, mer om at jeg kanskje er raskere til å avvise en mann jeg ikke anser som på vårt 'nivå' enn enkelte av mine venninner. Noen av dem responderer på mannen og er hyggelig bare for å være høflige. Andre igjen er kanskje ikke så vant til å bli sjekket opp og synes det er stas med hvem som helst.Anonymous poster hash: 5c77d...d9c Tilføyer: Det er altså ikke snakk om å 'holde venninnene tilbake'. Snarere handler det om å ta ansvar. Ikke alle som orker bruke tid på en mann som kommer bort med slitne replikker.Anonymous poster hash: 5c77d...d9c Hvordan kan du avgjøre om en mann er på gruppens "nivå" eller ikke da? La oss for moro skyld si at en helt vanlig norsk man kommer bort til dere. Han har er normalvektig, gjennomsnittlig høy, normalt høflig og ellers en helt vanlig norsk mann. Det er forøvrig ikke en beskrivelse av meg, tenker sånn generelt. Han går altså bort til dere, strekker ut hånda og sier "Hei". Hva gjør du da? Ser stygt på han og håper at han forsvinner? Ja, kanskje han ikke er akkurat innetier for deg, men hvordan kan du da bestemme at han heller ikke er det for noen av venninnene dine? Det er da ikke sånn at alle i en venninnegjeng er på samme "nivå" uansett, så det blir jo helt feil at du tar en avgjørelse på det sånn uten videre. Anonymous poster hash: d4db3...9b9 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #6 Skrevet 17. august 2014 De gangene jeg har bedt menn om å gi oss fred så er det fordi jeg har fått beskjed om det, mange jenter som synes det er ubehagelig å avvise menn, men jeg gjør det med glede Men jeg har aldri bedt noen om å gå uten at jeg har fått et lite hint av venninnene mine. Mange som er sjenerte og ikke tør å gi beskjed vet du Det er jo forsåvidt helt greit det, men tror ikke det har vært tilfelle i det siste. Hvordan avviser du disse mennene da? Anonymous poster hash: d4db3...9b9
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #7 Skrevet 17. august 2014 Kanskje de hadde jentekveld, og de fleste jentene snakket med dere for å være høflige, mens den ene venninnen bare ville være i fred? Trenger ikke være at hun "holder de andre tilbake", nødvendigvis. Men skjønner at det oppfattes ubehagelig og frekt. Anonymous poster hash: bd320...f5c 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #8 Skrevet 17. august 2014 Kanskje de hadde jentekveld, og de fleste jentene snakket med dere for å være høflige, mens den ene venninnen bare ville være i fred? Trenger ikke være at hun "holder de andre tilbake", nødvendigvis. Men skjønner at det oppfattes ubehagelig og frekt. Anonymous poster hash: bd320...f5c Anonymous poster hash: d4db3...9b9
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #9 Skrevet 17. august 2014 Hvordan kan du avgjøre om en mann er på gruppens "nivå" eller ikke da? La oss for moro skyld si at en helt vanlig norsk man kommer bort til dere. Han har er normalvektig, gjennomsnittlig høy, normalt høflig og ellers en helt vanlig norsk mann. Det er forøvrig ikke en beskrivelse av meg, tenker sånn generelt. Han går altså bort til dere, strekker ut hånda og sier "Hei". Hva gjør du da? Ser stygt på han og håper at han forsvinner? Ja, kanskje han ikke er akkurat innetier for deg, men hvordan kan du da bestemme at han heller ikke er det for noen av venninnene dine? Det er da ikke sånn at alle i en venninnegjeng er på samme "nivå" uansett, så det blir jo helt feil at du tar en avgjørelse på det sånn uten videre. Anonymous poster hash: d4db3...9b9 Vekt og høyde er helt uinteressant her. Hjelpes. Tenker mer på hva han faktisk sier.Anonymous poster hash: 5c77d...d9c
Infinite Skrevet 17. august 2014 #10 Skrevet 17. august 2014 Hadde ei slik venninne før, som var vant til at oppmerksomheten fra gutter ofte var rettet mot henne, og som ble sur og furt hvis den i noen tilfeller var rettet mot andre. Hun var også den type jenta som glatt overså venninnene sine så fort en gutt fattet interesse for henne på byen. Heldigvis er det fåtallet av jenter som er sånn, men fenomenet er ikke akkurat ukjent nei. 2
Xcase33 Skrevet 17. august 2014 #11 Skrevet 17. august 2014 Nå er jeg mann og har vært en del ute på byen den siste tiden og observert litt ting som skjer. Når jeg f.eks går bort til en jentegjeng, la oss si 3 stk, så hender det at en av dem er veldig motvillig til å ha noe med meg å gjøre. Hun bare ser stygt på meg, gidder ikke å hilse, ignorer, drar venninnene vekk o.l, mens de andre ofte er veldig hyggelige og helt normale mennesker. Har ikke lagt merke til denne oppførselen tidligere, men nå har det skjedd noen ganger og begynner å lure litt på hva som er årsaken til dette. Er det misunnelse fordi hun plutselig ikke er midtpunktet lenger? Kjenner dere jenter dere igjen i denne situasjonen? Har dere opplevd at venninner bevisst holder dere tilbake når det er ute? Eller er DU ei som holder dine venninner tilbake, og i så fall hvorfor? Anonymous poster hash: d4db3...9b9 De er misunnelige, andre blir sjekket opp men bare ikke dem. Det som er dumt er jo om kjemien blir bra men det holder ikke, for hun må få godkjent fra venninnen. Godkjent får du sjeldent ettersom misunnelsen er altfor stor og da er du like langt. Beste du kan gjøre er å "skille" dem fra hverandre og ta initiativet til å gå en annen plass...om det så er noen meter unna, da slipper hun å føle seg *dømt* og avlytta om alt slags som hun må svare for ovenfor venninnen senere.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #12 Skrevet 17. august 2014 De er misunnelige, andre blir sjekket opp men bare ikke dem. Det som er dumt er jo om kjemien blir bra men det holder ikke, for hun må få godkjent fra venninnen. Godkjent får du sjeldent ettersom misunnelsen er altfor stor og da er du like langt. Beste du kan gjøre er å "skille" dem fra hverandre og ta initiativet til å gå en annen plass...om det så er noen meter unna, da slipper hun å føle seg *dømt* og avlytta om alt slags som hun må svare for ovenfor venninnen senere. Neineinei. Mange kvinner er faktisk drit lei av alle mennene som kommer bort og alle de uinteressante samtalene det fører med seg. Ikke tro at det handler om sjalusi. Anonymous poster hash: 5c77d...d9c 1
Infinite Skrevet 17. august 2014 #13 Skrevet 17. august 2014 Neineinei. Mange kvinner er faktisk drit lei av alle mennene som kommer bort og alle de uinteressante samtalene det fører med seg. Ikke tro at det handler om sjalusi.Anonymous poster hash: 5c77d...d9c Det tror jeg ofte det gjør, med mindre de selv har kjæreste, men i såfall burde de vel bare være glade for at de single venninnene dems får oppmerksomet.
Petra75 Skrevet 17. august 2014 #14 Skrevet 17. august 2014 Jeg er kvinne og har i visse tilfeller bedt en mann gå. Det handler ikke om sjalusi, mer om at jeg kanskje er raskere til å avvise en mann jeg ikke anser som på vårt 'nivå' enn enkelte av mine venninner. Noen av dem responderer på mannen og er hyggelig bare for å være høflige. Andre igjen er kanskje ikke så vant til å bli sjekket opp og synes det er stas med hvem som helst.Anonymous poster hash: 5c77d...d9c Hvis venninnene dine syns det er stas - hvem er du til å bestemme det motsatte?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #15 Skrevet 17. august 2014 Vekt og høyde er helt uinteressant her. Hjelpes. Tenker mer på hva han faktisk sier.Anonymous poster hash: 5c77d...d9c Ah, jeg trodde du snakket om at du avviste før han i det hele tatt hadde klart å si så mye, men hvis det ikke er tilfellet så beklager jeg. Hvordan avgjør du om en mann er på deres nivå da? Ut ifra din sterke reaksjon så tenkte du i alle fall ikke på utseende. Anonymous poster hash: d4db3...9b9
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #16 Skrevet 17. august 2014 Neineinei. Mange kvinner er faktisk drit lei av alle mennene som kommer bort og alle de uinteressante samtalene det fører med seg. Ikke tro at det handler om sjalusi.Anonymous poster hash: 5c77d...d9c Vel, sånn er det å leve i en by og sosialt samfunn. Hvis dere ikke ønsker kontakt med andre mennesker så vil jeg helt klart anbefale telttur fremfor bytur. Anonymous poster hash: d4db3...9b9
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #17 Skrevet 17. august 2014 For min del er det slik at jeg for det første faktisk bare har venninner som tilhører venninnepar av oss. Det er tilfeldig at jeg ikke har single venninner, men slik er det faktisk. Når vi en sjelden gang får barnepass alle sammen og skal ut så går vi gjerne jentene for seg og gutta for seg. Gutta vil jo gjerne på sportsbar, mens jentene vil et sted de kan kjadre over et glass vin (så møter vi mannfolka etter noen timer og går et sted sammen). Når jentene sitter ved et bord kommer det fra tid til annen bort en fyr som vil prøve seg på en av oss. Noen av jentene avviser med en gang, mens noen ikke helt klarer å være så rett frem (og da kan det være at en av de som er mer rett frem griper inn og avviser på "hennes vegne"). Hadde noen av oss vært single hadde jeg ikke avvist de som prøver seg. Men når vi nå først er ute sammen så er det jo overhodet ikke for å bli sjekket opp/sjekke opp, og den mannen som prøver blir for mkn del et forstyrrende og irriterende element som ødelegger jentekvelden/kjadringa med jentene. Da kan jeg kanskje bli litt krass når jeg "jager" ham vekk, selv om jeg ikke mener å være slem. Jeg vil åå en måte bare få kose meg i fred med jentene når vi først er ute, og ikke måtte bruke tid på høflig jatting med en eller annen random mann. Slem blir jeg først når fyren nekter å gå, eøøer nekter å tro at vi alle er opptatt (har fått høre mange ganger at "det er bare noedu sier, dere er nnok ikke ALLE opptatt"). Det er mitt syn på saken i alle fall :-)Anonymous poster hash: d6655...d87 1
Gjest Tassen10 Skrevet 17. august 2014 #18 Skrevet 17. august 2014 Jeg er kvinne og har i visse tilfeller bedt en mann gå. Det handler ikke om sjalusi, mer om at jeg kanskje er raskere til å avvise en mann jeg ikke anser som på vårt 'nivå' enn enkelte av mine venninner. Noen av dem responderer på mannen og er hyggelig bare for å være høflige. Andre igjen er kanskje ikke så vant til å bli sjekket opp og synes det er stas med hvem som helst.Anonymous poster hash: 5c77d...d9c Jeg er sjokkert! Er dette du sier her noe som er vanlig blant damer som er ute på byen? I så fall kommer jeg aldri til å ta kontakt med ei dame som står sammen med venninner. Aldri! Hvis du har ei venninne som ikke er så vant til å bli sjekka opp, så er hun kanskje ikke helt oppe på "ditt" nivå?
Xcase33 Skrevet 17. august 2014 #19 Skrevet 17. august 2014 Neineinei. Mange kvinner er faktisk drit lei av alle mennene som kommer bort og alle de uinteressante samtalene det fører med seg. Ikke tro at det handler om sjalusi.Anonymous poster hash: 5c77d...d9c Hvorfor holder du deg ikke hjemme da? så slipper du jo alle de mennene... Så regner jeg med at du selv tar masse initiativ selv og sjekker opp? Vil du at jeg skal tro på at i en venninne gjeng på 3-4stk og alle blir sjekket opp utenom deg og du ikke blir det spor misunnelig ?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #20 Skrevet 17. august 2014 Jeg er sjokkert! Er dette du sier her noe som er vanlig blant damer som er ute på byen? I så fall kommer jeg aldri til å ta kontakt med ei dame som står sammen med venninner. Aldri! Hvis du har ei venninne som ikke er så vant til å bli sjekka opp, så er hun kanskje ikke helt oppe på "ditt" nivå? Nei, det er ikke vanlig. Selv forholder jeg meg ganske rolig dersom det kommer en mann bort som jeg ikke er interessert i. Jeg kan tenke at noen i gruppen kan være interessert selv om ikke jeg er det. Jeg er uansett normalt høflig, uten å vise noen spesiell interesse. Det blir bare pinlig med mennesker som svarer veldig avvisende med morskt ansiktsuttrykk. Som om de blir fornærmet fordi noen kommer bort som er "under deres nivå". Det er kanskje litt norsk. For i utlandet er man vant til at folk snakker til hverandre selv uten å skulle sjekke opp noen. Anonymous poster hash: c65f1...e2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå