Gå til innhold

Sliter med at exen har funnet ei ny allerede


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det ble slutt tidligere i sommer av mange kompliserte grunner. Jeg hadde det rimelig fint helt til nylig da jeg oppdaget at han har begynt med ei ny. Jeg vet jeg ikke vil ha han tilbake pga totalt ufordragelig oppførsel, men jeg føler meg helt søppel. Føler meg stygg og at ingen vil ha meg og at jeg aldri blir god nok, blir så jævlig frustrert av meg selv og disse latterlige følelsene mine. Har noen opplevd noe liknende, isåfall, hva hjelper?

Anonymous poster hash: f3800...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Tid hjelper.

Til slutt går alt over og du tenker ikke på det lenger. Trikset er å ikke la seg stresse mens ting står på som verst. Gjør dine vanlige ting og la dagene gå.

Klisjeer og tåkeprat, men akk så sant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummert sier innlegget ditt "Jeg er trist fordi en fyr med ufordragelig oppførsel ikke vil ha meg". Hører du selv hvor lite det egentlig er å være trist over? Jeg gikk gjennom et tøft brudd for ikke så lenge siden, og trikset for meg ble å forsøke å snu på tankemønsteret mitt. F.eks: "Han gjorde aldri husarbeid", og da "Er en som aldri gjør husarbeid noe å være lei seg for?". Og så er man selvfølgelig trist, og det går ikke over på en dag uansett hvor mye man finner som ikke er verdt å savne eller være lei seg over. Man er trist over ting som egentlig ikke er noe å være trist for, det er både naturlig og greit. Det er sårt når man opplever at den andre finner seg noen ny, mens en selv kanskje fortsatt føler at man har mindre verdi og er mer ensom enn ellers.

Men det går over! Nå, et års tid etterpå ville jeg ikke tatt i fyren med ildtang, og jeg smilte for meg selv da han fikk seg ny dame, for da "vet" jeg at han er over meg og sannsynligvis ikke dukker opp på døren en dag. Ta vare på deg selv, gjør ting du liker - og fokuser på å utvikle deg selv til å være personen du ønsker å være. Jeg bruker for eksempel mye tid på å trene, fordi det er en av få ting som ga hodet mitt ro i månedene det stod på som verst, og fordi jeg ønsker å ha en sunnere kropp, samtidig som jeg ønsker å føle meg freshere og mer attraktiv den dagen jeg er klar for noe nytt. Sett mål for deg, og fokuser på å oppfylle dem, det vil om ikke annet gi deg noe annet å tenke på :) Og som det skrives over her - ta deg tid. Ingen vet hvor lang tid det tar for akkurat deg, men å gi deg selv tiden du trenger er det aller viktigste.



Anonymous poster hash: e6102...50e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, det hjalp enormt på. Har pratet med venner og familie om dette, men trengte et objektivt syn. Så takk igjen <3

Anonymous poster hash: f3800...65a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen dumpet meg framfor en ny for 1 måned siden, uka etter hadde han fått seg ny kjærest. Er enda lei meg. Men han 25 år og 0 kontroll på økonomien, så hva tapte jeg egentlig? Jeg på 20 år slipper iallfall å bli trekt ned i hans gjeld.

Man kan vel si at kjærlighet gjør blind, det fineste han eide var to øyner (og med de klarte han å få meg til å falle for han).

Håper han blir dumpet på samme vis som meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble dumpet i starten av juni, og da tok det en mnd før han begynte litt med ei ny ei - som det nå er seriøst med. Er der at jeg fortsatt vil ha han tilbake, griner mye og dette knakk meg mer. Samtidig kan det være det som skulle til for at jeg skulle komme over han.



Anonymous poster hash: e5cee...d47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er også mange som faktisk prøver å komme seg over noen med å gå på en/ei ny

Anonymous poster hash: 2cc6d...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også mange som faktisk prøver å komme seg over noen med å gå på en/ei nyAnonymous poster hash: 2cc6d...911

Min eks ble sammen med meg pga det.

Dritkult å vite i ettertid hvorfor hun var så jævlig opptatt av å få dokumentert alt vi gjorde på Facebook.

Hun hadde sin ex-svigerfamilie og mange av sin ex sine venner på Facebook, og hun skulle virkelig "vise dem" at hun ikke var lei seg for bruddet.

Så da det begynte å gå dårlig i vårt forhold slettet hun alle disse vennene på Facebook.

Det skulle jo ikke de få se.....

Ja. Jeg er bitter....

Anonymous poster hash: b4d96...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med at exen min forlot meg for en annen :( Nå har han samboer som er gravid og jeg føler meg slem fordi jeg håper hun spontanaborterer.. kan ikke noe for at jeg har sånne tanker. Hun visste at han var sammen med meg og likevel prøvde hun seg på han. Har gått til psykolog men det hjalp ikke. Har ofte mareritt om at de tvinger meg til å se på de ha sex også sitter jeg og griner.

Min ex er en utro dritt, vet han har vært det mot flere og så er ikke det at jeg vil ha han tilbake med han. Men det var JEG som skulle få arn med han, ikke den jævla møkkakjerringa. Jeg dater faktisk en annen nå, som er kjempesnill men vi får bare se hva som skjer der.

Så jeg vet alt om å ikke komme over det der assa. Det er noe dritt. Hjelper ikke meg å gøre andre ting for exen er alltid tilstede i hodet mitt.



Anonymous poster hash: 50263...f08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med at exen min forlot meg for en annen :( Nå har han samboer som er gravid og jeg føler meg slem fordi jeg håper hun spontanaborterer.. kan ikke noe for at jeg har sånne tanker. Hun visste at han var sammen med meg og likevel prøvde hun seg på han. Har gått til psykolog men det hjalp ikke. Har ofte mareritt om at de tvinger meg til å se på de ha sex også sitter jeg og griner.

Min ex er en utro dritt, vet han har vært det mot flere og så er ikke det at jeg vil ha han tilbake. Men det var JEG som skulle få barn med han, ikke den jævla møkkakjerringa. Jeg dater faktisk en annen nå, som er kjempesnill men vi får bare se hva som skjer der.

Så jeg vet alt om å ikke komme over det der assa. Det er noe dritt. Hjelper ikke meg å gøre andre ting for exen er alltid tilstede i hodet mitt.

Anonymous poster hash: 50263...f08

Edit: rettet opp litt skrivefeil :)

Anonymous poster hash: 50263...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med at exen min forlot meg for en annen :( Nå har han samboer som er gravid og jeg føler meg slem fordi jeg håper hun spontanaborterer.. kan ikke noe for at jeg har sånne tanker. Hun visste at han var sammen med meg og likevel prøvde hun seg på han. Har gått til psykolog men det hjalp ikke. Har ofte mareritt om at de tvinger meg til å se på de ha sex også sitter jeg og griner. Min ex er en utro dritt, vet han har vært det mot flere og så er ikke det at jeg vil ha han tilbake med han. Men det var JEG som skulle få arn med han, ikke den jævla møkkakjerringa. Jeg dater faktisk en annen nå, som er kjempesnill men vi får bare se hva som skjer der. Så jeg vet alt om å ikke komme over det der assa. Det er noe dritt. Hjelper ikke meg å gøre andre ting for exen er alltid tilstede i hodet mitt. Anonymous poster hash: 50263...f08

Uff. Det der høres virkelig ikke bra ut.

Håper det går bra etterhvert.

Anonymous poster hash: b4d96...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble slutt tidligere i sommer av mange kompliserte grunner. Jeg hadde det rimelig fint helt til nylig da jeg oppdaget at han har begynt med ei ny. Jeg vet jeg ikke vil ha han tilbake pga totalt ufordragelig oppførsel, men jeg føler meg helt søppel. Føler meg stygg og at ingen vil ha meg og at jeg aldri blir god nok, blir så jævlig frustrert av meg selv og disse latterlige følelsene mine. Har noen opplevd noe liknende, isåfall, hva hjelper?

Anonymous poster hash: f3800...65a

Jeg tror de fleste har opplevd og opplever det samme som deg. Jeg har f.eks kastet bort flere år av livet mitt med selvdestruktive tanker! For det er jo det det er.. tanker du har i ditt hode om det du tror du er, og det du tror andre mener at du er.

Men greia er det at du selv velger hva du vil tenke om deg selv og hva du vil vektlegge av ytre følelser. At han har funnet seg en annen betyr ikke at hun er bra og du ikke er bra, det betyr bare at de to passet bedre med hverandre, og at det er noe bedre der ute for deg. En som vil se deg med de øynene du tydeligvis ikke ser deg selv med.

Tid er viktig, men å ta tiden til hjelp er ikke alltid den beste løsningen. For meg hjalp det å bestemme meg! Jeg bestemte meg for at jeg ikke skulle kaste bort mer tid av livet mitt på tåpelige tanker og satt i gang en prosess for å bli tilfreds med meg selv. Når jeg får negative tanker eller har en dårlig dag tar jeg meg en tur ut i frisk luft, eller en treningsøkt. Jeg elsker Zumba f.eks og gjorde mye av det i prosessen min. Det førte til at jeg nå har tatt ekstrajobb som Zumba instruktør. Terapi for meg og noen ekstra kroner i lommeboka. For meg ble det at jeg ikke følte meg bra nok, det som har ført til at jeg har et liv som er mye bedre enn før. Kanskje blir det sånn for deg også, hvis du velger å ta tak?

Det er i det minste bedre enn å bli værende i den psykiske tilstanden du er i nå, eller?

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Prøv å husk på det du selv skriver her: du hadde det i grunn helt fint uten han. Du har ingen interesse av å være med han lenger.

Der er vanlig å føle det du føler, men minn deg selv på at dette er en fyr du er glad du slipper å være sammen med, og prøv å snu det til at du er glad og takknemlig for at det ikke er du som fremdeles er fanget i et forhold som du ikke satte pris på.

Du er ikke søppel og stygg. Du vil finne en ny en, men inntil videre kan det være godt å finne ut av at du har det helt fint alene, og at du ikke trenger et annet menneske for å føle deg verdsatt og elsket. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble slutt tidligere i sommer av mange kompliserte grunner. Jeg hadde det rimelig fint helt til nylig da jeg oppdaget at han har begynt med ei ny. Jeg vet jeg ikke vil ha han tilbake pga totalt ufordragelig oppførsel, men jeg føler meg helt søppel. Føler meg stygg og at ingen vil ha meg og at jeg aldri blir god nok, blir så jævlig frustrert av meg selv og disse latterlige følelsene mine. Har noen opplevd noe liknende, isåfall, hva hjelper?

Anonymous poster hash: f3800...65a

Helt vanlig !

Hvis han er en drittsekk så tenker du stakkars den nye jenta :(

Problemet er annerledes når du mister en jente / gutt som er fantastisk og det var ikke på grunn av noe spesielt man gjorde eller sa feil.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...