Gå til innhold

Starte familiebarnehage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Muligens feil forum ettersom det handler mer om jobb, men jeg tenkte det kanskje er flere som kan svare meg her.

Er det noen her som har erfaring med å starte familiebarnehage? Jeg har lenge gått og kvernet på tanken ved å kanskje åpne noe eget, men jeg har ingen utdannelse innenfor dette feltet. Jeg har barn selv så litt erfaring opparbeider man seg med årene, men ikke noe faglig.

Har kikket litt rundt på ulike nettsider i forhold til diverse lover og regler osv. Men vil gjerne høre erfaringer også.

Fortell gjerne om dere hadde jobbet med barn tidligere, om dere ansatte noen andre med relevant utdanning? Hvordan var prosessen osv? Og generelt litt om hvordan det hele gikk til?

MVH BR



Anonymous poster hash: ee5e7...927
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mor har hatt familiebarnehage. Hun jobbet gjennom kommunen vet jeg. Du kan jo henvende deg dit? Da hadde hun en annen dame der de dagene hun hadde flere barn enn hun kunne ha alene.

Hun holdt på med dette i mange år, og hadde både meg og søsknene mine hjemme samtidig. Gikk kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal starte familiebarnehage og (ha mer enn syv barn tror jeg) så er du pliktig til å ansette en pedagog en dag i uken eller noe sånt.

Dette regnes jo også ut ifra hvor gamle barna er å sånn. Men kontakt kommunen, for vet det er noen regler rundt det.

Foreksempel stiller de krav til briksareal inne og uteområde osv.

Anonymous poster hash: f49ef...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...