Charmina Skrevet 23. juni 2002 #1 Del Skrevet 23. juni 2002 Hei Jeg har en veldig kjekk hobby - nemmelig miniatyrer og dukkehus. Synes det er utrolig fasinerende å holde på med og koser meg når jeg kan male og tapetsere i huset mitt! Noen andre her på sidene som driver med dette ? Klikk dere inn på www.dukkehus.no og se den fantastiske butikken vi er så heldige å ha her i Bergen for oss som driver med denne hobbien. Og det virker som om det bare blir flere og flere av oss i landet. I England,Tyskland og amerika er jo dette virkelig stort! Klemmer fra Charmina :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 23. juni 2002 #2 Del Skrevet 23. juni 2002 Hei hei. Jeg har såååå lyst til å begynne å lage slike dukkehus, men har ennå ikke harr muligheten eller tid til det. Har riktignok laget noen små tittekasser og det er jo en begynnelse. Skulle veldig gjerne ha prøvd med på et lite hus, men det er jo en fryktelig dyr hobby i lengden da. Eller er du flink og lager masse ting selv i cernit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 23. juni 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 23. juni 2002 Hei igjen Er ikke så veldig flink da,men prøver meg på litt. Holder nå på å brodere et nydelig gulvteppe......men jammen er det litt av et pirkearbeid så om det blir ferdig noen gang........ :oops: ?? Og ja det er ikke verdens billigste hobby,men det er jo mye man kan gjøre selv da. Jeg har nå gjort ett hus nesten ferdig med gulver,tapeter og lister og slikt. Og fant da ut at jeg ville ha et som var mye større. Skal derfor prøve å selge det,og er begynt på mitt nye prosjekt.Har da kjøpt meg et lite byggesett på et hus med tre etg,og gleder meg til å sette igang! Klemmer fra Charmina 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg Skrevet 24. juni 2002 #4 Del Skrevet 24. juni 2002 Tok en titt på linken over og det ser så vanvittig moro ut. Jeg elsker virkelig alle slike detaljer og sånn småknoting, så dette er virkelig noe jeg har skikkelig lyst til å prøve meg på. Men man trenger jo litt plass også da. Kjøper du de fleste møblene ferdig og isåfall hvor? Hvor får du kjøpt et sånt hus du kan starte med da og hva koster det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 24. juni 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 24. juni 2002 Hei igjen Joda,jeg kjøper de fleste møblene ferdige.Og jeg handler det meste nede i butikken på bryggen her i Bergen. Man kan få billige møbler,og man kan få dyre møbler,og man kan få skikkelige dyre møbler som koster over tusen kroner! Så det er noe for alle. jeg ønsker meg alltid noe til dukkehuset mitt til bursdag og jul,og koser meg når jeg kan gå ned og "snope" meg noe til huset mitt (men styrer unna det dyreste). Det er masse å få kjøpt på nettet også,og er man litt kreativ så kan man lage en masse selv! Hus koster vell fra et par tusen kroner og oppover!det som jeg har malt og ordnet innvendig tenkte jeg å avertere til 1500 kroner nå,og det er billig.betalte det dobbelte for det selv.Det nye huset mitt er under bygging.Om du ser på linken jeg www.dukkehus.no og går inn på de husene der,så er det make hus til det du ser ferdig innredet bare med en etage til jeg nå holder på å lage.Gleder meg til det blir ferdig! Noe av det kjekkeste er å legge inn strøm og få lys i alle lampene.Da ser det jo bare såååå hjemmekoselig ut! Så bare sett igang med denne hobbien - det er helt topp å sitte og pusle med. Og om du ikke vil begynne med et hus,kan man jo bare lage flere tittekasser. Klemmer fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg Skrevet 25. juni 2002 #6 Del Skrevet 25. juni 2002 Jeg vet desverre ikke helt om jeg forstod hvilket hus du mente, men husene er iallfall veldig flotte. Så vidt jeg har skjønt må man kjøpe dem umonert og sette dem sammen selv? Hva koster et slikt hus isåfall? Har nå bedt om å få tilsendt kataloger, så da får jeg kikke litt før jeg bestemmer meg om jeg vil sette i gang eller ei. jeg har uendelig mange litt kreative hobbyer, og det begynner desverre å bli litt dyrt etterhvert også. Men det hadde vært kjempemoro og prøvd seg på dette her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 26. juni 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 26. juni 2002 Hei igjen Du kunne jo prøve å bygge hus selv,det er jo det alkler rimeligste.Finnes en del bøker om dette å få fatt i.Man kan jo også sette sammen flere tittekasser til et lite hus.Alt er lov - bare man er litt kreativ så går det fint! Tapeter og slikt kan man jo få fatt i alle steder - man får jo prøver og slikt om man spør. Gulvfliser kan man lage av fimoleire - og mye annet også! Bare spør om du lurer på noe1 Klem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 28. juni 2002 #8 Del Skrevet 28. juni 2002 Hei hei, Charmina. Så bra at jeg ikke er eneste voksne jenta som leker med dukkehus fremdeles :D Hadde faktisk ikke da jeg var liten, men etter å ha innredet en skoeske(!) bygde mannen min et hus til meg! Det er et meget enkelt hus med bad, soverom, stue/kjøkken, og flate tak med takterrase. Malt i greskinspirert hvitt med blå detaljer. Med miniatyrsitron- og appelsintre på terrassen. Blir helt gaga i lekebutikkenes miniatyrmøbelhyller, men må innrømme at huset mitt er litt mer av et fantasihus. Jeg har for eksempel limt bilder på veggene og hengt gardiner på, slik at et rom har utsikt til en palmestrand og et annet vindu vender mot Eiffeltårnet. Mange av møblene er ensfargede furumøbler (fra lekebutikken Sprell her i Oslo) som jeg har tusjet i forskjellige farger og mønstre, noen til og med med paljetter på. På badet har jeg laget gulvmosaikk selv av oppklippede fotografier med fine farger. Og soverommet har en liten fransk balkong av koppertråd. Og så har jeg klippet ut de bildene som henger på veggen fra bilder tatt i min egen leilighet, slik at dukkehuset og vi har de samme bildene på veggen, om du skjønner. Nå tror jeg nok snart jeg må be mannen min legge inn strøm der, det kan vel gjøres uten at det blir noen brannfare? Nå skal jeg titte på linkene dine. Dukkehus er en superkoselig hobby, lykke til med ditt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 30. juni 2002 #9 Del Skrevet 30. juni 2002 Jeg har et lite spørsmål til angående denne hobbyen jeg. Når dere innreder et hus, limer dere ting på plass da eller settes dey bare på plass uten lim? Hvis dere gjør der, er det ikke lett at ting flytter seg litt ufrivillig rundt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 30. juni 2002 Forfatter #10 Del Skrevet 30. juni 2002 Hei igjen :D Limer nok ikke tingene fast. Men det som er av småting fester jeg gjerne med litt blank voksmasse. Da står det fast,men kan alikevell flyttes på når jeg måtte ønske. Bruker også dette til å henge opp bilder og speil med. Klemmer fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 1. juli 2002 #11 Del Skrevet 1. juli 2002 Jeg fikk nemlig et par kataloger tilsendt her om dagen og det er så utrolig mye fint å få kjøpt. Så når vi skal til Bergen igjen en gang vet jeg iallfall hva slags butikk jeg skal innom! Hva koster forresten et hus som man setter sammen selv? Sikkert utrolig vanskelig å si noen pris, men jeg tenker bare på sånn cirka jeg. Og hva koster det om man skal kjøpe et ferdig satt sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 1. juli 2002 Forfatter #12 Del Skrevet 1. juli 2002 Heisann Ja den butikken i bergen må du bare gå innom. Hun som driver den er bare fantastisk blid og yter kjempeservice. et byggesett koster vell fra 2000 kroner og oppover. ferdig satt sammen må man vell regne med 3000 - 4000 kroner og oppover alt etter hvor stort man vil ha det! Jeg holder nå på å grunne vegger og tak i det nye huset mitt - pluss at jeg maler vinduer og dører. etterpå blir det tapeter og fliser og tregulv som skal på plass. Gjett om jeg koser meg? Klemmer fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå