AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 "Alle" sier at lav bt ikkje er så farlig,men at høyt bt kan få farlige følger,men mitt bt har nå dalt til 80/40 og så vidt eg kan forstå er vel dette veldig lavt,eller?Men er det virkelig sånn at man ikkje skal bekymre seg for det?At man bare skal være litt ops så man ikkje reiser seg for fort etc? Anonymous poster hash: 53f3a...0ca
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 80/40 er lavt, for lavt. Du må drikke bra, det er viktig. Sa ikke legen, eller den som målte det noe? Er det noen grunn til at det er så lavt? Anonymous poster hash: 13abd...a9e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 80/40 er lavt, for lavt. Du må drikke bra, det er viktig. Sa ikke legen, eller den som målte det noe? Er det noen grunn til at det er så lavt? Anonymous poster hash: 13abd...a9e Eg var på legevakta pga noe helt anna,men de hadde vist en prosedyre(vet ikkje hvorfor) hvor de målte bt og puls.Ho sa ikkje så mye om det.Bare noterte det,og det var det. Grunnen vet eg ikkje,men eg har jo merka at noe har vært galt.Mye sjelvinger og svimmelhet,og plagsomt tåkesyn til tider. Anonymous poster hash: 53f3a...0ca
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Da skal du bestille def en time hos fastlegen din, både for å kontrollmåle men og for å få vurdert om dette skal utredes nærmere. Husk at liggende BT alltid gir lavere trykk enn et sittende eller stående BT.Anonymous poster hash: 17e24...2fc 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Da skal du bestille def en time hos fastlegen din, både for å kontrollmåle men og for å få vurdert om dette skal utredes nærmere. Husk at liggende BT alltid gir lavere trykk enn et sittende eller stående BT.Anonymous poster hash: 17e24...2fc Eg satt når de målte det. Anonymous poster hash: 53f3a...0ca
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 Drikk mye og spis salt mat, og ring fastlegen på mandag. Jo er sunt med litt lavt blodtrykk men det du har er veldig lavt og det bør sjekkes som det er sånn hele tidwn og om det er en grunn til det. Hvordan er formen din nå da? Svimmel? Trøtt? Slapp? Bt endrer seg stadig etter om du slapper av eller er aktiv, og hva du har spist og drukket. Man kan klart få "kroniskt" lavt bt, men det må finnes ut av. Bt kan være helt fint og normalt nå uten at du vet det. Går du på noen medisiner? Sjekk bivirkningene i vedlegge i såfall. Jeg får lavt bt og mange bt-fall av alle medisiner som jeg har tatt som har det som bivirkning. Til og med i de vedleggene hvor det står at eldre kan få lavt bt så får jeg og det, er 30 år så ikke en av de eldre :Anonymous poster hash: 82194...a5c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #7 Skrevet 15. august 2014 Drikk mye og spis salt mat, og ring fastlegen på mandag. Jo er sunt med litt lavt blodtrykk men det du har er veldig lavt og det bør sjekkes som det er sånn hele tidwn og om det er en grunn til det. Hvordan er formen din nå da? Svimmel? Trøtt? Slapp? Bt endrer seg stadig etter om du slapper av eller er aktiv, og hva du har spist og drukket. Man kan klart få "kroniskt" lavt bt, men det må finnes ut av. Bt kan være helt fint og normalt nå uten at du vet det. Går du på noen medisiner? Sjekk bivirkningene i vedlegge i såfall. Jeg får lavt bt og mange bt-fall av alle medisiner som jeg har tatt som har det som bivirkning. Til og med i de vedleggene hvor det står at eldre kan få lavt bt så får jeg og det, er 30 år så ikke en av de eldre : Anonymous poster hash: 82194...a5c En ting er sikkert og det er at eg ikkje slappa av på legevakta.Går ikkje på medisiner,og føler meg ikkje helt bra. Men eg har vel "hengt" meg opp i det at lavt bt ikkje er farlig.Kun når det blir for høgt. Anonymous poster hash: 53f3a...0ca
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #8 Skrevet 15. august 2014 En ting er sikkert og det er at eg ikkje slappa av på legevakta.Går ikkje på medisiner,og føler meg ikkje helt bra. Men eg har vel "hengt" meg opp i det at lavt bt ikkje er farlig.Kun når det blir for høgt. Anonymous poster hash: 53f3a...0ca Det er riktig at lavt BT normalt ikke regnes som farlig, men ditt er for lavt. Det kan gi plagsomme symptomer som svimmel, synkope (besvime), skjelvinger osv. Et altfor lavt BT kan være dødelig da trykket blir for lavt til å frakte blodet rundt i kroppen, men da snakker vi om enda lavere. Det er som regel ved alvorlig sykdom eller skader. Anonymous poster hash: 13abd...a9e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå