Gå til innhold

Bare jeg som synes fadderuka er fryktelig slitsom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hoppet av relativt tidlig. Det var egentlig ikke mange aktiviteter på dagen og faddergruppen min droppet stort sett dem pga. været og fordi de hadde vært på fylla.

Syntes det er overreated og jeg tror man har en bedre sjanse på å få venner hvis man engasjerer seg på universitetet, enn å bli med på faddergruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vinglepetra

Jeg husker selv at fadderuka bestod av utrolig mye alkohol, droppet ut etter noen få dager. Men det nødvendigvis ikke avgjørende for å få venner på studiet. Jeg ble kjent med flere etter hvert som jeg kom i gang med selve studiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men har enda ikke kommet med i noen faddergruppe. Litt bekymret for å gå glipp av hele opplegget :( Hvordan fungerer det egentlig? Møter man faddergruppa på de arrangementene som er? Noen her som bare har møtt opp uten noen faddergruppe?



Anonymous poster hash: 98cfb...30b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men har enda ikke kommet med i noen faddergruppe. Litt bekymret for å gå glipp av hele opplegget :( Hvordan fungerer det egentlig? Møter man faddergruppa på de arrangementene som er? Noen her som bare har møtt opp uten noen faddergruppe?

Anonymous poster hash: 98cfb...30b

Har de fadderuke denne uken, eller var det forrige uke? Om det er denne så ville jeg ring infodesken til instituttet og spurt i morgen tidlig slik at du får være med. ja, du kan sikkert bare møte opp på arrangementene, men vet du hvor dem er? Mye av det er jo gjerne vors hos fadderne osv.

Anonymous poster hash: 67ef9...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA! Harry nordmenn. Mange er nylig ferdig med 3 ukers alkoholrussefeiring i våres og nå skal de jammen meg pån igjen som en inngang til høyere utdanning..

Sånt har du ikke noe liknende av nedover kontinentet.

Forøvrig. Hva er vits med fadderuker? Holder det ikke med maks en for å gjøre seg kjent. Så kan mamman & pappan din leie deg i hånden de neste ukene. Pfff..



Anonymous poster hash: c10cb...e94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

Var på én av de store studentfestene og innså at det ikke var noe for meg. Så mye drikking! Jeg er ikke avholds, langt ifra, men jeg foretrekker å drikke 3-4 øl og bli god og brisen, ikke døddrukken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var fersk student var det to typer arrangementer: ørten ting som innebar alkohol, og to-tre arrangementer av typen "ludokveld med andakt"... De som arrangerte det hele mente tydeligvis at eneste grunnen til at man ikke drakk var at man var hyperreligiøs. Som en som rett og slett ikke liker alkohol og festing, falt jeg helt utenfor. Heldigivis var jeg ikke alene om det, så ble kjent med noen andre outsidere som også sto aleine utenfor auditoriet.

Nå har de visstnok skjerpet seg ved mitt studiested, og arrangerer fjellturer, kaféstafett i stedet for pubstafett, rebusløp hvor ingen av postene innebærer drikking, museumsturer, guidede bli-kjent-med-byen-turer, og slikt. Kjempebra, spesielt siden det knapt har vært en eneste fadderuke de siste ti årene uten at minst en student har falt fra balkonger/vinduer og dauet eller blitt invalid.



Anonymous poster hash: 347f6...fee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jeg er med de første dagene, men f.eks. togafest dropper jeg glatt. Da kan jeg også slenge meg med på fjelltur dagen etterpå :) Liker egentlig å feste, men ikke mange dager i strekk. Jeg syns det er helt ok å ikke bli med på absolutt ALT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ny student i år og har så langt blitt skuffet over opplegget. Her er det kun fadderuke i seks dager, og alle arrangementer er lagt opp med alkohol og fest på nattestid, eller på dagtid med forventning om alkohol. Det har vært et par dager med grilling hvorav jeg har deltatt på den ene, og der var de fleste fulle allerede klokken tre på ettermiddagen.

Jeg savner at det er litt andre opplegg enn typiske "russeopplegg" som bokstavfest, rebusløp og kro. For eksempel hadde jeg heller vært med på feks fjelltur, kino, bowling, at faddergruppene hadde gått ut og spist middag sammen og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag i fadderuka her i dag, og jeg gikk hjem kl 23 :fnise: Jeg liker egentlig å feste, men man blir jo ikke særlig kjent med hverandre når man stikker på byen kl 22. Jeez.

Kommer til å slenge meg med på mer av de alkoholfrie arrangementene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes fadderuke har vært kjempemorsomt.



Anonymous poster hash: 57819...151
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...