Gå til innhold

Overvektig venninne, råd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eller latskap.

Anonymous poster hash: d4d51...344

Latskapen har som regel rot i noe psykisk som ikke er helt som det burde være.Dersom man "bare" er lat, så har man fortsatt den sperren som sier at nok mat er nok. Man velger ikke ubehaget det er å til stadig overspise eller få i seg dårlig mat. Jeg ville også tro at dersom man er lat, så sulter man heller enn å lage mat.

Anonymous poster hash: 8ee73...b4f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kraftig overvektig og hadde ikke likt at noen skulle snakke med meg om det, hverken venner, familie eller samboer. Jeg har speil og vet alt om kosthold og hva man skal og ikke skal gjøre. Det er ikke der problemet er.

Spør gjerne om hun har det bra og at hun kan komme til deg for å snakke, det synes jeg er veldig positivt. Men ikke tving deg på henne, hvis du gjør så vær forberedt på å bli avvist heretter.

Anonymous poster hash: 4682d...9d4
  • Liker 2
Skrevet

TS her. Jeg synes det er vanskelig å bare la det ligge når alle rundt henne, familie/venner/helsepersonell er bekymret for vekten hennes. Jeg mente ikke at jeg skulle påpeke at hun burde gjøre noe, men jeg tenkte mer på hvordan jeg kan være til støtte og hvordan jeg kan oppfordre til en sunn livsstil? Jeg ønsker ikke akkurat henne død heller...

Anonymous poster hash: b66b5...d47

Du skriver at helsepersonell er bekymret. Vil det si at legen hennes har tatt det opp med henne? I så fall er hun vel obs på at det er et problem som er større enn "å se bra ut i bikini"?

Om dere er bekymret for å ødelegge vennskap og forhold, så kan jo familien eller legen ta det opp med henne?

Skrevet

Jeg er kraftig overvektig og hadde ikke likt at noen skulle snakke med meg om det, hverken venner, familie eller samboer. Jeg har speil og vet alt om kosthold og hva man skal og ikke skal gjøre. Det er ikke der problemet er. Spør gjerne om hun har det bra og at hun kan komme til deg for å snakke, det synes jeg er veldig positivt. Men ikke tving deg på henne, hvis du gjør så vær forberedt på å bli avvist heretter. Anonymous poster hash: 4682d...9d4

Enig!

Om noen av mine venninner hadde begynt å blande seg opp i min høyst private overvekt i form av dypdgående samtaler eller velmenende/bedrevitende kostholdsråd, samt følte det var deres plikt å trimme meg, hadde jeg blitt så flau og følt meg så tråkket på, at vennskapet i praksis hadde vært over.

Jeg og de aller aller fleste andre overvektige er fullstendig klar over vår egen situasjon og hva som skal til for å endre den.

• Liker 1
Skrevet

Skaff henne en hund og hold henne konstant opptatt med noe - da glemmer tiden og spisingen

Skrevet

Skaff henne en hund og hold henne konstant opptatt med noe - da glemmer tiden og spisingen

Ja, for all del... kjeeempegod ide å bare skaffe noen en hund de kanskje ikke ønsker seg i det hele tatt.

Anonymous poster hash: b88ed...02d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...