Gå til innhold

Barnehagelærer hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker å ta barnehagelærer deltid. Hørt at man kan jobbe i barnehage sammtidig. Skole 30 % og jobb 70 % så tjener man 90%. Hvordan får man til dette?

Må jeg søke jobb i barnehage først eller hva gjør man?

Anonymous poster hash: 3aaa6...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som vet hvordan man går fram her?

Anonymous poster hash: 3aaa6...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det, så må du søke jobb i barnehage/ ha jobb i barnbehage, og jeg har også forsått det slik at etter endt utdanning på du jobbe x-antall år i den barnehagen du starter å jobbe i.

Jeg vet ikke hvor du skal starte med iallefall ved UiS har de kun et par samlinger i mnd.

Kanskje denne linken kan være til hjelp, eller det letteste er vel å ta kontakt med det studiestedte du vil studere ved å hørre hva de har å si. :)

http://studievalg.no/studier/bachelor/barnehagelarerutdanning-deltid

Kom på at det kan hende at barnehagelærer deltid er litt vanskeligere å komme inn på en fulltid, siden de ofte har mindre plassert.

Endret av Ellendo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk i hvert fall beskjed om at deltidsstudiet var tiltenkt de som allerede jobber fulltid i barnehage, og at jeg derfor måtte bli fulltidsstudent i stedet. Så jeg tror du må ha fast jobb i barnehage fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptakskrav for barnehagelærer deltid er vanlig studiekompetanse, pluss 20% arbeidstilknytning i studietida. Verken mer eller mindre. Deltidsstudiet er også enklere å komme inn på enn heltidsstudiet.

Du trenger heller ikke fortsette å jobbe i barnehagen du jobber i under studietiden, etter endt studie.

Dette gjelder iallefall for HIOA. Regner med det er nogenlunde likt andre steder.

Endret av Hattifnatten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tull og vas. Det varierer fra høgskole til høgskole. Ved min er det ikke krav om at man må jobbe i barnehage før eller under utdanning. Men jeg kan jo anbefale deg å i det minste være vikar før du starter en evt utdanning, slik at du vet hva du går til.



Anonymous poster hash: eb568...4b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde skrive hvor du har tenkt å studere, for det varierer veldig fra sted til sted. Jeg går deltid, og her er ingen krav om at en må jobbe i barnehage - vi har jo praksis i utdanningen, akkurat som de som går fulltid. Vi har seks samlinger på ett skoleår, der vi er på studiestedet en hel uke, med lange dager, ca 8.00-17/18.00. Obligatorisk oppmøte på minst 80% i hvert fag, pluss en god del innleveringer. Praksis ca fem uker hvert år, med en god del arbeid knyttet til denne.

Jeg jobber fullt, men har fri uten lønn til samlingene, og praksis. Får betalt for eksamen og lesedager. Men du studerer ikke 30%, deltidsstudiet er 75% av vanlig studie, da du har ett år ekstra. For mange passer det fint, men det er veldig mange i klassen min, spesielt de som har barn, som jobber redusert for å klare det. 100% jobb (utenom samlinger og praksis), pluss 75% studier kan være veldig krevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å studere på hib/nla. Så jeg kan jobbe 100% i tillegg til studiene da?

Anonymous poster hash: 3aaa6...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...