Gå til innhold

Ditt favorittsted i Thailand

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vi reiser til Thailand om to uker og skal være der i tre uker. :) Har flybilletter til Bangkok, det er alt som er planlagt. Har en kompis som bor der og som gir oss mange råd, men hva er DITT favorittsted i Thailand? Hvordan er det der? Hva bør vi ikke gå glipp av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Koh Samui er fint om du liker høy Syden-faktor. Her samles de store mengdene vestlige turister - og det er relativt mye fulle svensker og tyskere på kveldstid.

Et alternativ er Koh Samet som ligger nærmere Bangkok - det færre turister her og flere thailendere som drar hit på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koh samui er definitivt mitt sted!!! (vanligvis hater jeg steder med mye turister,men ikke her...) var så nydelig at jeg brydde meg ikke om de andre.. :oops:

og hua hin bør dere prøve, er ikke langt fra bangkok heller.kan ta buss derfra og til koh samui.anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til Koh Samui, ta ferie derfra til Koh Phang Nang, og dra deretter til Had Rin-stranden og book en long-tail båt til å kjøre deg til nabostranden. Der er det helt fantastisk.

Stille og rolig, ikke så møkkete og bråkete som Hat Rin (spesielt under Full Moon partyene). Du finner verdens klareste vann og en så deilig stemning at du aldri vil reise derfra igjen.

Det er ikke så mange bungalower å leie der så det er mulig dere må ta noen turer...

Ellers er det veldig fint i Krabi, mitt aller beste favoritt sted i Krabi heter Laughing Gecko (like utenfor Ao Nang), der bor det søteste ekteparet i verden (en kanadisk dame og en thai mann og deres to barn).

Her får du ekte thai mat og møter en masse koselig folk fra hele verden. Les litt mer her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dodgy Lady

Phi Phi Island!!! Paradis på jord... *vil også til Thailand*

Dra til Koh Samui, ta ferie derfra til Koh Phang Nang, og dra deretter til Had Rin-stranden og book en long-tail båt til å kjøre deg til nabostranden. Der er det helt fantastisk.

Stille og rolig, ikke så møkkete og bråkete som Hat Rin (spesielt under Full Moon partyene). Du finner verdens klareste vann og en så deilig stemning at du aldri vil reise derfra igjen.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg var i Thailand fire uker og mitt favorittsted er Koh Tao. Ligger litt nord for Koh Samui. Det er et veldig lite og romantisk sted med flotte snorkle og solemuligheter.

Raylay beach ved Krabi er også nydelig. Samme gjelder Similan Island- det er virkelig paradis!! Phi Phi er bra også.

Jeg ville styrt unna steder som Phuket og Koh Samui. Alt for mye turister, prostitusjon og dritt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg var i Thailand fire uker og mitt favorittsted er Koh Tao. Ligger litt nord for Koh Samui. Det er et veldig lite og romantisk sted med flotte snorkle og solemuligheter.

Raylay beach ved Krabi er også nydelig. Samme gjelder Similan Island- det er virkelig paradis!! Phi Phi er bra også.

Jeg ville styrt unna steder som Phuket og Koh Samui. Alt for mye turister, prostitusjon og dritt....

Kos dere! Thailand er topp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ville prøvd flere steder. Railey beach og Similian Islands er utrolig flotte, men det holder med noen få dager. Tilbudene er begrenset med tanke på shopping og spisesteder!

Koh Lanta er verdt et besøk og Phi Phi kan det også være morsomt å ha sett/vært innom.

Hva er dere ute etter? Naturskjønne øyer med flotte strender, krystallklart vann og dykking e l le r shopping, restauranter, badeliv og party?

Kjøp Lonely planet og les les les. Gå inn på nettet og søk fram de ulike reisemålene. Her finner du mye info og bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vært på Koh Samui og kan ikke si jeg ble videre imponert. Syns ikke det var idyll i det hele tatt. Men det er klart, jeg ble vel litt farget av at det var 2 uker med gråvær og regn (og da ikke bare 20 min skurer som vi hadde blitt fortalt om, her var det "skurer" på opptil 7 timer...). Ville aldri i verden dratt dit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

bangkok:okey for shopping...men mye støy seff.

Ko Tao: Reiser du hit er det nesten en selfølge at du tar dykkersertvikat.En liten idyllisk øy,men ikke akkurat slik en forbinder med thailand...

Ko Phan Ghan: Reis til Hat rin,ta long tale boat over til Hat Yuan.Nyyydelig strand,lite turister,faaantastisk plass. men mye av magic mushrooms o.l...

Ko Samui:styr unna.Hvis du reiser så ikke reis til chaweng..der e det bare tett i svensker norsker og dansker.. I andre enden er det en fin laaang nesten øde strand..

Krabi:turistplass...kan risikere og treffe nabon din på stranden-men om du reiser og blir i Ao Nang,ta longtaleboat over til Railey beach eller PhraNang beach.Flotte strender.4 island trip er heller ikke så verst... da får du sett de flotte thailandske øyene for 150 kroner..

PhiPhi: Langs stranden og ut i vannet er det så mye turistbåter som ligger at det er nesten umulig og finne en ledig plass og få tatt seg en dykkert.Går du derimot 5 min så kommer du til andre siden og der er det bedre.. men ødelagt av turismen spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare vært i Bangkok, men syntes det var en fantastisk by. Var overrasket over at det ikke var mer folk og støy, hadde forventet at det skulle være mye mer! Mye å se på var det der også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har vært tre ganger i Thailand. I -96, -98 og -04. Favorittstedene har vel forandret seg fra gang til gang. Thailand forandrer seg FORT!!

I år var det Koh Lanta som ble favoritt, reiste m ettåring så det var topp der. Var og på Phiphi og Ao Nang nå.

Første gangen var Tao, Samui og Ao Nang favoritt og andre gang måtte vi bare tilbake til Samui og Ao Nang, stor forandring, men fortsatt bra. Og da reiste vi og til phiphi, denne gangen ble dessverre PHIPHI skuffelse, overutbygd og fælt. Elllers er Bangkok topp i noen dager. Kanchanaburi er og bra(ihvertfall i -96)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Synes Phi Phi øyene var veldig bra.

Men egentlig likte jeg meg best her. Må tilbake for å hilse på de neste gang.

Har også tenkt meg en tur nord i Thailand, har hørt at naturen der er helt fantastisk. Og så er det visst masse tigre der! :D

Bankok må man også få med seg, hvert fall om man liker shopping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 uker senere...

Takk for alle gode tips! Nå er jeg vel hjemme, har skrevet litt i dagboken min, men vi var på følgende fantastiske steder;

Bangkok

Krabi (Ao Nang, Railay, Phi Phi)

Phuket

Pang Nga/Khao Lak

Jeg så så mye vakkert som jeg aldri har sett før! Dette var PARADIS i ordets rette forstand..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...