Gjest Kv84 Skrevet 13. august 2014 #121 Del Skrevet 13. august 2014 Fader jeg ikke var der da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kv84 Skrevet 13. august 2014 #122 Del Skrevet 13. august 2014 Du trenger jo ikke se helt svart hvitt på det da. De som evt skulle få livstid er snakk om få mennesker. Som har begått de groveste av de groveste drapene.Det er feks stor forskjell på en drapsmann som i affekt dreper sin kone i sjalusi enn en fyr som plukker seg ut helt tilfeldige ofre, ofte forsvarsløse kvinne og barn, voldtar og dreper disse. Og som har glede av selve drapshandlingen og voldtekten. Da snakker vi om en sjelden rase som dukker opp en sjelden gang. Anonymous poster hash: c8d02...cf9 Men er da forskjell på å drepe en eller 69. Vi kan ikke ha livstid for alle drap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kv84 Skrevet 13. august 2014 #123 Del Skrevet 13. august 2014 Soner de sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #124 Del Skrevet 13. august 2014 Ble fysisk kvalm da jeg leste at han var ute på permisjon. Jeg kjente en av jentene og det er kanskje derfor jeg har så sterke reaksjoner nå. Disse udyrene har ingenting ute i samfunnet å gjøre! Jeg er generelt for at mennesker som sitter i fengsel skal få en ny sjanse, men voldtekt og drap er så horribelt at dem som utfører disse handlingene bør bli sittende inne for alltid. Anonymous poster hash: b07fb...c92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kv84 Skrevet 13. august 2014 #125 Del Skrevet 13. august 2014 (endret) Hvor lenge har de sonet nå? Endret 13. august 2014 av Kv84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 13. august 2014 #126 Del Skrevet 13. august 2014 Hvor lenge har de sonet nå? 14 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 13. august 2014 #127 Del Skrevet 13. august 2014 Soner de sammen? Jeg tror ikke det. Kristiansen ble dømt på vitnemålet til Andersen, og ville nok ikke blitt dømt om ikke han hadde vitnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 13. august 2014 #128 Del Skrevet 13. august 2014 ...og mer permisjon blir det for Viggo fremover. http://www.nrk.no/sorlandet/mer-permisjon-for-viggo-kristiansen-1.11876605 Betryggende ord fra hans advokat? -Han er en rolig person, og ingen har noe å frykte. Har advokaten vært inne i hodet til barnemorderen og sett hva som rører seg av tanker? Fordi om en person opptrer rolig under advokatkonsultasjon så betyr ikke det at personen er ufarlig. Anonymous poster hash: c8d02...cf9 Til alt hell er det ikke Viggos advokat som avgjør hverken hvor rolig Viggo er, eller hvor lenge han skal sitte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #129 Del Skrevet 13. august 2014 Soner de sammen? Om Viggo slipper ut tipper jeg han vil ha en alvorsprat med tysterkameraten sin. Tviler på de soner sammen nei.. Dessuten fikk ikke Andersen forvaring. Og vil dermed garantert slippe ut en gang. Anonymous poster hash: c8d02...cf9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 13. august 2014 #130 Del Skrevet 13. august 2014 Det er pga snillismen og naiviteten som råder, ikke bare i rettsvesenet hos de som dømmer, men også blant fagfolk i fengselssystemet. Men du kan i det beste fall håpe på at Kriminalomsorgen har gitt Kristiansen permisjoner (m/vakter på fisketurer, fjellturer etc) og nå sist i Sandvika uten vakter (men med et familiemedlem som hadde ansvaret for han) fordi det ikke er ment som et ledd til tilbakeføring i samfunnet. Men rett og slett for å gi Viggo K. drypp av positive opplevelser slik at han ikke blir enda galere og rabiat inne i fengselet. Anonymous poster hash: c8d02...cf9 Dette er den første permisjonen Viggo Kristiansen har hatt på 14 år. Og den varte i nøyaktig fem timer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 13. august 2014 #131 Del Skrevet 13. august 2014 Noen som så han ute på Sandvika i Oslo for halvannen uke siden? Han fikk sin første permisjon og fikk kun oppholde seg i Sandvika. Riktignok i bare 5 timer. Men uten vakter. Hva synes dere om dette? Han er jo forvaringsdømt. Og siden han hevder seg uskyldig har han vel ikke fått noe behandling for sine monstruøse sider innenfor murene. Dvs han vil fortsatt være en tikkende bombe. Hvorfor gi han permisjon da? Hadde han tilstått og så fått behandling for noe han erkjenner var i stand til å gjøre kunne jeg jo skjønt mer det var logisk å gi han permisjon som et ledd i en behandling for å komme tilbake til samfunnet en gang. http://www.nrk.no/sorlandet/har-hatt-permisjon-uten-vakter-1.11876244 Anonymous poster hash: c8d02...cf9 Hvis han sier han er uskyldig så snakker han enten sant eller usant. Jeg kan ikke utelukke at han er uskyldig. I så fall bør han være helt ufarlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 13. august 2014 #132 Del Skrevet 13. august 2014 Absolutt. Men det systemet vi har er åpenbart ikke godt nok. Jeg tror at noen av problemene består i at psykologene må forholde seg til vedkommende i et lukket isolert miljø. Det er ikke i fengslet vedkommende gjorde de kriminelle handlingene sine, det er ute i frihet. Der ute kan det eksistere fristelser og andre faktorer som i stor grad kan påvirke individet til og foreta visse handlinger mens disses fravær i fengselet fint kan føre til at personen fungerer på en annen måte der. Psykologene/psykiaterne har også en utrolig vanskelig jobb for personer som tilhører denne gruppen lyver ofte så det renner av dem. Og deres egen profesjon hjelper ikke akkorat for der er det stort fokus på og hjelpe den "syke" isedefor og hjelpe samfunnet som kanskje hadde vært det beste. Tvilen skal desverre også komme "pasienten" til gode, noe jeg finner høyst urimelig i mange tilfeller. Jeg mener helt klart at vi må revurdere straffenivået vårt. Det er ikke forenlig med hverken sunn fornuft eller folkets rettferdighetsfølelse. Enkelte typer handlinger så så grove, så forferderlige at de ikke kan møtes med noe annet enn og kaste bort nøkkelen. Å møte Viggo Christiansen på gata etter det han har gjort er simpelthen uholdbart. Det er nesten så man blir fristet til og pakke duffelbagen og legge seg 600 meter unna der han isfisker for og si hei og adjø. Ja, gjør det. Kanskje du kan overta den ledige cella. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 13. august 2014 #133 Del Skrevet 13. august 2014 Selv om han nå har fått 5timer perm, så er det ikke dermed sagt at han er fri mann i overskuelig fremtid. For samfunnets beste, er det en god ting at det ikke er de fornærmede som ilegger straff, slik vi ser fra div regimer vi ikke ønsker å sammenligne oss med, men har fokus på rehabilitering og ikke straff, så har vi mulighet til å la de mest ekstreme sitte på ubestemt tid under forvaring fordi de ikke lar seg rehabilitere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Artistina Skrevet 13. august 2014 #134 Del Skrevet 13. august 2014 Selv om han nå har fått 5timer perm, så er det ikke dermed sagt at han er fri mann i overskuelig fremtid. For samfunnets beste, er det en god ting at det ikke er de fornærmede som ilegger straff, slik vi ser fra div regimer vi ikke ønsker å sammenligne oss med, men har fokus på rehabilitering og ikke straff, så har vi mulighet til å la de mest ekstreme sitte på ubestemt tid under forvaring fordi de ikke lar seg rehabilitere. Permisjonen er selvsagt et ledd i en kommende løslatelse - antagelig innen få år. Bare så synd at man oppdager for sent at en person ikke lot seg rehabilitere. Det har vært flere dømte for alvorlige forhold som har oppført seg eksemplarisk i fengsel, sluppet ut etter endt soning og begått nye straffbare handlinger. Blant annet gjelder dette mannen på Østlandet som sonet mange år i fengsel for flere voldtekter og drap - som slapp ut og voldtok igjen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #135 Del Skrevet 13. august 2014 Vet noen om han vil kunne pålegges spesielle regler når han kommer ut? F.eks i forhold til hvor han kan bo? Risikerer jeg å få ham som nabo liksom? Jeg hadde ALDRI stolt på at mannen er rehabilitert. Jeg hadde ikke turt å slippe datteren min ut alene i det hele tatt, vi måtte ha flyttet.Anonymous poster hash: d56d6...2dc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #136 Del Skrevet 13. august 2014 Permisjonen er selvsagt et ledd i en kommende løslatelse - antagelig innen få år. Bare så synd at man oppdager for sent at en person ikke lot seg rehabilitere. Det har vært flere dømte for alvorlige forhold som har oppført seg eksemplarisk i fengsel, sluppet ut etter endt soning og begått nye straffbare handlinger. Blant annet gjelder dette mannen på Østlandet som sonet mange år i fengsel for flere voldtekter og drap - som slapp ut og voldtok igjen. Helt korrekt, og mange av disse svina manipulerer psykiaterne som skal vurdere dem. Bare å se på hvor uenige rettspsykiaterne var ang. Breivikgs sinnstilstand. Det er jo alene bevis nok på at disse rettspsykiatriske vurderingene i beste fall er høyst tvilsomme, verste fall fatale med grusomme konsekvener, som f.eks. han du nevner som voldtok igjen straks han slapp ut etter å ha sonet for voldtekt. Det er jo helt riktig som det nevnes av en her i tråden; Det er noe helt annet å sitte inne i fengsel å få sin psykiske helse vurdert. Noe ganske annet er det når de er ute i samfunnet blant folk, og ikke minst der de får sine fristeler og instinktene blir trigget. Inne bak murene er det jo lite som påvirker dem, og de kan lett fremstå som både rolige og rehabilitert. Ta en voldtektsforbryter f.eks. Inne i fengselet soner han bare med andre menn, og har ingen mulighet til å begå en slik handling. Straks han slipper ut får han se f.eks. lettkledde damer og driftene hans begynner å bruse i blodet igjen. Man kan derfor ikke basert på psykologiske undersøkelser bak fengselsmurene konkludere med at de er ufarlige når de slipper ut. Anonymous poster hash: bc515...f6a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #137 Del Skrevet 13. august 2014 Dette er den første permisjonen Viggo Kristiansen har hatt på 14 år. Og den varte i nøyaktig fem timer. Han har hatt permisjoner tidligere, men da med vakter. Heter vel ikke permisjon da, men kommer ikke på hva det heter. Permisjonen er selvsagt et ledd i en kommende løslatelse - antagelig innen få år. Bare så synd at man oppdager for sent at en person ikke lot seg rehabilitere. Det har vært flere dømte for alvorlige forhold som har oppført seg eksemplarisk i fengsel, sluppet ut etter endt soning og begått nye straffbare handlinger. Blant annet gjelder dette mannen på Østlandet som sonet mange år i fengsel for flere voldtekter og drap - som slapp ut og voldtok igjen. Det er ikke nødvendigvis slik at det er et ledd i en nær forestående løslatelse. Han har rettigheter, som alle andre fanger, og skal klargjøres til en eventuell løslatelse. Men det sier seg selv at for han er den løslatelsen ikke særlig reell i nærmeste fremtid. Men de må likevel følge de regler og opplegg som skal bli brukt på slike fanger. Anonymous poster hash: bb8c2...a6a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #138 Del Skrevet 13. august 2014 Vet noen om han vil kunne pålegges spesielle regler når han kommer ut? F.eks i forhold til hvor han kan bo? Risikerer jeg å få ham som nabo liksom? Jeg hadde ALDRI stolt på at mannen er rehabilitert. Jeg hadde ikke turt å slippe datteren min ut alene i det hele tatt, vi måtte ha flyttet.Anonymous poster hash: d56d6...2dc Nei ingen regler, for da er han en fri mann. Men om han skulle slippe ut vil han vel sannsynligvis være i såpass stor fare at han vil bli anbefalt å flytte til utlandet. Hadde han flyttet i nærheten av meg ville jeg pakket sakene og dratt til andre siden av landet. Anonymous poster hash: bb8c2...a6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #139 Del Skrevet 13. august 2014 Nei ingen regler, for da er han en fri mann. Men om han skulle slippe ut vil han vel sannsynligvis være i såpass stor fare at han vil bli anbefalt å flytte til utlandet. Hadde han flyttet i nærheten av meg ville jeg pakket sakene og dratt til andre siden av landet.Anonymous poster hash: bb8c2...a6a Sikker måte å få noens bolig til å miste all verdi på null komma niks. For hvem vil vel frivillig kjøpe bolig der han kommer med på kjøpet som nabo. Får han heller ingen retningslinjer når det gjelder hva han kan jobbe med/ hvor han kan oppholde seg? Til og med familien til jentene risikerer å få ham som nabo/kollega? Nå spør jeg kanskje dumt, men jeg vet ikke. Jeg syns det er en skikkelig ekkel tanke å risikere å møte ham på lekeplassen/senteret/stranda/svømmehallen/skogen - ja hvor som helst hvor barn ferdes. Håper han flytter utenlands! Anonymous poster hash: d56d6...2dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malanthor Skrevet 13. august 2014 #140 Del Skrevet 13. august 2014 Ja, gjør det. Kanskje du kan overta den ledige cella. Hvem har sagt jeg hadde blitt tatt for det? Rent hypotetisk, hvis noen hadde skutt en av de der, så hadde jeg heia på vedkommende og håpet de ikke ble tatt. Men nok tøv, det skjer neppe uansett. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå