Gå til innhold

Noen som har vært på bilferie i England?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi er ett par som tenker på å reise til England med fly i høst, for så å leie bil og farte litt rundt til serverdigheter.

Ingen av oss har vært der før.

Vi tenker på å dra i slutten av august.

Noen råd til oss uten erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

For å spesifisere litt ( :oops: ):

Det skal ikke koste skjorta å leie bil eller overnatte.

Det er mest her vi lurer på om noen har tips å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Nå har ikke jeg vært på bilferie i England siden jeg var 4 og 5 år, men dersom du vil ha billig og grei overnatting er bed & breakfast og kroer veldig greie steder å overnatte.

For billeie kan det være verdt å ta seg en tur innom www.visa.no for å sjekke om dere kan få noen gode tilbud på billeie. Vet de pleier å ha tilbud hos AVIS bilutleie både ute i Europa og i USA. Om det er veldig billig vet jeg ikke, men verdt en kikk.

Kikket innom og det viser seg at du kan få 10% rabatt ved å leie hos AVIS når du har Visa.

Fra visa.no:

10% rabatt på feriepriser i Europa (Holiday Special)

Minimum 3 døgns leie. Må reserveres i Norge før avreise.

Prisene inkluderer fri kjørelengde, kollisjon- og tyveriforsikring, samt alle skatter og avgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Var nå i Skottland, og leide bil gjennom Ryanair. Billig og kjempebra.

God tur, og gled dere. Masse flott å se i England. Bath f.eks.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke for å være nesevis eller svare på noe helt annet enn det du spør om, men jeg kan virkelig anbefale å dra til Irland i stedet!

Flust av billige og fine B&B, flotte Dublin, sjarmerende Galway, fasinerende og vakre gamle kirker og klostre, gjestfrie og hyggelige mennesker og sist men ikke minst fantastisk vakker natur -grønt, grønt, grønt!

Jeg har vært i England også, det kan ikke sammenlignes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Gemini

Kjørte fra Manchester til Newcastle i fjor sommer.

Nesten som om jeg forventet å treffe på Postmann Pat på ruta. Det var iallefall som å kjøre gjennom "Postmann Pat"-land. (Helt nydelig å kjøre langs den muren som jeg selvfølgelig ikke husker helt hva heter nå..-Haydrians wall eller noe i den dur?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i både Irland og England, og synes begge land er like bra!

Men! Jeg ville ikke ha begrenset meg til England, ta også med dere Wales og Skottland!

I Wales har du Cardiff og Swansea som er flotte byer, I England har du mange fine byer, Bath, York, Whitby, London, osv, og i Skottland har man Glasgow og Edinburgh, min favorittby i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være nesevis eller svare på noe helt annet enn det du spør om, men jeg kan virkelig anbefale å dra til Irland i stedet!

Flust av billige og fine B&B, flotte Dublin, sjarmerende Galway, fasinerende og vakre gamle kirker og klostre, gjestfrie og hyggelige mennesker og sist men ikke minst fantastisk vakker natur -grønt, grønt, grønt!

Jeg har vært i England også, det kan ikke sammenlignes...

Helt enig. Har vært i Irland flere ganger, og reiser tilbake i august. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massevis av ganger da jeg vokste opp. Hvor skal du? Sørkysten er flott, Cornwall (sydvest) også. Wales er også bra. England er et strålende valg (synes det er dust å si "dra til Irland i stedet", unnskyld meg!). Bed&Breakfast er det over alt, og det er mye spennende å se. Slott og gods osv. Engelsmenn er trivelige folk, men noen steder snakker de veldig rart! Den største utfordringen blir nok å kjøre på gal side...

Ha en flott tur (jeg er kjempemisunnelig!) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelig jeg også! Har akkurat vært i England og Wales - strålende!!! Kan anbefalest på det sterkeste. Begynn f-eks i Manchester, og kjør nedover landet. Kjør innom Wales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fløy til Stansted i fjor sommer, og leide bil der. Så kjørte vi til Torquay (den englske riviera) og var der en natt. Meg og min lillesøster har begge vært på språkskole der, og ville gjerne gjenoppleve det. Så kjørte vi videre til Cornwall. Vi kjørte på de små veiene langs kysten, og det var en kjempe fin tur, men det går raskere å kjøre motorveien. Der var vi i noen dager og hadde det supert. Leide sykler og så på alle de små hyggelige landsbyen, gikk turer og spiste cream tea og fersk sjø mat. Bodde på B&B, og tror ikke det var så dyrt, men litt penger koster det jo, siden det er et yndet feriemål for engelskmennene. Et lite tips er denne super hyggelige resturanten/B&B: http://www.cornishrange.co.uk/ Vi dro i juli og hadde ikke bestilt steder å bo og det gikk fint, men i agust er det en fordel å bestille rom. Pga. regn dro vi hjemover en dag tidliger en forventet, og tok derfor turen innom Bath, som også var veldig spennede. Der var det til gjengjeld ganske dyrt, men det ville nok vært billigere, hvis vi hadde bestilt rom i forveien. Så kjørte vi tilbake til Stansted. Det var ikke meg som betalte, men det var ikke så veldig dyrt (etter mine foreldres standard, i det minste :wink: ).

Jeg har også vært i Lake District og gått i fjellet. Det var også super hyggelig og spennede. Anbefales.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leide bil av Clarksons i Glasgow forrige uke. Riktignok bare for en dag, men vi kjørte laaangt. Kun £25 for en dag, de er billige på lengre leieperioder også, kan absolutt anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter aa ha bodd i Storbritannia i over 7 aar saa har jeg sett endel av baade England, Wales og Skottland. Det finnes mange flotte steder her (og noen som kanskje ikke er saa spennende...), men jeg ville anbefale aa besoeke noen av disse stedene:

* Edinburgh - vel verdt et besoek hvis man vil innom Skottland. Masse aa se og en flott by.

* York - ogsaa veldig koselig by med smaa smug og gaagater og mange koselige butikker. I tillegg er jernbanemuseet flott og man kan gaa en tur rundt byen paa bymuren.

* Whitby - superkoselig liten by ved nord-vestkysten av England - kjent for fish n' chips og kystaktiviteter.

* Lake District eller Peak District - hvis dere liker Postman Pat landskap er et av disse naturreservatene et must. Trange gater mellom store hekker, steinmurer, sauer og koselige sma landsbyer og countrypuber hvor dere kan spise en fortreffelig lunsj.

* Oxford eller Cambridge - disse kjente universitetsbyene er baade koselige og flotte - og man kjenner virkelig det historiske suset naar man er i disse byene.

* Cardiff - hovedstaden i Wales blir bare bedre og bedre med aarene - i tillegg er det et flott utendoers/friluftslivsmuseum (St. Fagans) ikke saa langt utenfor med bygninger og butikker fra gamle dager.

* vestkysten av Wales - f.eks. St.Davids, Cardigan ++ Flott natur, landskap og kyststripe, men muligheter for aa gaa langs Pembrokeshire Coastal path eller aa besoeke oeya Skomer hvor man kan se lundefugl og sel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...