Gå til innhold

Fadderuker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan dere skrive litt om hvordan deres fadderuker er/har vært?

Hva likte dere med det? Er det noe som burde vært annerledes?

Og til dere som har vært med å arrangere fadderuke på deres linje:
Hvordan organiserer dere det?

Hvor mange faddergrupper? Hvor mange faddere per gruppe?

Er det noen tips dere vil gi til de som skal være med å arrangere fadderuker?

Anonymous poster hash: 60ad4...924
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke veldig begeistret for min fadderuke.

Positivt: Vi fikk se bygningene, lokalene, hvor ting er, hvor kjøpe billigere lærebøker.

Negativt: Festpress, drikkepress, ingen variasjon når det gjelder underholdning for de som ikke drikker alkohol eller ikke er så opptatte av å gå fra fest til fest hvor det er bare fulle mennesker.

Anonymous poster hash: f4952...928

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke veldig begeistret for min fadderuke.

Positivt: Vi fikk se bygningene, lokalene, hvor ting er, hvor kjøpe billigere lærebøker.

Negativt: Festpress, drikkepress, ingen variasjon når det gjelder underholdning for de som ikke drikker alkohol eller ikke er så opptatte av å gå fra fest til fest hvor det er bare fulle mennesker.

Trodde det var vanlig å dele opp faddergruppene i rusfri og drikkepress. Vi hadde også en tredje mellomting for de som ville drikke litt, men ikke så mye.

Selv liker jeg å prate med folk på vors for å bli kjent så vil ha minst mulig blikjentleker, føler ikke at jeg får noe ut av dem.

Anonymous poster hash: 40759...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deltok ikke på alt men var med på en del ting.

Bra: tips om pensum/pensumbøker, viste skolen hvor alt er osv, grilling.

Likte ikke at det er så mye fokus på å drikke. Stort sett alle arrangementer dreide seg rundt alkohol, det var selvfølgelig greitå ikke drikke - men er ikke så gøy når det er aalltid er sånn "og dere som ikke drikker kan". Sånne bli kjent leker synes jeg bare er utrolig flaut, mister litt funksjonen når man må drikke for å tørre å bli kjent med folk.

"Bli med! Dere får gratis ØL og

pizza." Hele øldrikkinga og prat kleint med folk ble det overdose av for min del.

Ble derimot kjent med mange av mine gode venner senere på studiet, men det var vel ikke fadderuken som var grunnen til det. ;-)

Var fadderuken på medisin i oslo om det har noe å si.

Anonymous poster hash: 562b3...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var vanlig å dele opp faddergruppene i rusfri og drikkepress. Vi hadde også en tredje mellomting for de som ville drikke litt, men ikke så mye.

Selv liker jeg å prate med folk på vors for å bli kjent så vil ha minst mulig blikjentleker, føler ikke at jeg får noe ut av dem.

Det skjedde ikke meg iallefall. Altfor mye fokus på alkohol, drikking, fest med alkohol, o.l. jeg hadde null interesse for. Orket ikke gjennomføre hele uka og sluttet å møte opp midt i uka. Etterhvert fant jeg ut at 2 til fra min gruppe følte det samme drikkepresset og droppet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett for at fadderne blir mer kjent med fadderbarna enn at fadderbarna blir kjent med hverandre, noe man bør være obs på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg deltok ikke på alt men var med på en del ting.

Bra: tips om pensum/pensumbøker, viste skolen hvor alt er osv, grilling.

Likte ikke at det er så mye fokus på å drikke. Stort sett alle arrangementer dreide seg rundt alkohol, det var selvfølgelig greitå ikke drikke - men er ikke så gøy når det er aalltid er sånn "og dere som ikke drikker kan". Sånne bli kjent leker synes jeg bare er utrolig flaut, mister litt funksjonen når man må drikke for å tørre å bli kjent med folk.

"Bli med! Dere får gratis ØL og

pizza." Hele øldrikkinga og prat kleint med folk ble det overdose av for min del.

Ble derimot kjent med mange av mine gode venner senere på studiet, men det var vel ikke fadderuken som var grunnen til det. ;-)

Var fadderuken på medisin i oslo om det har noe å si.

Anonymous poster hash: 562b3...cfa

Å, så bra! Jeg startet i går, og jeg føler ikke jeg har blitt kjent med så veldig mange enda... Det kan jo hende det løsner seg litt opp etter hvert, men det virker som om de fleste holder seg til de få de møtte den første dagen, eller faddergruppen sin. Jeg ble best kjent med en fadder, så det var jo litt dumt sånn sett.

Anonymous poster hash: 03b82...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å drikke, men drikkingen på fadderuken var til tider ekstrem. Følte meg som en festbrems om jeg ikke drakk mye av den ekle blandingen fadderne hadde laget til oss "på gøy" - hadde drukket mer hadde det ikke vært for at jeg kjente jeg måtte spy om jeg drakk mer. Fadderne var ikke særlig interesserte i oss fadderbarn, de var mer interesserte i hverandre (som de selvsagt kjente godt fra før).

Anonymous poster hash: 93d49...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Awzm me

Jeg liker å drikke, men drikkingen på fadderuken var til tider ekstrem. Følte meg som en festbrems om jeg ikke drakk mye av den ekle blandingen fadderne hadde laget til oss "på gøy" - hadde drukket mer hadde det ikke vært for at jeg kjente jeg måtte spy om jeg drakk mer. Fadderne var ikke særlig interesserte i oss fadderbarn, de var mer interesserte i hverandre (som de selvsagt kjente godt fra før).

Anonymous poster hash: 93d49...d52

La merke til dette i dag selv. Vi hadde vors, og etter hvert som fadderne ble fulle, og fadderbarna var forholdsvis edru, så hooket de opp med hverandre osv. Men de var veldig flinke når de var edru selv da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fadderuke starter ikke før på mandagen, men fikk lov til å være tilskuer på fadderuken i en annen by. Det var stor forskjell på gruppene ja, den ene gruppa så skikkelig koselig ut, fadderne var veldig flinke på å få med alle sammen, ikke noe press, ikke noe kødd og tull og pinligheter, ikke noe drikkepress.

En annen gruppe var fadderne helt ekstrem, nå fulgte jeg ikke med på den gruppen hele tiden, men da jeg først så på dem så var fadderne fulle, høyrøstet og oppførte seg som galninger, hylte, skrek og tvang fadderbarna til å være med på tullingen deres.

Hadde jeg vært fadderunge ville jeg vært overlykkelig om jeg var på den første gruppa, stakkars de på den andre, jeg hadde blitt skremt om jeg var dem(og noen så litt nervøse ut + de var ikke i nærheten av å være så full som fadderne). Og dette var dag 1 ....

Anonymous poster hash: 704f3...2bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man melde seg opp som Fadderbarn eller får man utdelt faddeegrupper når man hat første infomøte med studiet?

Jeg skal gå på UiS

Anonymous poster hash: ad265...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man melde seg opp som Fadderbarn eller får man utdelt faddeegrupper når man hat første infomøte med studiet?

Jeg skal gå på UiS

Du blir tildelt en gruppe første dagen :)

Edit: Jeg tok feil. På UiS må du faktisk melde deg opp selv. På veldig mange andre institusjoner blir en automatisk meldt inn i en gruppe, men ikke på UiS.

Endret av mkgleez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Jeg skal gå på UiS

Jeg måtte melde meg på at jeg ville ha fadder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, takk for svar dere.

Ble noe forvirret da jeg regnet med at det ville skje automatisk! Det var slik de gjorde det på forrige sted jeg studerte. Kan jo være fort gjort å ikke få med seg at man må melde seg opp selv, skulle jeg tro-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man melde seg på for fadderuka på UiO? Skal starte medisin til våren, hvis det har noe å si.

Anonymous poster hash: db8b6...8b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man melde seg på for fadderuka på UiO? Skal starte medisin til våren, hvis det har noe å si.

Anonymous poster hash: db8b6...8b4

Nei, ikke UiO (iallefall ikke da jeg studerte der). Vi fikk utdelt store konvolutter med info og et stort tall foran og slik visste vi hvilken faddergruppe vi hørte til. Dette skjedde på vei ut etter den aller første introduksjonforelesningen for nye studenter. Fadderne ventet på oss utenfor lokalet med store skilt med tall på, så vi fikk møte gruppene våre med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Faddergruppen min har forsåvidt vært helt grei. Arrangementene har vært helt OK, men ikke noe mer enn det. Dette har ikke noe å gjøre med at programmet i seg selv ikke var bra (for det var det), men at menneskene som var der oppførte seg som ungdomsskoleelever både når det kom til kvinnesyn, alkoholinntak og hjernekapasitet... Dessuten synes jeg at hele gjengen var mest opptatt å "runke" til seg selv og "sin egen storhet", selv om ansiktet ikke var et glansbildet og man bor i en tapersk leilighet med alenemor i Grorudalen. Guttene var mest opptatt av å prate om sine erobringer og fyllekuler i Ayia Napa. Mens jentene (til tross for at de hadde "kjæreste") gang på gang gikk på billige sjekketriks om at de så ut som en modell når de mest av alt så helt ordinære ut. De var mest opptatt av å komme nærmest mulig de selvgode guttene for å få høre enda mer billig skryt om seg selv for å dekke opp et vaklende selvbildet og et stort bekreftelsebehov. Dessuten var hele gjengen totalt air heads uten ambisjoner, men som samtidig var veldig opptatt av hvem som eide ditt og datt. BLÆÆÆÆÆ..... Ikke min type mennesker med andre ord.

Men bortsett fra det har det vært en super uke hittil.

Over og ut for denne gang og takk for utblåsningen :P

Anonymous poster hash: 818f4...69a

Anonymous poster hash: 818f4...69a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...