Octavia Skrevet 1. juli 2004 #1 Del Skrevet 1. juli 2004 Vi skal være noen dager i Aberdeen, men siden det er en forholdsvis stor by, etterlyser jeg tips til små byer i nærheten vi kan besøke med tog. Edinburgh er alltid et alternativ, men jeg synes det er litt langt med 2 1/2 t. med tog. Gjerne byer med markeder, kunsthåndverk etc. Noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mel-anie Skrevet 1. juli 2004 #2 Del Skrevet 1. juli 2004 Hei. Akkurat kommet hjem fra en 5 dagers tur i Skottland, som var bare toppers. Var innom byen Fort William, som er en liten, koselig og romantisk by. Skulle gjerne hatt mer tid der, og reiser veldig gjerne tilbake dit ved et senere Skottlandbesøk. Fort William er et besøk verdt. God reise. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kris Skrevet 5. juli 2004 #3 Del Skrevet 5. juli 2004 Fort William er absolutt å anbefale, og ta da gjerne tid til å kjøre i områder som Glencoe og langs innsjøen Loch Lomond om det er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #4 Del Skrevet 5. juli 2004 Dersom du skal være i Edinburgh, vil jeg på det sterkeste anbefale Jim Boyle's bed & breakfast. For en storartet mann. Godt mulig han ikke lengre finnes på jordens overflate, da han var gammel da jeg var der for noen år siden, men uansett et lite tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 6. juli 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 6. juli 2004 Fort William er et godt tips, men jeg får spare det til en annen gang. Det jeg ønsket var tips til byer i nærheten av Aberdeen. Fort William er 6-7 timer unna med tog. Ingen tips til nærmere byer? Noen som har vært nedover mot Dundee eller oppover langs kysten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 6. juli 2004 #6 Del Skrevet 6. juli 2004 Har ikke vært i den delen av Skottland, men fant dette på Lonely Planet. Aviemore er i nærheten av Aberdeen: Aberdeen An extraordinary symphony in grey, almost everything in Aberdeen is built of granite - even the roads. When drenched with sun and rain, the silvery stone has a fairy-tale shine; when under a cloud it can be a wee bit depressing. Brimming with civic pride, Aberdeen services one of the world's largest offshore oilfields. Aviemore Area The Highland resort town of Aviemore is the stepping-off point for the hiking and skiing paradise of the Cairngorm Mountains. Lying on the only arctic plateau in Britain, the area attracts rare animals such as pine marten, wildcat, red squirrel, osprey (particularly around the Boat of Garten) and deer. Fishing for salmon is popular in the pure mountain water of the River Spey and surrounding lochs, while the Rothiemurchus Estate and Glenmore Forest Park preserve acres of pine and spruce, with guided walks and trails and a range of water sports. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 10. juli 2004 #7 Del Skrevet 10. juli 2004 Har ikke akkurat noen forslag til byer dere kan besøke, men dere MÅ bare ta en tur ned til Dunnottar castle som ligger to miles sør for Stonehaven, rett på nedsiden av Aberdeen. Det er bare det tøffeste av de tøffe slottene i Skottland, her ser du ett bilde fra da vi var der i forrige uke: Dunnottar castle Slottene i Edinburgh og Stirling var ikke noe i forhold til dette... Det ligger som dere ser "midt ute i vannet", ganske umulig å trenge inn til for fiender... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 10. juli 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 10. juli 2004 Dunottar Castle er notert. Har en bok om slott i Skottland, og der var det nevnt. Har tenkt litt på det. Kjempekjekt at du anbefaler det. Da blir det absolutt et besøk der! Tusen takk! Må vi ha leiebil for å komme der, eller er det lagt opp til bussturer etc? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 10. juli 2004 #9 Del Skrevet 10. juli 2004 Spørs nok om du ikke må ha bil for å komme dit ja, vi leide bil for 25£ for en dag med ubegrenset kjørelengde. Ikke ille! Men det er bare 2 miles fra Stonehaven, så kanskje dere kan få en taxi til å kjøre dere og vvente på dere. Dere klarer dere fint med tre kvarter eller en time der, det er ikke så stort, - bare ufattelig flott. Og taxi er ikke så dyrt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 10. juli 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 10. juli 2004 Spørs nok om du ikke må ha bil for å komme dit ja, vi leide bil for 25£ for en dag med ubegrenset kjørelengde. Ikke ille! £25 - hvordan fikk du det til? Fortell: hvem, hva og hvor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 10. juli 2004 #11 Del Skrevet 10. juli 2004 Clarksons i Glasgow... Vi fikk dem anbefalt av hotellet vårt, supre folk (både bilfolka og de på hotellet...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 10. juli 2004 Forfatter #12 Del Skrevet 10. juli 2004 Takk, har lagret de. Skal undersøke nærmere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. juli 2004 #13 Del Skrevet 12. juli 2004 Dere kan faktisk ta toget til Stonehaven. Vil no si at Aberdeen egentlig er en relativt liten by, selve bykjerna er iallfall liten. Det er imidlertig en masse artige plasser rundt omkring som er verdt en visitt. Ellon f.eks er et lite tettsted ikke så langt fra byen, som en kan ta rutebussen til. Sjekk busstasjonen like ved jernbanen. det går rutebusserbusser forbi mange av de flotte slottene rundt omkring. f.eks Crathies og Drum Castle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 13. juli 2004 #14 Del Skrevet 13. juli 2004 Edinburgh er alltid et alternativ, men jeg synes det er litt langt med 2 1/2 t. med tog. Edinburgh er alltid verdt et besøk. Og 2 1/2 t på tog er overlevbart (jeg bodde 2 t med skranglebuss sør for Edinburgh). Selv har jeg nok mest erfaring med små byer litt lenger sør i Skottland, i The Borders. Peebles, f. eks. Men det blir nok for langt unna... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 13. juli 2004 #15 Del Skrevet 13. juli 2004 Har en bok om slott i Skottland' date=' og der var det nevnt. Har tenkt litt på det. [/quote'] Står Neidpath der? Hvis ikke, det anbefales på det nermeste! Elsker det slottet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la_luz Skrevet 13. juli 2004 #16 Del Skrevet 13. juli 2004 Golfens hjemby st Andrews! Likte det mye bedre enn Fort William og det er ikke langt fra Aberdeen. Det er masse å se der selv om du ikke spiller golf. Edinburgh er også vært et besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå