Gå til innhold

Ok og "normalt" å ruse seg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått inntrykk at så mange "helgeruser" seg. Folk i tyve åra og oppover. De forsvarer det med at "det er jo bare i helgene". Nå snakker jeg om kokain og amfetamin. Bor i en by med mye rus dessverre. Ruser meg ikke selv, men her ser man litt av hvert på byn og nach. Er dette virkelig normalt? Er det noen her inne som "helgeruser" seg?

Anonymous poster hash: 056bb...e51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det ikke selv (har gjort det), men har fått inntrykk av at det er blitt mer normalt de siste årene ja. Dette er i Oslo.

Gjest Chloe87
Skrevet

TS her. Bra du sluttet med det. Er det ikke stor sjanse for at det etterhvert går gærent med disse menneskene? :/

Skrevet

Det er ikke normalt, selv om det er "mange" som gjør det,

Ganske mange av disse havner hos meg, som jobber med avhengighetsbehandling.

Anonymous poster hash: d1fbf...502

• Liker 6
Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er normalt om du henger med den lille gruppen som gjør dette. majoriteten har bedre ting å finne på.

• Liker 7
Gjest Blomst83
Skrevet

TS her. Bra du sluttet med det. Er det ikke stor sjanse for at det etterhvert går gærent med disse menneskene? :/

Det kommer helt ann på om de er disponert for en sårbarhet som gjør at de vil bli avhening av disse stoffene,men er de det så er sjansen stor for at det vil gå gærent ja.

Skrevet

I mitt liv, i min familie og i min omgangskrets er dette absolutt ikke vanlig. "Vi" ser på alle som ruser seg, enten det er hasj eller kokain, som narkomane. Og nei, ingen av oss er religiøse eller fanatikere på noen måte. Anser oss som helt normale. Holder meg langt unna slikt!

Anonymous poster hash: 0eeb1...924
  • Liker 7
Skrevet

Hva er vitsen med kokain og amfetamin? Hvor i svarte for folk kjøpt det?

Hva gjør politi? Ingenting.

Skrevet

I mitt liv, i min familie og i min omgangskrets er dette absolutt ikke vanlig. "Vi" ser på alle som ruser seg, enten det er hasj eller kokain, som narkomane. Og nei, ingen av oss er religiøse eller fanatikere på noen måte. Anser oss som helt normale. Holder meg langt unna slikt! Anonymous poster hash: 0eeb1...924

Signerer denne !

Skrevet

I mitt liv, i min familie og i min omgangskrets er dette absolutt ikke vanlig. "Vi" ser på alle som ruser seg, enten det er hasj eller kokain, som narkomane. Og nei, ingen av oss er religiøse eller fanatikere på noen måte. Anser oss som helt normale. Holder meg langt unna slikt!

Selvmotsigelse.

• Liker 8
Skrevet

Jeg har fått inntrykk at så mange "helgeruser" seg. Folk i tyve åra og oppover. De forsvarer det med at "det er jo bare i helgene". Nå snakker jeg om kokain og amfetamin. Bor i en by med mye rus dessverre. Ruser meg ikke selv, men her ser man litt av hvert på byn og nach. Er dette virkelig normalt? Er det noen her inne som "helgeruser" seg?

Anonymous poster hash: 056bb...e51

Folk undervurderer hvor avhengighetsskapende dette er. De vil merke det etterhvert...

• Liker 4
Skrevet

De aller fleste ruser seg ikke (sett bort i fra alkohol), hverken i helger, ferier eller ellers, så nei, det er ikke normalt. Det er heller ikke ok. Hadde noen i min vennegjeng gjort det, ville vennskapet vært over for min del. Jeg er definitivt ikke interessert i å henge med en speeda person, om det så bare er i helgene.

• Liker 3
Skrevet

De som ruser seg på slikt finner gjerne likesinnede, og da blir det jo "vanlig" i den gruppen.

Jeg ruser meg kun på koffein, og alkohol 5-6 ganger i året. Og jeg kjenner ingen som ruser seg på sterkere ting enn det. Ikke som jeg vet om, ihvertfall.

Skrevet

Haha, jeg kjenner såå mange som ikke ville vært venn med meg og mange andre hvis de hadde visst vårt rusmiddel "of choice". Derfor forteller vi dem aldri noe, og det sier jo litt om effekten når de uansett ikke kan se forskjellen på "vanlige" folk og "rusmisbrukerne".

• Liker 7
Skrevet

Haha, jeg kjenner såå mange som ikke ville vært venn med meg og mange andre hvis de hadde visst vårt rusmiddel "of choice". Derfor forteller vi dem aldri noe, og det sier jo litt om effekten når de uansett ikke kan se forskjellen på "vanlige" folk og "rusmisbrukerne".

Gjenta dette om ti år er du snill.

Jeg har hørt denne historien mange ganger før, av folk som angrer bittert på at de trodde det virkelig var slik.

Noen klarer det, veldig mange ikke.

• Liker 4
Skrevet

Gjenta dette om ti år er du snill.

Jeg har hørt denne historien mange ganger før, av folk som angrer bittert på at de trodde det virkelig var slik.

Noen klarer det, veldig mange ikke.

:fnise: okei.

Noen klarer å ikke bli alkoholikere også. Mange ikke.

• Liker 3
Skrevet

:fnise: okei.

Noen klarer å ikke bli alkoholikere også. Mange ikke.

Du tar valget. Om du vil fnise nå, så vær så god.

Du har ikke den kontrollen du tror du har, men for all del - det kan gå bra.

Jeg ville ikke ha gjort det du gjør.

• Liker 2
Skrevet

Det er mange som bruker kokain og amfetamin når de skal feste. I begynnelsen er det gøy, men etter vært blir man avhengig og det blir til en livsstil. Det er jo slik mange narkomane begynner. At de tar litt amfetamin i helgene for å ha det gøy og holde seg våken lengre.

Søstra mi er narkoman og hun kunne gitt MYE for å gå tilbake 10 år i livet sitt og endret på valgene sine. Det er en ond sirkel som er vanskelig å komme seg ut av. Å det er hvert fall IKKE noe å fnise av du.

Anonymous poster hash: 4127f...bb5
  • Liker 1
Skrevet

Hvis du ruser deg på amfetamin eller kokain, så tviler jeg på at de du henger med ikke merker noe.

• Liker 5
Skrevet

Trangsynt og kunnskapsløst. Jeg regner med at du eller noen i ditt liv, din familie eller din omgangskrets ruser seg på alkohol på jevnlig basis?

Les litt om hvordan rusmidler blir klassifisert og grunnen til at rusmidler er lovlige eller ulovlige. Mange tror at rusmidler er ulovlige på et vitenskapelig grunnlag, slik er det ikke. Om alkohol var blitt introdusert som et nytt rusmiddel idag ville det garantert blitt ulovlig, ettersom det er mye farligere enn mange ulovlige rusmidler.

Ifølge ditt resonnement, vil en person som drikker en drink blandet ut med 96% sprit være narkoman.

Anonymous poster hash: 6c76c...72b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...