Gå til innhold

Har planer om å slå meg løs i tax-free-butikkene ;-)

Vala

Anbefalte innlegg

Skal snart ut å reise og har planer om å bruke en del av pengene jeg får igjen på skatten i tax-free-butikkene!! :D

Vil kjempegjerne ha tips om hva jeg må få med meg av merker, sminke, og kremer! Jeg trenger ALT! Jeg har ikke så god peiling på de forskjellige merkene men tåler ikke altfor parfymerte produkter.

Blir kjempeglad for tips så kjæresten ikke må vente 2 timer mens jeg shopper.. hehe!!

Dette står på listen foreløbig:

Parfyme:

Naomagic

212 Light Blue

Mascara

YSL False Lash Effect

Lipgloss

Klar fra Clinique

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil også gjerne ha tips! Skal på bryllupsreise om en uke!

Foreløpig vet jeg at jeg skal kjøpe Kanebo 38 mascara (får 3 for prisen av 2 til taxfree pris!) samt go' lukt til mannen min.

Noen flere tips om ting som er "must"?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solpudderet fra Guerlain! Kjøpte det selv i går, og ble bare sittende og beundre meg selv i speilet etterpå... :wink:

Det ser utrolig naturlig og flatterende ut. Om sommeren kan det brukes over hele ansiktet, og om vinteren er det flott som rouge. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jeg er i tax-free butikker, så pleier jeg alltid å konsentrere meg om å få med det jeg syns er viktigst... Hudkremer, foundation, concealer o.l. Ting som lipgloss bytter jeg ut så ofte, så det syns jeg er like greit å kjøpe på H&M...

Favoritter mine er da:

Bodylotion, håndkrem og deo fra Biotherm.

Ansiktskrem fra Lancôme: Vinèfit.

Soft conceal corrector fra Clinique (er på liten krem-tube). Den er super til å bruke under øynene pga den er så lett å smøre på, og så blir den ikke tørr.

Stay-matte sheer pressed powder fra Clinique. Mitt favoritt pudder.

Double perfection fluide fra Chanel. Den gjør glinsende hud litt matt. Ser utrolig fint og naturlig ut!

Mascara fra Helena Rubinstein.

Og så som nevnt av tuji, solpudder fra Guerlain. Utrolig bra! Bruker det hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skal også investere i dette solpudderet som dere anbefaler så sterkt. Ellers skal jeg kjøpe diverse hudpleieprodukter fra biotherm på taxfreen. Er det noen som har lebestift og/eller lipglossmerker å anbefale???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LipGloss og Leppestifter, jeg ville anbefale Lancom, åsså om du har tenkt og kjøpe øye sminke. Jeg tåler nesten ikke annen sminke enn den fra Lancom, så jeg ville ha prøvd det, om du vil unngå tørre lepper og såre øyne.

Men det der er jo smak og behag da, bare et forslag fra meg :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Jeg vil bare si at Tax-free butikken på Gardermoen er veldig bra og billig når det gjelder kosmetikk og hudpleieprodukter. Det er for eksempel flere steder de ikke har Biotherm (på Heatrow i allefall). Anbefaler alle å handle før dere reiser ut.

God tur alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MINE ANBEFALINGER:

Dagkrem fra Dior: HYDRA MOVE.

gir masse fukt og er helt super i konsistensen..

PARFYME: Premiere jour fra Nina Ricci. (er det egentlig noen som har luktet på denne? Den er helt fantastisk)

Jadore fra Dior

Emotion fra Laura Biagiotti

Acua di Gio fra Armani

Dior har også er solpudder Terra Bella som er nydelig.

Body lotion fra dior..med fantastisk lukt. Frisk.

body peeling fra Clarins.

Kommer ikke på mer i farten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos solpudderet fra Guerlain:

Jeg bestillte 1 års abo på Tique i går via hjemmesiden deres. Ved bestilling på abo. får man solpudderet som "svarpremie". Total pris for Tique og solpudder er kr 199,- !!!!

Min anbefaling er J'adore fra Dior. Lukter herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ett lite tips!

Det beror litt på hvor du reiser , men i mange land i Europa (Frankrike, Belgia, Nederland, bl.a.) er det mye billig i butikkene. Faktisk har jeg greid å finne billigere ting i parfymeriet enn i tax free-butikken. Nå husker jeg jo dessverre ikke merker eller butikker, men om du har tid til å se deg om kan du nok finne noe. Det er ofte ting å finne på tilbud.

Ellers er Gardermoen et rimelig sted sammenlignet med mange andre. Du får gjøre det slik at du handler både på utreisen og på feriestedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen forslag til "uunnværlige" produkter:

- Helena Rubinstein "All Mascaras" øyensminkefjerner.

- Helena Rubinstein "Face Sculptor" (serum, dagkrem, øyenkrem)

- YSL "Faux Cils" mascara (tidligere nevnt)

- Pudderskygger fra Chanel (herlige farger, sitter godt, lekkert etui)

- Versace rouge (ingen ulempe av etuiet er så stilig at det er morsomt å ta det frem...)

- LipGloss og "pudder-kajal" fra Guerlain Terracotta-serien

- "JuicyTubes" fra Lancome

- Helena Rubinstein "Spectacular" make-up krem (smelter inn i huden, og holder i timesvis)

Dufter:

- J'Adore fra Dior

- Poeme fra Lancome

- Light Blue fra Dolce&Gabbana

Lykke til og ha en fin tur! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Heisann, tilbake :D

Her er hva jeg kjøpte, tusen takk for gode tips!!

KREMER

Lancome Vinefit - hudkrem - Nydelig!! Superfornøyd!

Nattkrem og øyekrem (anti-gravity) fra Clinique

RENSEPRODUKTER

Dior rensemelk, ansiktsvann og peeling, 400 ml flasker. Milde gode produkter.

BODYLOTION

Biotherm Nutri Firm, god på huden og strammer opp huden litt.

PUDDER

Solpudder fra Guerlein, terracotta no 1, måtte jo prøve! Tror dessverre jeg kjøpte litt for mørk nyanse, men den er perfekt som rouge.. (Dårlig tid til flyet.. sukk)

NEGLELAKK

Guerlein Glossy nail colour, tja.. ikke så bra synes jeg..

Estee Lauder - herlig!!

SMINKE

Øyesminke fra Lancome, sitter veldig pent

Mascara - YSL "Faux Cils" mascara, veldig bra!!

Leppestift - YSL, lukter nam og gir fin naturlig farge

PARFYME

Premiere jour fra Nina Ricci - Eelsker den, veldig meg!

212 - Herrara, god denne også!

Naomagic kjøpte jeg ikke, den var ikke noe god på meg..

Så etter flere av de andre produktene dere foreslo men de hadde dessverre ikke alt verken på Gardemoen, JFK, eller O'Hare..

Klem, Vala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...