Gå til innhold

Horekjøp, Er det dealbreaker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Nanne70

Først av alt blir utgangspunktet "dere som syns at kjøp av sex er greit" litt tullete og generaliserende, så jeg må først si noe om det før jeg plasserer meg selv ettertrykkelig i den båsen du kanskje er ute etter at noen skal plassere seg i. Det er, som jeg ser det, en viss forskjell på det å kjøpe sex av en gateprostituert (et sannsynlig offer for menneskehandel og lugubre bakmenn) og en selvstendig næringsdrivende på innemarkedet. Jeg ser absolutt ingenting galt med å kjøpe en tjeneste - eller en vare - som noen tilbyr av egen fri vilje (i den grad man i det hele tatt kan snakke om "fri vilje" uansett hvilket yrke det måtte gjelde). Det prinsippet gjelder for meg både når det kommer til prostitusjon, narkotikahandel, renholdstjenester, håndtverkerarbeid eller hva det måtte være. Jeg er ikke interessert i å kjøpe noe som helst av tjenester - eller varer - fra mennesker som jobber på slavekontrakt. Men en kontrakt mellom to voksne, selvstendige mennesker er ingen andres anliggende og heller ikke noe jeg ser på som noe etisk/moralsk problem.

Så over til spørsmålet ditt: Svaret er at jeg vil se an personen, slik jeg ville med hvem som helst. Det som er viktig for meg hos en kjæreste er at hun er oppegående og intelligent, innehar integritet fremfor prinsessementalitet og behandler andre mennesker (inkl. meg og andre menn) med respekt. Hun bør ha levd litt, og hun bør også være istand til å bruke sin livserfaring til å kunne se litt lengre enn til sin egen nesetipp. Den regelen gjelder uansett om det måtte være snakk om en tidligere prostituert (jeg sier "tidligere" fordi jeg i utgangspunktet vil at sex skal være en eksklusiv del av et forhold), ei som selger/dyrker hasj/marihuana eller om det gjelder ei som er førskolelærer eller advokat. Dersom de menneskelige kvalitetene er på plass, har jeg ingenting imot å ha en kjæreste som tidligere har solgt sex. Faktisk vil jeg påstå at det i så tilfelle ville vært noe utenom den normale, kjedelige, A4, overbeskyttede arbeiderpartikvinnen som gir meg kvelningsfornemmelser innen toppen en halv time med sosial omgang.

Takk for fyldestgjørende svar, Evnukken. Ja, jeg generaliserte for enkelhets skyld, men ikke fordi jeg er interessert i å plassere noen i en bås. Jeg synes svarene som (evt) kommer på spørsmålet, er interessante i forhold til TS' spørsmålsstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for fyldestgjørende svar, Evnukken. Ja, jeg generaliserte for enkelhets skyld, men ikke fordi jeg er interessert i å plassere noen i en bås. Jeg synes svarene som (evt) kommer på spørsmålet, er interessante i forhold til TS' spørsmålsstilling.

Ok, det er bra. Blir bare litt negativt innstilt av så mye misandry i denne tråden, så beklager at jeg gikk ut ifra at du hadde onde hensikter :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Vær glad om dere får en type som orker å bruke dere som annet enn tømmestasjon" hahaha

LOL - det var dagens. virkelig skru ned forventningene - LOL worlds finest

Anonymous poster hash: aa6b7...5fa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke bare si "Jeg vil ikke være sammen med en mann som forteller meg at han har kjøpt sex"?

Det høres så vanvittig dumt ut når dere fremstiller det som om dere kan lese tanker.

Anonymous poster hash: 1bccc...d2d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke bare si "Jeg vil ikke være sammen med en mann som forteller meg at han har kjøpt sex"?

Det høres så vanvittig dumt ut når dere fremstiller det som om dere kan lese tanker.

Nei, jeg stoler på at min samboer snakker sant når han sier at han aldri har kjøpt horer.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New_Girl

Men det gjelder da alt egentlig. Ingen som hadde reagert om jeg hadde sagt at jeg ikke vil ha en mann som har voldtatt noen. Men så lenge han ikke sier det, så vet jeg jo det ikke.

Det må være lov til å forvente at menn generelt er ærlige?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg stoler på at min samboer snakker sant når han sier at han aldri har kjøpt horer.

Som sagt, det du altså vil ha er en mann som ikke forteller deg at han har kjøpt sex om han har gjort det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det gjelder da alt egentlig. Ingen som hadde reagert om jeg hadde sagt at jeg ikke vil ha en mann som har voldtatt noen. Men så lenge han ikke sier det, så vet jeg jo det ikke.

Det må være lov til å forvente at menn generelt er ærlige?

Det må da gå an å forvente at kvinner ikke har ligget med flere titalls forskjellige menn? Nei vent, det kan man ikke forvente. Så nei, ikke forvent at vi gidder å være ærlige.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Det må da gå an å forvente at kvinner ikke har ligget med flere titalls forskjellige menn? Nei vent, det kan man ikke forvente. Så nei, ikke forvent at vi gidder å være ærlige.

Hadde jeg vært mann ville jeg blitt mektig irritert over at du setter hele hankjønnet i så dårlig lys.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, det du altså vil ha er en mann som ikke forteller deg at han har kjøpt sex om han har gjort det.

Nei. Jeg vil at han skal være ærlig. Og nei, min samboer har ikke kjøpt horer. Jeg forventer ærlighet, det er det jeg forventer i et forhold. Akkurat som jeg er ærlig når jeg sier at jeg ikke har ligget rundt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært mann ville jeg blitt mektig irritert over at du setter hele hankjønnet i så dårlig lys.

Hadde jeg vært kvinne hadde jeg blitt irritert over alle de hysteriske moralistene her inne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg vil at han skal være ærlig. Og nei, min samboer har ikke kjøpt horer. Jeg forventer ærlighet, det er det jeg forventer i et forhold. Akkurat som jeg er ærlig når jeg sier at jeg ikke har ligget rundt.

Joda, du kan forvente ærlighet så mye du vil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New_Girl

Hadde jeg vært kvinne hadde jeg blitt irritert over alle de hysteriske moralistene her inne.

Kan du vennligst forklare meg hvorfor jeg er en hysterisk moralist fordi jeg ønsker en mann som ikke har benyttet seg av prostituerte?

Er det din mening at kvinner ikke burde sette noe som helst krav til hvordan mannen har oppført seg tidligere?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva prøver du egentlig å insinuere her?

Jeg er ærlig når jeg har sagt til Yvonne at jeg aldri har kjøpt horer. Det har jeg aldri gjort og kommer heller aldri til å gjøre.

Og ja, jeg kjenner jeg blir ganske irritert over at du prøver å sette andre menn i dårlig lys. Mange av oss er faktisk ærlige, snille og ganske bra karer, vi trenger ikke folk som deg å snakke for oss. Jeg kjenner et par som har kjøpt horer, men blant mine kamerater er det ikke så veldig vanlig.

Endret av Herr Sebra
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Så det du sier er at alle mannfolk er løgnere? Flott reklame for mannekjønnet :tommelopp:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva prøver du egentlig å insinuere her?

Jeg er ærlig når jeg har sagt til Yvonne at jeg aldri har kjøpt horer. Det har jeg aldri gjort og kommer heller aldri til å gjøre.

Og ja, jeg kjenner jeg blir ganske irritert over at du prøver å sette andre menn i dårlig lys. Mange av oss er faktisk ærlige, snille og ganske bra karer, vi trenger ikke folk som deg å snakke for oss. Jeg kjenner et par som har kjøpt horer, men blant mine kamerater er det ikke så veldig vanlig.

Nei, det har du sikkert ikke.

Poenget er at menn som har gjort det ikke har noen som helst grunn til å fortelle kjæresten om det - av en ganske enkel grunn: DET HAR HUN INGENTING MED.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med oss som ikke har kjøpt sex, men som ikke synes at sexkjøp er forferdelig i det hele tatt? Dealbreaker?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med oss som ikke har kjøpt sex, men som ikke synes at sexkjøp er forferdelig i det hele tatt? Dealbreaker?

Ja, du vet vel at menn må mene det samme som kvinner. Ellers er det DEALBREAKER :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har du sikkert ikke.

Poenget er at menn som har gjort det ikke har noen som helst grunn til å fortelle kjæresten om det - av en ganske enkel grunn: DET HAR HUN INGENTING MED.

DU synes hun ikke har noe med det å gjøre. Jeg er dog uenig i det. For meg er det viktig å være åpen om slikt, og jeg synes absolutt hun har noe med det å gjøre. Det handler litt om våre verdier, og jeg er glad Yvonne og jeg er ganske like på det feltet. Jeg er nemlig helt enig med Yvonne, og hadde jeg vært kvinne hadde også jeg sett på det som en dealbreaker.

Endret av Herr Sebra
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...