Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker du virkelig det? Anonymous poster hash: 46a50...14b

Det er det eneste språket islamistene forstår.

Anonymous poster hash: d0106...efc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skyldes det facistiske tankegodset som har fått utvilke seg i disse områdene , det er ikke blitt kritisert fra verdensoponionen. Fordi de har linka det til en religion. Og i dette området med uutdannede mennesker som får all sin kunnskap fra Imamen har dette facistiske drittet fått vokse og gro .

• Liker 1
Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/irak/cnn-45-isil-krigere-drept-etter-irakiske-luftangrep/a/23270193/

Kan ikke tenke meg noe verre en ISIL samtidig synes jeg ikke USA burde blande seg inn i konflikten. Hva med de andre landene i regionen, kan ikke de bidra?

Jeg er vanligvis sterkt kritisk til USA sin innblanding, og har vært motstander av stort sett det meste som ukritisk støtte av Israel, til innblanding i Irak, Libya og Afghanistan. Akkurat denne innblandingen er jeg derimot helhjertlig for.

Det spesielle er at dette er en innblanding som stort sett kun USA kan gjøre uten å eskalere interne eksisterende konflikter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker som flere andre her, at akkurat denne innblandingen fra USA er jeg for, hvis USAs mål er å eliminere ISIL/ISIS/IS i Irak og Syria. Men jeg tviler på at USA ønsker å eliminere ISIS. USA ønsker trolig å stanse ISIS i akkurat dette området i Irak, siden dette er et område som har samarbeidet med USA i lang tid og hvor det befinner seg mange amerikanere. Jeg tror ISIS kommer til å ta hintet, fjerne seg fra dette området og gå videre til neste by.

Jeg tror USAs militære innblanding kommer til å være svært begrenset. Jeg tror USA ønsker å beskytte amerikansk personell i Irak, og samtidig presse frem en samlingsregjering i Irak, slik at sunnimuslimene får mer makt enn de har i dag. Jeg tror egentlig ikke disse menneskene som er jaget opp i fjellet er så viktige for USA, men det ser bedre ut hvis de begrunner bombingen med humanitære hensyn. Det hadde også vært ganske pinlig for den amerikanske presidenten om et stort antall amerikanere hadde blitt drept av islamister som USA ga sin støtte til i Syria. USA har gitt både økonomisk støtte og våpen til opprørere i Syria, og flere av disse opprørerne har sluttet seg til ISIL.

ISIL har blitt støttet av noen av USAs nærmeste allierte, Saudi-Arabia, Kuwait, Tyrkia og Qatar. Jeg går utfra at USA har diskutert denne bombingen med dem, og at de har kommet frem til et kompromiss. De kan ha blitt enige om en begrenset bombing av ISIL, men jeg tror deres mål fortsatt er å bytte ut de shiamuslimske regjeringene i Irak og Syria med sunnimuslimske regjeringer.

Anonymous poster hash: 4bfe0...a2a
Skrevet

Ryddet for avsporing.

- Magnifique, mod.

Skrevet

Syntes alle land egentlig har en plikt til å prøve stoppe en gruppe som nesten helt uten motstand fra lokale begår folkemord, hogger hoder av barn, og begraver kvinner og barn levende i massegraver. Bra at USA tar føringen, som vanlig.

Anonymous poster hash: d8b4e...13d
  • Liker 2
Skrevet

Noen prøver visst å skremme USA...

post-37809-0-21996600-1407675898_thumb.j

Anonymous poster hash: 71008...95a
Skrevet

Noen prøver visst å skremme USA...

attachicon.gifskjermbilete2.jpeg

Anonymous poster hash: 71008...95a

Kanskje de har en representant der?

En skremmende tanke, men ikke helt urealistisk med tanke på den politikken som har blitt praktisert de siste årene.

Anonymous poster hash: 4bfe0...a2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...