Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

USA er jo verdenspolitiet da ...

Anonymous poster hash: 28c9f...bf8
Skrevet

Virker sånn ja. Tror ikke det vil bidra med noe som helst.

Skrevet (endret)

Det er jo USA sin skyld at ISIL er der i utgangspunktet.

Hadde det ikke vært for USA sin meningsløse innvasjon og krig i Irak fra 2003 ville det ikke vært sånn her i dag. De har et moralsk ansvar for å hjelpe når det er de som har forårsaket dette.

Anbefaler denne filmen om Irak, kort og superinformativ.

Edit:

Endret av debattanten
  • Liker 5
Gjest Tassen10
Skrevet

Det er 40.000 mennesker som har flyktet opp i fjellene fra Isil. Fordi Isil ser på dem som djeveldyrkere.

Blir de i fjellet kommer de til å tørste i hjel i løpet av kort tid. Og kommer de ned fra fjellet blir de drept av Isil.

Greit å bombe, så FN kan hjelpe dem til ett tryggere sted syns jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Er generelt imot at USA skal blande seg inn i alt, men hvis det er en gang jeg støtter dem i det, så er det nå. Disse udyrene IS er jo helt forferdelige, så om den eneste måten de kan bli stoppet på er av USA, så tenker jeg bare let's go. Å bare stå å se på at de dreper folk på denne måten uten å gjøre noe, er mye verre enn å gjøre noe. Men håper det kan gå kjapt, og at ikke dette blir en ny langvarig krig. Da gir jeg opp, og blir apolitisk. (Ihvertfall hva Midtøsten angår).

Anonymous poster hash: 46a50...14b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

IS var på vei for å angripe den kurdiske hovedstaden Arbil, hvor det befinner seg flere hundre amerikanere. Blant annet amerikanske militærrådgivere og diplomater. Dette er nok hovedårsaken til USAs bombing i dag.

Jeg tviler på at USA vil bombe IS, eller andre islamistiske opprørsgrupper, i andre deler av Irak og Syria.

I Syria har USA gitt våpen til opprørere som nå kjemper med IS, for å hjelpe dem å styrte Syrias regjering.

Anonymous poster hash: 4bfe0...a2a
Skrevet

For det første er det vel en ide å slutte å gi disse penger og amunisjon.

For det andre , kanskje ikke kjøpe olje fra disse folka eller..?

AnonymBruker
Skrevet

Ser en pressekonferanse med pressetalsmann for Det hvite hus, Josh Earnest.

Får inntrykk av at USA har en agenda. De ønsker å presse frem en ny samlingsregjering i Irak. Trolig vil de ha sunnimuslimer inn i regjeringen. Hvis USA får det som de vil tilbyr USA mer støtte for å bekjempe IS. Men de vil ikke si hva slags støtte det er snakk om.

Anonymous poster hash: 4bfe0...a2a
AnonymBruker
Skrevet

En samlingsregjering i Irak nå er dødfødt.

Kurderne er så nær å få sin egen stat som de aldri har vært før, og motsetningene mellom sjiaer og sunnier er for stort.

Det vil bare være ett tidsspørsmål før en slik regjering kollapser.

Det sitter en liten kyniker inni meg som håper isil klarer å erobre hele Syria, slik at de står på grensa til Israel.

Ett mål for Isil er å ta Israel på sikt også. Men prøver de det kommer Israel til å føle at de står med ryggen mot veggen. Og da kommer det til å smelle høyt i hele Midtøsten. Virkelig høyt.

Anonymous poster hash: d0106...efc

Skrevet

Jeg er egentlig ganske positive til at USA bomber. Jeg tror ikke vesten kommer utenom å ta et oppgjør med IS, og da er det best å gjøre det så fort som mulig før de virkelig fester grepet om store områder

Iraks president Malaki er gjennomkorrupt, og har vel strengt tatt en stor del av skylda for at borgerkrigen i Irak har blusset opp og at IS' framgang har vært mulig. Så USA vil nok definitivt bli kvitt han. At de prøver å få en samlingsregjering bestående av sjia, sunni og kurdere er langt fra dumt. Enten må landet samles -ved at alle føler at de er en del av Irak, eller så sprenges det i småbiter.

Det som er synd for kurderne, er at hvis de skal få en egen stat vil det være enda mer destabiliserende for regionen og dermed vil det være vanskelig å realisere. Men kurderne er nå bortimot de eneste som aktivt beskytter flyktninger fra andre minoriteter, og de burde få støtte i form av våpen

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Abu Bakr al-Baghdadi, den såkalte "kalif," lederen for ISIL (islamske staten i Irak og Levanten) er, ifølge Edward Snowden, en skuespiller som heter Elliot Shimon, og en Mossad trent agent.

Simon Elliot (Elliot Shimon) aka Al-Baghdadi ble født av to jødiske foreldre, og er en Mossad agent.

Det virkelige navnet til Abu Bakr al-Baghdadi er "Simon Elliott."

Den såkalte "Elliot" ble rekruttert av det israelske Mossad og ble opplært i spionasje og psykologisk krigføring mot arabiske og islamske samfunn.

Denne informasjonen kommer fra Edward Snowden: Lederen av den "islamsk staten" (ISIL), Abu Bakr al-Baghdadi, har samarbeidet med det amerikanske Secret Service, den britiske etterretning og Israel for å lage en organisasjon som skal tiltrekke terror-ekstremister fra hele verden.

Planen er å erobre de landene som er erklært som en trussel mot Israel, for så å ødelegge dem for å forberede senere overtakelse av disse statene og innlemme den i Stor-Israel (Eretz Israel).

-Bilde med kopirett fjernet-

- Magnifique, moderator.

http://croah.fr/corbeau-dechaine/simon-elliot-alias-al-baghdadi-de-pere-et-mere-juifs-et-agent-du-mossad/

Anonymous poster hash: 1b271...885

Endret av Magnifique
Skrevet

Yeah, right.... Snowden says....

Skrevet (endret)

Det er på tide å pusse støvet av klasebombene og se om du ikke har noen fuel bomber igjen fra den forrige administrasjonen, Obama. Fuel bombs er like bra som nukes, og det er på tide å slå plenen.

https://www.youtube.com/watch?v=0HpWrOq0WZw

Endret av Mann 42
AnonymBruker
Skrevet

En samlingsregjering i Irak nå er dødfødt.

Kurderne er så nær å få sin egen stat som de aldri har vært før, og motsetningene mellom sjiaer og sunnier er for stort.

Det vil bare være ett tidsspørsmål før en slik regjering kollapser.

Det sitter en liten kyniker inni meg som håper isil klarer å erobre hele Syria, slik at de står på grensa til Israel.

Ett mål for Isil er å ta Israel på sikt også. Men prøver de det kommer Israel til å føle at de står med ryggen mot veggen. Og da kommer det til å smelle høyt i hele Midtøsten. Virkelig høyt.

Anonymous poster hash: d0106...efc

Ønsker du virkelig det?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Abu Bakr al-Baghdadi, den såkalte "kalif," lederen for ISIL (islamske staten i Irak og Levanten) er, ifølge Edward Snowden, en skuespiller som heter Elliot Shimon, og en Mossad trent agent.

Simon Elliot (Elliot Shimon) aka Al-Baghdadi ble født av to jødiske foreldre, og er en Mossad agent.

Det virkelige navnet til Abu Bakr al-Baghdadi er "Simon Elliott."

Den såkalte "Elliot" ble rekruttert av det israelske Mossad og ble opplært i spionasje og psykologisk krigføring mot arabiske og islamske samfunn.

Denne informasjonen kommer fra Edward Snowden: Lederen av den "islamsk staten" (ISIL), Abu Bakr al-Baghdadi, har samarbeidet med det amerikanske Secret Service, den britiske etterretning og Israel for å lage en organisasjon som skal tiltrekke terror-ekstremister fra hele verden.

Planen er å erobre de landene som er erklært som en trussel mot Israel, for så å ødelegge dem for å forberede senere overtakelse av disse statene og innlemme den i Stor-Israel (Eretz Israel).

-Bilde med kopirett fjernet-

- Magnifique, moderator.

http://croah.fr/corbeau-dechaine/simon-elliot-alias-al-baghdadi-de-pere-et-mere-juifs-et-agent-du-mossad/

Anonymous poster hash: 1b271...885

At lederen for ISIL er jøde? Hva har du røyka?

Endret av Magnifique
  • Liker 4
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/irak/cnn-45-isil-krigere-drept-etter-irakiske-luftangrep/a/23270193/

Kan ikke tenke meg noe verre en ISIL samtidig synes jeg ikke USA burde blande seg inn i konflikten. Hva med de andre landene i regionen, kan ikke de bidra?

Blande seg inn...

Vel..USA har drevet på i "Irak" i over 20 år. Problemet i Irak er at Irak egentlig ikke er noe land. Det var, om jeg ikke husker helt feil, brittene og franskmennene som tegnet opp grensene i "Irak" på starten av 1900-tallet. Området "Irak" er bare et gigantisk trykk-kammer av forskjellige religioner og kulter.

ISIS..hvem er de sånn plutselig? Hvorfor har en hittils ukjent terroristgruppe plutselig helt vanvittig mye firepower? Vel..gjett hvem USA gav våpen for å ta ASSAD i Syria? ISIS bland annet.

Så da er vi i gang igjen.

Same procedure as last year? Same procedure as every year.

• Liker 3
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Jeg er egentlig ganske positive til at USA bomber. Jeg tror ikke vesten kommer utenom å ta et oppgjør med IS, og da er det best å gjøre det så fort som mulig før de virkelig fester grepet om store områder

Iraks president Malaki er gjennomkorrupt, og har vel strengt tatt en stor del av skylda for at borgerkrigen i Irak har blusset opp og at IS' framgang har vært mulig. Så USA vil nok definitivt bli kvitt han. At de prøver å få en samlingsregjering bestående av sjia, sunni og kurdere er langt fra dumt. Enten må landet samles -ved at alle føler at de er en del av Irak, eller så sprenges det i småbiter.

Det som er synd for kurderne, er at hvis de skal få en egen stat vil det være enda mer destabiliserende for regionen og dermed vil det være vanskelig å realisere. Men kurderne er nå bortimot de eneste som aktivt beskytter flyktninger fra andre minoriteter, og de burde få støtte i form av våpen

Pick up the gun..

I said...Pick up the gun...

BLAM!

Hvor har ISIS på maigsk vis blitt verdens mektigste terrorgruppe med et våpenarsenal som hadde fått Arnold og Sly til å cumme i underbuksa?

Hint; Fra de samme folkene som nå bomber ISIS

Hint 2; USA

De gjør det på grunn av en "Humanitær krise" - noen ukjente sektmedlemmer på toppen av et fjell..wtf? Haha.

De gjør det fordi deres perverse eksperiment med å fjerne Assad ved å væpne bla ISIS gikk til helvete. Nå truer den sammen gruppen som USA væpnet både oljeselskaper og det enorme amerikanske komplekset i Bagdad. Klart de må sprenges i fillebiter - men da er det mye bedre å finne en liten humanitær krise på en fjelltopp og si at det er de man gjør det for.

Samtidig så har vi med litt vett mellom ørene allerede for lengst egentlig shortet børsen, kjøpt olje og sitter å humrer over hvor åpenlyst og forutsigbart alt gjøres.

Dette har jeg gjort gang på gang på gang, og det slår aldri feil.

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Er generelt imot at USA skal blande seg inn i alt, men hvis det er en gang jeg støtter dem i det, så er det nå. Disse udyrene IS er jo helt forferdelige, så om den eneste måten de kan bli stoppet på er av USA, så tenker jeg bare let's go. Å bare stå å se på at de dreper folk på denne måten uten å gjøre noe, er mye verre enn å gjøre noe. Men håper det kan gå kjapt, og at ikke dette blir en ny langvarig krig. Da gir jeg opp, og blir apolitisk. (Ihvertfall hva Midtøsten angår).

:fnise:

Unskyld at jeg ler, men jeg skulle bare ønske du, og de fleste andre forstod. Les mine to forrige innlegg. Verden er et forjævlig sted. Men den er ekstremt forutsigbar, bare du TØR Å TRO PÅ DET DU SER.

Problemet til folk er at de ikke tror det. De som styrer verden, de kan vel ikke være så onde, kan de? At de har en agenda? Kan det virkelig være sånn? Er ikke verden god? Er ikke våre ledere gode mennesker?

:blomst:

Nei. Om du tør å tro på det du ser med dine to øyne, så vet du også hva du burde gjøre - nemlig profittere. Hva annet kan man gjøre?

Apolitisk burde du vært for lenge siden. Its a dog eat dog world. Time to start eating dog.

Short oslo børs mandag. Du burde gjort det forrige uke, og egentlig seinest tidlig denne uka. Men vi kan helt fint se 5% nedgang neste uke også.

Eller bare ta den blå pillen og carry on :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...