Gå til innhold

barnehage og frokost

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har barn som spiser frokost i barnehagen, spiser de ingenting hjemme først? Det går helt fint? Ikke sulten og sur? Også de rundt ett år? Eller bør de få noe hjemme?

Anonymous poster hash: 8f284...ed5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når ungene spiser frokost i barnehagen spiser de ikke noe hjemme først nei. Det går helt fint.

Enten må de spise seg ferdig med frokost hjemme før vi drar, eller så venter de til de kommer i barnehagen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser både litt hjemme og frokost i barnehagen. Men så har ikke jeg hjerte til og la et barn være våken i to og en halv time før det får frokost.

Anonymous poster hash: fde82...c0d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel helt an på det. Startet barnet dagen kl 5 og det ikke er frokost i barnehagen før kl 8 så må man jo nesten spise noe hjemme. Står man opp 7 og leverer til frokost 8, så trenger man ikke spise hjemme først.

Anonymous poster hash: 9c9ad...c1b
  • Liker 2
Skrevet

Om vi har to og en halv time på oss før vi kommer til barnehagen har vi sannsynligvis tid til å spise ferdig frokosten hjemme før vi drar i barnehagen.

Men ser jo ofte når jeg leverer i barnehagen at unger kommer med kjeks i hånda. Synes ikke det virker så gunstig heller jeg da.

Skrevet

Det er frokost enten hjemme eller i barnehagen, ja. Barnet dør ikke av å være litt sulten, det er bra å være skikkelig sulten før måltidet! Grinete har hun heller aldri vært. Men som sagt over her - har man flere timer hjemme før barnehagen så har man jo tid til frokost.

AnonymBruker
Skrevet

Vi tar en rask mini-frokost med frukt og yoghurt/müsli før barnehagen. Våre vekkes syv, og frokost er ikke før kvart over åtte halv ni. Tror det hadde gått fint uten også, men vi liker det sånn.

Anonymous poster hash: 666f8...54e
Skrevet

Hvis våre spiser frokost i bhg, er det stå opp, morgenstell på badet, kle på, yttertøy og sko, ut døra. Hvis vi har et kvarter/halvtime dødtid hjemme, spiser de der. Vi leverer stort sett etter 08:30 så da er frokost over. Hvis de kommer før, tar de iblandt frokost nr. 2.

Med eldste barnet pleide vi å levere til frokost en periode hvor han spiste veldig sakte, tok 1 time ca på frokost.

Skrevet

De får gjerne det jeg kaller gnageskive (skive med smør), en banan eller ett knekkebrød før vi går. Det får de bare i hånda ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på barnet, når barnet våkner og når de har frokost i barnehagen. Min får frokost når jeg leverer kl 08. og våkner kl 07, så det er ikke tid eller nødvendig med frokost hjemme. Min liker heller ikke å spise rett etter hun har våknet, så det passer best at det blir mat i barnehagen.

Men når min var 1 år fikk hun enda en liten flaske om morgenen, bare for kosens skyld egentlig. Slutta med dette når hun var ca 15 mnd. Mange barn ammes jo litt om morgenen også når de er rundt året og en stund til.

Anonymous poster hash: 5d6a7...bd8
Skrevet

Det må jo tilpasses når man står opp og når barna blir levert. I barnehagen hos oss er det frokost bare til kl 9.00, barn som kommer etter dette må ha spist hjemme. Hos oss har det variert litt, i perioder har de spist i barnehagen, i perioder hjemme før vi drar. Etter hvert får de jo en mening om dette selv også. Noen unger elsker å sette seg ned med matboksen når de kommer i barnehagen, andre vil helst leke med en gang, og da bør det jo ha spist først. Om barnet er våkent 2 timer før man drar i barnehagen er det jo unaturlig om det ikke spiser hjemme. Hvis man har en syvsover som må dras ut av sengen rett før man må dra, så er det jo greiest å ta frokosten i barnehagen.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er viktig at ungene får vanen med å spise frokost før de går hjemmefra uansett. Dette er gull verdt når de kommer over på skolen.

Anonymous poster hash: dae7d...2fd

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er frokosten i bhg kl 8.30, så vi har alltid pleid å gi litt hjemme - en 'gnageskive' som noen her kalte det, eller han har fått en skje eller to av muslien min. Det kommer jo helt an på når frokosten i bhg er og når poden står opp. Jeg er ikke tilhenger av småspising utenom måltidene, men akkurat dette har ikke ødelagt for matlysten til gutten vår (enda han er småspist ellers)

Anonymous poster hash: f267f...b03

AnonymBruker
Skrevet

Om vi har to og en halv time på oss før vi kommer til barnehagen har vi sannsynligvis tid til å spise ferdig frokosten hjemme før vi drar i barnehagen.

Men ser jo ofte når jeg leverer i barnehagen at unger kommer med kjeks i hånda. Synes ikke det virker så gunstig heller jeg da.

Vi har ikke to og en halv time på oss til barnehagen starter. Barnet mitt må opp like før kl 6, vi drar 0630 og 0700 skal jeg være på jobb. Og frokosten serveres 0830.

Og nei, de gir ikke barn frokost før.

Anonymous poster hash: fde82...c0d

Skrevet

Da mine gikk i barnehagen var det frokost 8.30, når de gikk på småbarnsavdeling var de gjerne veldig sultne når de stod opp. Fikk en flaske med velling før vi dro, ikke så veldig mettende men nok til å holde humøret oppe :)

AnonymBruker
Skrevet

Jg er litt streng på at hun ikke får dra hjemmefra før hun har spist et eller annet. Noen ganger er det ei stor skål havregryn med melk, andre ganger bare litt frukt. Men hun må spise er eller annet hjemme. Dette fordi hun er relativt småspist, iallfall i perioder, og jeg synes ikke jeg kan forvente at de ansatte i bhg har full oversikt over at hun får i seg nok frokost. Hun får imidlertid alltid med seg noe hun kan spise t frokost i bhg også, alt fra knekkebrød til bær eller yoghurt, iom at det er en sosial bit i det å sitte ved bordet sammen.

Anonymous poster hash: 27a70...f7a

Skrevet

Dere som har barn som spiser frokost i barnehagen, spiser de ingenting hjemme først? Det går helt fint? Ikke sulten og sur? Også de rundt ett år? Eller bør de få noe hjemme?

Ikke noe frokost hjemme, nei. I barnehagen til guttungen får de servert tre måltider daglig, og frokostbordet står dekket fra kl 0730 til 0815, så da er det greit å spise mat der.

Hadde guttungen våknet tidlig om morgenen og blitt raskt sulten så måtte vi kanskje gitt noe å spise her hjemme, men all den tid han ikke har noen hast med å komme seg opp og fint klarer å vente med frokosten til han er på plass ved frokostbordet i barnehagen, så spiser han ikke frokost her hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...