AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #1 Del Skrevet 5. august 2014 Hei alle! Håper det er noen med litt kunnskaper vedr. vinterdekk her ute. Er det noen her som har handlet vinterdekk hos en dekkforhandler i Stavanger-Sandnes-Sola-Randaberg regionen? Er det noen som kan anbefale en forhandler som ikke har for stive priser? Jeg skal bare ha noen standard piggfrie dekk med felger som fungerer godt på vårt vinterføre. Jeg var innom en dekkforhandler her i distriktet (skal ikke oppgi hvor), men han som satt bak skranken så nesten ikke på meg når han snakket, var veldig lite serviceinnstilt og snakket til meg på en måte som han forventet at jeg hadde samme kompetanse som en bilmekaniker. Noe jeg ikke har, og det er derfor jeg må ha hjelp av profesjonelle! Det ble ikke handel hos denne butikken, nei... Takk til alle som har noe å bidra med !! -TS Anonymous poster hash: 23084...70f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 6. august 2014 #2 Del Skrevet 6. august 2014 Når jeg har kjøpt dekke har jeg pleid å sende en mail til 2-3 dekkselgere og sagt hva jeg trenger. Så har jeg bedt om et tilbud på billigste de har og et tilbud på hvilken type de ville anbefale. Da får jeg et greit overblikk over hva prisene egentlig ligger på og hvor mye det er å spare på å gå til rette sted eller kjøpe billigere. Jeg har som oftest endt opp med å kjøpe det anbefalte, rett og slett fordi det ikke er så mye dyrere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #3 Del Skrevet 6. august 2014 Når jeg har kjøpt dekke har jeg pleid å sende en mail til 2-3 dekkselgere og sagt hva jeg trenger. Så har jeg bedt om et tilbud på billigste de har og et tilbud på hvilken type de ville anbefale. Da får jeg et greit overblikk over hva prisene egentlig ligger på og hvor mye det er å spare på å gå til rette sted eller kjøpe billigere. Jeg har som oftest endt opp med å kjøpe det anbefalte, rett og slett fordi det ikke er så mye dyrere. Jeg har vært inne på tanken om å gjøre dette, ja. Virker som det er et godt alternativ. Men, som du sier, om det skulle vise seg at det bare skiller noen få hundrelapper for å gå litt opp i kvalitet, så gjør jeg også naturlig det. Ved et slikt kjøp blir jo noen hundrelapper bare "småpenger". Tusen takk for tips og tilbakemelding! -TS Anonymous poster hash: 23084...70f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #4 Del Skrevet 6. august 2014 Dette er ikke akkurat et svar på det du spurte om, men jeg vil likevel si at om det er noe man ikke bør spare penger på her i landet er det vinterdekk. Kvalitetsforskjellene er store, og det er viktigere å finne gode dekk som får deg (og ikke minst barna, om du har noen) trygt hjem enn å spare noen hundrelapper. Anonymous poster hash: fb4fa...07c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #5 Del Skrevet 6. august 2014 Dette er ikke akkurat et svar på det du spurte om, men jeg vil likevel si at om det er noe man ikke bør spare penger på her i landet er det vinterdekk. Kvalitetsforskjellene er store, og det er viktigere å finne gode dekk som får deg (og ikke minst barna, om du har noen) trygt hjem enn å spare noen hundrelapper. Anonymous poster hash: fb4fa...07c Jada, for all del, jeg er helt enig med deg i det du sier! Jeg husker bare at jeg for et par år siden så en undersøkelse som var gjort i forhold til nettopp pris på dekk. Da viste det seg at det var store forskjeller på de samme dekkene hos de ulike forhandlerne. Så, noen vet å prise seg ! Men, når det er sagt er jeg helt enig med dine argumenter Tusen takk for ditt svar ! Anonymous poster hash: 23084...70f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #6 Del Skrevet 7. august 2014 Ta en telefon eller kjør en tur ut til Dekk1 på Voll (du finner dem ved å se etter denne store figuren) - hør med dem hvilke tilbud de kan gi deg på dekk de anbefaler til din bil. Anonymous poster hash: 0855d...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 7. august 2014 #7 Del Skrevet 7. august 2014 Skulle du ha felg også? Da kan det lønne seg veldig å bestille over nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 7. august 2014 #8 Del Skrevet 7. august 2014 Gjør som 'ekkoet' sier! Dekkforhandlere, men også bilforhandlere og verksteder i Bergensregionen viser gjerne den samme holdningen, dessverre... Jeg har tidligere hatt mye forskjellige biler. Vanligvis har jeg bestillt årets testvinnerdekk på dekkonline.com, de er flinke. Du får ferske dekk til en svært god pris. Kanskje de har felger også? Ellers må du finne en forhandler som monterer dekk fra andre til en grei pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #9 Del Skrevet 7. august 2014 Vi handlet våre hos dekksentralen på randaberg og var veldig fornøyd. Anonymous poster hash: 1ec8e...3be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #10 Del Skrevet 8. august 2014 Ta en telefon eller kjør en tur ut til Dekk1 på Voll (du finner dem ved å se etter denne store figuren) - hør med dem hvilke tilbud de kan gi deg på dekk de anbefaler til din bil. Anonymous poster hash: 0855d...eee Tusen takk for tips! Jeg hadde helt glemt ut at denne eksisterte! Jeg kommer til å kontakte disse Anonymous poster hash: 23084...70f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #11 Del Skrevet 8. august 2014 Skulle du ha felg også? Da kan det lønne seg veldig å bestille over nett. Ja, jeg må ha felger også Anonymous poster hash: 23084...70f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #12 Del Skrevet 8. august 2014 Gjør som 'ekkoet' sier! Dekkforhandlere, men også bilforhandlere og verksteder i Bergensregionen viser gjerne den samme holdningen, dessverre... Jeg har tidligere hatt mye forskjellige biler. Vanligvis har jeg bestillt årets testvinnerdekk på dekkonline.com, de er flinke. Du får ferske dekk til en svært god pris. Kanskje de har felger også? Ellers må du finne en forhandler som monterer dekk fra andre til en grei pris. Tusen takk for tips! Dekkonline.com har jeg aldri hørt om. Skal sjekke disse opp ! Jeg må ha felger også ja, så jeg får jo bare undersøke om disse har felger i tillegg. Takk for hjelpen Anonymous poster hash: 23084...70f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #13 Del Skrevet 8. august 2014 Vi handlet våre hos dekksentralen på randaberg og var veldig fornøyd.Anonymous poster hash: 1ec8e...3be Takk for tips! Disse kjører jeg forbi stadig vekk, så kommer garantert til å svippe innom her Anonymous poster hash: 23084...70f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 10. august 2014 #14 Del Skrevet 10. august 2014 Takk for tips! Disse kjører jeg forbi stadig vekk, så kommer garantert til å svippe innom her Anonymous poster hash: 23084...70f Dersom økonomi er en viktig faktor,så sjekker du hva dekkene koster på dekkonline.no også, sjekker pris på omlegging med verkstedene de har avtale med (vanligvis ca150kr/dekk). Da vet du om du får en "drømmepris" fra din lokale forhandler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå