Nautika Skrevet 31. januar 2015 #1681 Del Skrevet 31. januar 2015 Jeg fikk mal til fødebrev i posten sammen med innkalling til OUL fra Ahus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 31. januar 2015 #1682 Del Skrevet 31. januar 2015 Heisann du, så ikke innlegget ditt før nå. Det skal være en gutt, men den gamle naboen min på 93 år tror meg ikke han sier at med en slik kvalme MÅ det være en jente. Så vi får se om det er en gutt eller ei jente med hale Noen trur jo på mytene Jeg fikk ikke noe mal til fødebrev og skrev heller ikke fordi jeg visste ikke hva jeg kunne forvente så ville ta det sånn som det kom. Men nå har jeg vært igjennom det og skal absolutt skrive neste gang. Noe spesielt du skal skrive om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 31. januar 2015 #1683 Del Skrevet 31. januar 2015 Jeg skal skrive fødebrev. Jeg vet akkurat hva jeg vil. Er jo selvfølgelig klar over at enkelte ting kan bli gjort annerledes og at fødselen kanskje ikke blir som jeg tror, men jeg føler meg ganske klar og viten om hva jeg kan forvente. Det eneste jeg har totalt skrekk for er å måtte ha hastesnitt. Det kommer til å ødelegge en fødsel for meg. Tror forresten jeg skal ta opp det med jordmor, for om det skulle skje at jeg må ha hastesnitt så er jeg redd for å gå inn i en slags depresjon/angst i ettertid for å ha blitt robbet for en "ekte" fødsel liksom. Selvom det heldigvis er relativ liten sjanse for at det skal skje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 31. januar 2015 #1684 Del Skrevet 31. januar 2015 Men er det slik at det dette brevet levere ved ankomst da ? Beklager ev dumt spørsmål nå ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 31. januar 2015 #1685 Del Skrevet 31. januar 2015 Men er det slik at det dette brevet levere ved ankomst da ? Beklager ev dumt spørsmål nå ... Bare oppbevar det med helsekortet ditt så får dem informasjonen når du møter opp, klar for fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 31. januar 2015 #1686 Del Skrevet 31. januar 2015 Til ahus skal det sendes inn senest 1 mnd før termin, men der har de jo et system på det tydeligvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 31. januar 2015 #1687 Del Skrevet 31. januar 2015 Til ahus skal det sendes inn senest 1 mnd før termin, men der har de jo et system på det tydeligvis I utgangspunktet ja.. Men fikk beskjed på kurset på onsdag om at de helst ville at man tok det med når fødselen begynner sammen med helsekort og blodprøvesvar. Så da gjør jeg det... Hvis jeg bestemmer meg for å fylle det ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 31. januar 2015 #1688 Del Skrevet 31. januar 2015 I utgangspunktet ja.. Men fikk beskjed på kurset på onsdag om at de helst ville at man tok det med når fødselen begynner sammen med helsekort og blodprøvesvar. Så da gjør jeg det... Hvis jeg bestemmer meg for å fylle det ut.. Så rart at de ber om å få det tilsendt i så fall... Får kanskje ta en kopi så jeg har en sammen med helsekortet også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 31. januar 2015 Forfatter #1689 Del Skrevet 31. januar 2015 Jeg fikk mal til fødebrev i posten sammen med innkalling til OUL fra Ahus Så greit! Her sier bare jordmor at man kan skrive fødebrev men fikk ikke mal fra det offentlige...Noen trur jo på mytene Jeg fikk ikke noe mal til fødebrev og skrev heller ikke fordi jeg visste ikke hva jeg kunne forvente så ville ta det sånn som det kom. Men nå har jeg vært igjennom det og skal absolutt skrive neste gang. Noe spesielt du skal skrive om? Ja, er disse mytene Jeg vet egentlig ike helt hva jeg skal skrive. Jeg er åpen for at alt kan skje, man kan jo ikke akkurat planlegge en fødsel. Men jeg er veldig redd for KS, så kommer til å skrive det slik at de vet det. Ellers så vil jeg gjerne så sant det er mulig bruke badekar og evt føde der også. Ønsker aller helst å ikke få epidural, men det må jeg se underveis. Det ønsket kan endre seg i løpet av fødselen tenker jeg vil prøve lystgass:) har også ønske om familierom. Er bare et av dem på avdelingen her, så tenker det er greit å få med i ønskebrevet:) hva tenker du å ta med neste gang?Jeg skal skrive fødebrev. Jeg vet akkurat hva jeg vil. Er jo selvfølgelig klar over at enkelte ting kan bli gjort annerledes og at fødselen kanskje ikke blir som jeg tror, men jeg føler meg ganske klar og viten om hva jeg kan forvente. Det eneste jeg har totalt skrekk for er å måtte ha hastesnitt. Det kommer til å ødelegge en fødsel for meg. Tror forresten jeg skal ta opp det med jordmor, for om det skulle skje at jeg må ha hastesnitt så er jeg redd for å gå inn i en slags depresjon/angst i ettertid for å ha blitt robbet for en "ekte" fødsel liksom. Selvom det heldigvis er relativ liten sjanse for at det skal skje Jeg er også redd for KS.. Så kommer også til å ta det med. Tror det er veldig lurt at de vet om det slik at de kan ivareta oss ekstra om det skulle skje.. Men er det slik at det dette brevet levere ved ankomst da ? Beklager ev dumt spørsmål nå ... Til ahus skal det sendes inn senest 1 mnd før termin, men der har de jo et system på det tydeligvis Ser det er litt forskjellig:) her tar man det med sammen med helsekortet:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 31. januar 2015 #1690 Del Skrevet 31. januar 2015 Så rart at de ber om å få det tilsendt i så fall... Får kanskje ta en kopi så jeg har en sammen med helsekortet også Jeg reagerte også på det. Men de hadde fått et nytt system av noe slag og da er de redde for at det ikke blir registrert. Da er det best å ha en egen versjon klar sammen med papirene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 1. februar 2015 #1691 Del Skrevet 1. februar 2015 Ullevål hadde visst ikke noen mal på sånt, men det er supert om man har med seg et fødebrev så jordmor kan få info raskt. Jordmoren på helsestasjonen min hadde en mal fra Ahus som hun kopierte til meg, så jeg har fylt det ut og lagt det med resten av papirene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 1. februar 2015 #1692 Del Skrevet 1. februar 2015 Jeg har veldig god erfaring med KS jeg da, slettes ingen skrekkopplevelse! Skjønner den robbetfølelsen, spesielt hvis man var godt på vei i en fødsel og plutselig "ikke får det til", om dere skjønner hva jeg mener. Nedtur, den ser jeg. Men smertemessig er KS ikke noe problem, og jeg kom meg raskt etterpå. Lang liggetid på sykehuset var det eneste skikkelige minuset, jeg holdt på å bli gæærn. Mal på fødebrev var jo veldig smart! Da vet jeg hvor jeg skal knabbe det hvis de ikke har laget en sånn en ved mitt sykehus også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 2. februar 2015 Forfatter #1693 Del Skrevet 2. februar 2015 Jeg har veldig god erfaring med KS jeg da, slettes ingen skrekkopplevelse! Skjønner den robbetfølelsen, spesielt hvis man var godt på vei i en fødsel og plutselig "ikke får det til", om dere skjønner hva jeg mener. Nedtur, den ser jeg. Men smertemessig er KS ikke noe problem, og jeg kom meg raskt etterpå. Lang liggetid på sykehuset var det eneste skikkelige minuset, jeg holdt på å bli gæærn. Mal på fødebrev var jo veldig smart! Da vet jeg hvor jeg skal knabbe det hvis de ikke har laget en sånn en ved mitt sykehus også. Det er nok det at jeg så gjerne vil føde vaginalt som er det værste. Ellers så hater jeg å miste kontrollen, tenker jeg mister mer kontrollen ved haste KS enn ved vanlig fødsel (selv om man mister kontrollen der også da. Men da gjør i det minste kroppen min jobben). Og så er det kjedelig med større risiko ved placentaruptur i senere svangerskap og andre komplikasjoner :/ men må man så må man:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 2. februar 2015 #1694 Del Skrevet 2. februar 2015 Skjønner godt du er redd for KS. Det er jeg også. Kanskje litt vel redd for det, men jeg hadde følt meg skikkelig tom og skuffet hvis det hadde blitt planlagt KS av en eller annen grunn. Hadde det blitt hastesnitt pga. ett eller annet så hadde jeg følt meg skuffet, og hadde blitt kjemperedd akkurat når det skulle skje, men tror jeg hadde godtatt det lettere siden jeg da "i det minste" hadde prøvd å føde normalt. Husker jo jeg på ett punkt forrige fødsel VILLE ha KS. Hehe. Heldigvis så får man samme babyen uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 2. februar 2015 Forfatter #1695 Del Skrevet 2. februar 2015 Ja, er jo ikke akkurat så godt å planlegge;) godt å høre at Trampe har god erfaring med KS da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 3. februar 2015 Forfatter #1696 Del Skrevet 3. februar 2015 30 uker Har en veldig aktiv krabat for tiden! Og det er veldig koslig, men kjenner at jeg lettere får panikk når det er litt stille da Vi skal på fødselsforberedende kurs i dag! Det blir spennende! Ser for meg at jeg vil ha nytte av det, men at mannen kommer til å lære mest. Tror ikke akkurat han har så mye kontroll på fødselens faser... Og så er det navnet da. Det ER så vanskelig å bestemme seg. Dere som har bestemt hvordan kom dere frem til det? Vi står mellom 2 navn nå: Navn A + Vi liker det begge godt Et staut men fint navn Passer alle livsfaser - det kom på navnetoppen for 2014 En ut i slekten heter det (men vi møter han aldri, så har vel ikke så mye å si egentlig) Det er litt tungt å si. Ikke sånn veldig internasjonalt, men det går helt ok. Navn B + Vi liker det begge (jeg liker nok dette best) Det er ikke på navnetoppen på en god del år. Enkelt å si, kan ikke bli så mye feil (har selv et navn jeg ofte må rette på folk når de skriver) Jeg tenker på han med dette navnet. Passer alle livsfaser. - Lite internasjonalt Ser jo at det heller mot B, men synes likevel det er vanskelig altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. februar 2015 #1697 Del Skrevet 3. februar 2015 Navn er absolutt veldig vanskelig!! Vi står mellom 3 navn nå, mest sannsynlig bare mellom 2. Jeg vet ikke om vi blir å bestemme oss før babyen er født. Vil liksom ikke ta et forhastet valg når ingen av navnene er hundre % åpenbare. Liker alle, men hvilke liker vi BEST? Skal jo tross alt forholde oss til det navnet resten av livet, ikke minst skal jo den lille bære navnet hele livet. Tenk at du er 30 uker på vei da! Har liksom følt du har vært så veldig langt bak meg, men det er jo bare 7,5 uker. Plutselig er du høygravid og vips så går du rundt og venter på fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 3. februar 2015 Forfatter #1698 Del Skrevet 3. februar 2015 Navn er absolutt veldig vanskelig!! Vi står mellom 3 navn nå, mest sannsynlig bare mellom 2. Jeg vet ikke om vi blir å bestemme oss før babyen er født. Vil liksom ikke ta et forhastet valg når ingen av navnene er hundre % åpenbare. Liker alle, men hvilke liker vi BEST? Skal jo tross alt forholde oss til det navnet resten av livet, ikke minst skal jo den lille bære navnet hele livet. Tenk at du er 30 uker på vei da! Har liksom følt du har vært så veldig langt bak meg, men det er jo bare 7,5 uker. Plutselig er du høygravid og vips så går du rundt og venter på fødsel. Ja, det er liksom det! Men jeg er så utrolig ubesluttsom så tror ikke det blir bedre etter fødsel heller tror vi får bestemme oss for et navn og hvis det føles feil får vi ha det andre i bakhodet:) hadde dere bestemt før fødsel med O? Som mamma sa, det er mange fine navn. Men når du skal finne navn til barnet ditt så skal det være det fineste i verden;) Vi sleit med å finne navn til hunden også Ja! Jeg har også følt at eks. Du, spiremor og malicious har vert så veldig langt foran meg. Men det føles ikke like langt nå lenger! Snart bare to mnd igjen! Det føles rart altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 3. februar 2015 #1699 Del Skrevet 3. februar 2015 Kan hjelpe deg m navnevalg Jeg tror B er navnet.. selv om jeg ikke vet hva navnet er engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 3. februar 2015 #1700 Del Skrevet 3. februar 2015 Vi har sånn ca. bestemt oss. Jentenavnet har vært klart lenge, helt siden før vi begynte å tenke på baby. Litt mer usikker på guttenavn, men er rimelig sikre der og. Kriterier vi har lagt til grunn er at: - vi skal like det ( ) - det ikke er det mest vanlige navnet - det skal funke både på norsk og engelsk. - kort og greit, siden h*n får to etternavn - og lite rom for stavefeil Men brått kan jo sikkert alt endre seg når babyen kommer også! 30 uker ja, 75% unnagjort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå