Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hehe det er sant! Så og si alle plager er normale :P

For et sovedøgn i går! Sov frem til kl 12 (da hadde jeg sikkert sovet 9-10 timer), var våken frem til kl 14. Da la jeg og hunden oss igjen og sov i 2,5 timer! Hadde også en blund på sovaen rundt kl 19 før jeg gikk å la meg rundt 22.30 :P og nå kjenner jeg at jeg skal sove litt mer :nigo:

Hunden våknet av en lyd i natt og satte i gang å ule (må beskytte oss vet dere :P) og DA var det en som våknet til liv i magen! Sikkert en kombinasjon av at jeg våknet og høy lyd, men velger å tro at han reagerte på lyden også! ;)

Edit: lyden fra hunden altså, ikke den lyden hunden hørte ute :P

Høres himmelsk ut med så mye søvn! :nigo: Og det er bra du klarer å sove på dagen, det kan bli veldig nyttig når lille kommer og stjeler av nattesøvnen ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe det er sant! Så og si alle plager er normale :P

For et sovedøgn i går! Sov frem til kl 12 (da hadde jeg sikkert sovet 9-10 timer), var våken frem til kl 14. Da la jeg og hunden oss igjen og sov i 2,5 timer! Hadde også en blund på sovaen rundt kl 19 før jeg gikk å la meg rundt 22.30 :P og nå kjenner jeg at jeg skal sove litt mer :nigo:

Hunden våknet av en lyd i natt og satte i gang å ule (må beskytte oss vet dere :P) og DA var det en som våknet til liv i magen! Sikkert en kombinasjon av at jeg våknet og høy lyd, men velger å tro at han reagerte på lyden også! ;)

Edit: lyden fra hunden altså, ikke den lyden hunden hørte ute :P

Høres fantastisk ut å sove så mye :nigo:

Hihi, ble vel plutselig vekt av lyden da :P

Skrevet

Å sove er fantastisk. De aller, aller beste lurene er jo de man egentlig ikke skal ha, men som man sniker seg til likevel :lur: På ettermiddagen og sånn :jepp:

Skrevet

Våknet nå jeg :P er så sliten for tiden at jeg tenker jeg får sove nå som jeg kan. Når lille kommer blir det andre boller :P

Litt klaging igjen.. Blir skikkelig dårlig av dette jernpreparatet også jeg... Skal jo bli tatt på tom mage, men får høre med legen i morgen om det er "greit" at jeg tar de til måltid. Det hemmer jo absorbsjonen noe, men tenker at noe opptak må være bedre enn ingenting. For skal det fortsette slik klarer jeg ikke å ta de hver dag... :sjenert:

Kan jo håpe at ferritin har økt mirakuløst, men det er vel heller tvilsomt :P

Skrevet

Jeg tar mine jernpiller til frokost og kvelds, og her har nivåene gått opp fint :)

Skrevet

Tror jeg får prøve på det, han var bare så nøyaktig på at jeg IKKE måtte ta det med mat... :) men det værste er vel melkeprodukter (for opptaket) så går jo an å prøve å unngå det:)

I dag hentet vi sengen til lille! Kjøpte den brukt for 200 kr, helt fin! Gleder meg slik til å ordne den til, men først må rommet bli pusset opp ferdig:)

Ellers så gjorde jeg et skikkelig kupp i dag (tror jeg da:p). Kjøpte en brukt Hust and claire body. Ser helt fin ut. Betalte 30 kr for den!!

Skrevet

Er så greit når man kan kjøpe ting brukt og de ikke egentlig har rukket å bli slitt. Da sparer man miljøet samtidig som man sparer litt penger på det hele.

Skrevet

På vei: 28+6

Igjen til termin: 82 dager!

Neste kontroll: Lege i morgen!

Innkjøp: avd et store så mangler vi Stellebord, ellers er det diverse smått:)

Kjønn: Gutt:)

Utålmodig: litt kanskje?

Navn: Nå står det mellom alt A og B!

Vektøkning: minus 7 kg.

Vann i kroppen: Nei.

Melk i brystene: Ja.

Strekkmerker: Nei, ikke foreløpig:)

Hodet ned: Tror han snur seg litt enda:)

Tungt: kjenner det blir tyngre ja, men er helt overkommelig enda:)

Kynnere: Ja, er noen til dagen.

Hodet festet: er vel en del for tidlig enda?

Matkick: dårlig matlyst... Men er godt med hjemmelaget brød til tider :)

Plager: kvalme, lite matlyst, strikkepinnesmerter.

Humør: Relativt bra:)

Høygravid: Nei

Fødselsforventninger: tenker en del på fødsel for tiden, fikk en sånn mal til fødebrev på vanngym forrige gang så blir nok å se på den snart:)

Skrevet

Morsomt med en liten oppdatering :nigo: Jeg stjeler den, forresten ... :sjenert:

Var malen til fødebrev grei? :)

Skrevet

Alltid gøy med sånn oppdatering, jeg adopterer den nok en dag :nigo:

Skrevet

Stjel i vei!:) tenker at om ikke annet er det kjekt å se tilbake på de selv senere:)

Ja, synes den så ok ut!:) kan legge ut hvilke punkter de har litt senere:)

Skrevet

Stjel i vei! :) tenker at om ikke annet er det kjekt å se tilbake på de selv senere:)

Ja, synes den så ok ut! :) kan legge ut hvilke punkter de har litt senere:)

Det jeg også fant ut :) Takk ^^

Flooott :nigo:

Skrevet

Hvordan er formen for tiden? Kkarer du å holde på noe særlig mat? :)

Skrevet (endret)

Takk som spør:)

Den er mye bedre enn tidligere og er jeg forsiktig så kan jeg noen dager unngå å kaste opp:) hvis jeg unngår middagsmat så kan jeg ha det ganske ok faktisk:) er ikke så ille å kaste opp 1-2 ganger til dagen heller ifht 10-20 som det var på det værste, så har vel kanskje hatt litt perspektivendring :sjenert:

Edit: ligger fremdeles på 7 minus. Legen bryr seg ikke, mens jordmor er litt bekymret. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke om det. Jeg hadde/har jo nok å ta av så går jo ikke ut over lille, men bare meg som konstant går i underskudd (merkes jo på energinivået..). Så lenge SF målet er normalt og jeg ser magen vokser så er egentlig jeg fornøyd...:)

Endret av lillemeg90
Skrevet

Okei, fortsatt ikke helt fin da, men godt du får i deg noe og ikke er like dårlig!

Jeg tror det går bra jeg så lenge sf målet er fint og baby har vanlig aktivitet :) Men får du ekstra kontroller? Evt vekst estimering?

Skrevet (endret)

Okei, fortsatt ikke helt fin da, men godt du får i deg noe og ikke er like dårlig!

Jeg tror det går bra jeg så lenge sf målet er fint og baby har vanlig aktivitet :) Men får du ekstra kontroller? Evt vekst estimering?

Skulle såklart ønske jeg ble helt god, men holder det seg slik til fødsel kan jeg fint godta det :Nikke:

Jeg er hos lege/jordmor 2-3 ganger i mnd så vil tro det er ekstra oppfølging? Hvor ofte går man normalt? Vekstestinering vil jeg gjerne ha, men SF er helt fint og set er visst ikke nødvendig da. Hadde en utflating rundt jul, men har tatt seg opp igjen nå de tre siste gangene det er målt. Ligger ca rett over gjennomsnittstreken.

Edit: skrifefeil, igjen..

Endret av lillemeg90
Skrevet

Skulle såklart ønske jeg ble helt god, men holder det seg slik til fødsel kan jeg fint godta det :Nikke:

Jeg er hos lege/jordmor 2-3 ganger i mnd så vil tro det er ekstra oppfølging? Hvor ofte går man normalt? Vekstestinering vil jeg gjerne ha, men SF er helt fint og set er visst ikke nødvendig da. Hadde en utflating rundt jul, men har tatt seg opp igjen nå de tre siste gangene det er målt. Ligger ca rett over gjennomsnittstreken.

Edit: skrifefeil, igjen..

Fint han følger en fin kurve i sf mål :) Normalt å gå 1 gang i mnd fram til uke 30 tror jeg, så du har nok ekstra oppfølging ja. Og bra er det! Rart, her får alle vekstestimering i uke 32. Ville trodd at hvertfall en som kastet opp så mye og fortsatt var på minus i vekt ville fått..

Skrevet

Fint han følger en fin kurve i sf mål :) Normalt å gå 1 gang i mnd fram til uke 30 tror jeg, så du har nok ekstra oppfølging ja. Og bra er det! Rart, her får alle vekstestimering i uke 32. Ville trodd at hvertfall en som kastet opp så mye og fortsatt var på minus i vekt ville fått..

Ja.. Ser det er veldig forskjellige rutiner på det. Hvis jeg fremdeles er like mye i minus neste legetime (midten av februar) så kommer jeg til å spør igjen...:)

• Liker 1
Skrevet

Så godt å høre at du kan ha noen dager helt uten oppkast, det må være deilig :) Selv om det selvsagt hadde vært best om kvalmen hadde gitt seg helt for deg, selvsagt!

Skrevet

Takk som spør:)

Den er mye bedre enn tidligere og er jeg forsiktig så kan jeg noen dager unngå å kaste opp:) hvis jeg unngår middagsmat så kan jeg ha det ganske ok faktisk:) er ikke så ille å kaste opp 1-2 ganger til dagen heller ifht 10-20 som det var på det værste, så har vel kanskje hatt litt perspektivendring :sjenert:

Edit: ligger fremdeles på 7 minus. Legen bryr seg ikke, mens jordmor er litt bekymret. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke om det. Jeg hadde/har jo nok å ta av så går jo ikke ut over lille, men bare meg som konstant går i underskudd (merkes jo på energinivået..). Så lenge SF målet er normalt og jeg ser magen vokser så er egentlig jeg fornøyd... :)

Åh, så godt å høre at du er bedre, og kan unngå å kaste opp noen dager :danse: Det ideelle hadde jo vært om kvalmen kunne gitt seg helt, men all bedring er velkommen, tenker jeg :jepp:

Det viktigste er at lille i magen vokser, ja ^^ Kjedelig at du merker det på energinivået da :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...