Avalon Skrevet 17. mars 2019 #2541 Del Skrevet 17. mars 2019 Uff så utrolig trist! Kondolerer så mye. Det er skikkelig vondt når de pelskledde sovner inn. Vi måtte avlive ene katten vår i fjor sommer. Det er fremdeles rart at han ikke er her lenger. 💔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 21. mars 2019 Forfatter #2542 Del Skrevet 21. mars 2019 På 17.3.2019 den 14.32, Avalon skrev: Uff så utrolig trist! Kondolerer så mye. Det er skikkelig vondt når de pelskledde sovner inn. Vi måtte avlive ene katten vår i fjor sommer. Det er fremdeles rart at han ikke er her lenger. 💔 Takk ❤ ja, de blir virkelig en del av familien 💔🐶 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 21. mars 2019 Forfatter #2543 Del Skrevet 21. mars 2019 På vei: 33+0 Igjen til termin: 52 dager! Neste kontroll: jordmor om 2 uker. Innkjøp: fant Leander matty på tilbud, då da ble det den 😅 har også kjøpt regntrekk og i går bestilte jeg stelleveske på havaristen.no etter tips her i forumet! 150 kr for easygrow mamabag, håper bare den faktisk ser fin ut og ikke er vannskadet 😬 Kjønn: Gutt:) Utålmodig?: ja, både og. Navn: Enten Isak eller Henrik. Vektøkning: Nå var det tomt for batteri i vekten. Men på mandag var den -1.5 kg. Altså på vei ned i vekt 😬 Vann i kroppen: tja.. litt trangere for ringen nå men har ikke vann i beina. Melk i brystene: Ja. Strekkmerker: ja, de fra sist har blitt rødere. Hodet ned: ja, og han graver seg lengre og lengre ned. Tungt: Ja.... Kynnere: masse. Har begynt å utvikle seg til vonde tak i korsryggen i tillegg på natten. Hodet festet: ikke som jeg vet. Matkick: tvinger meg selv til å spise. Smoothie er det som går enklest ned. Plager: vonde kynnere, vondt bekken, halsbrann og nedpress. Humør: helt ærlig så er det ikke på topp om dagen. Høygravid: Nei. Fødselsforventninger: gleder meg mer og mer. Det er vel det som skjer når man blir lei av å være gravid 😂 ----------------------------------- Ellers føles det tomt her hjemme uten hunden vår.. men avgjørelsen føles heldigvis riktig 💔 Vi har i tillegg fått omgangssyke i hus så er ikke mye tid til avslapping. Nei, dette ble en negativ oppdatering 🙈 satser på at ting er bedre neste oppdatering... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 21. mars 2019 Forfatter #2544 Del Skrevet 21. mars 2019 Og forresten, storebror mistet en brødform på gulvet i dag og det lagde jo som kjent en del lyd. Det var tydelig at babyen skvatt til 😅 første gang jeg har kjent det så tydelig 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metzili Skrevet 22. mars 2019 #2545 Del Skrevet 22. mars 2019 Kan tenke meg at det føles tomt uten hunden. Hunder blir jo en del av familien ❤️ Huff, omgangssyke er noe av det verste.. har du sluppet unna? Haha! Det er så rart når babyen skvetter til. Jeg har også opplevd det èn gang, og for meg var det nesten som en liten bekreftelse på at ja, det er faktisk et menneske som bor i magen min. Hadde aldri tenkt på det tidligere, at de kan skvette i magen 😂 Det er vel uansett en fin bekreftelse på at hørselen fungerer 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 22. mars 2019 Forfatter #2546 Del Skrevet 22. mars 2019 5 timer siden, Metzili skrev: Kan tenke meg at det føles tomt uten hunden. Hunder blir jo en del av familien ❤️ Huff, omgangssyke er noe av det verste.. har du sluppet unna? Haha! Det er så rart når babyen skvetter til. Jeg har også opplevd det èn gang, og for meg var det nesten som en liten bekreftelse på at ja, det er faktisk et menneske som bor i magen min. Hadde aldri tenkt på det tidligere, at de kan skvette i magen 😂 Det er vel uansett en fin bekreftelse på at hørselen fungerer 😄 Ja! Utrolig nok! Liker å tro det er fordi jeg ofte blir eksponert for disse virusene på jobb. Men de skal jo mutere så tror ikke det er det 😂 det var en "lett" runde også. Varte kort ja, det kjente jeg på også! Det er faktisk et lite menneske nå som reagerer på omverdenen! Litt sykt å tenke på i grunn. Og det med hørselen er jo helt sant 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metzili Skrevet 23. mars 2019 #2547 Del Skrevet 23. mars 2019 Godt du slapp unna, og at det var en "lett" runde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 27. mars 2019 Forfatter #2548 Del Skrevet 27. mars 2019 Om 1 time er jeg 34+0 på vei og her kommer tidenes klage innlegg.... Det var visst ingen lett runde. Storebror fikk det igjen på fredagen. Og jammen meg etter 48 timer uten diaré begynte magen å tulle igjen! Legen tror det bare er magen som er i ubalanse så vi har gitt han probiotika er par dager nå så får vi se. Men han må jo uansett bli hjemme så lenge han har diaré.. samtidig fikk både jeg og mannen omgangssyke også.. Jeg har jo tydeligvis ingenting å gå på og er seriøst helt skutt. Har gått ned 3 kg i vannvekt (Det kommer jo tilbake fort regner jeg med) og har sovet ca 19 timer per døgn de siste døgnene. Magen er bedre nå men formen er ikke god. Men mannen får ikke vikar for i morgen og fredag så da er jeg hjemme med et tilsynelatende friskt barn som hadde hadde veldig godt av litt mer stimuli enn det jeg kan tilby nå. Ellers merkes det på kroppen at jeg er høygravid om noen dager. Babyen ligger fremdeles høyt så jeg får nesten ikke bøyd meg ned og sitter jeg dypt i sofaen får jeg pusteproblemer 😂 bekkenet blir verre og jeg har så mye muskelverk etter denne omgangsyka. må jo bare le av hele greia.. 😂 Om 3 uker må han bare komme... Men realisten i meg sier at han kommer nok ikke før termin. Og da har jeg altså 6 hele uker igjen. 8 om jeg er uheldig 😥 jeg er så utålmodig og lei nå at jeg seriøst bare kunne sovet til termin...... Men nei. Må vel planlegge 4 års dag, gå i konfirmasjon og overleve påsken før den tid🙄😂 Håper på å komme litt mer positiv tilbake 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metzili Skrevet 29. mars 2019 #2549 Del Skrevet 29. mars 2019 Æsj, så kjedelig med tilbakevendene omgangssyke! Og, ikke noe kult at både du og mannen også ble smittet! Omgangssyke er bare fælt, og man blir så svekket av det, som gravid må det være ekstra ille. Godt du har fått sovet såpass mye, det er vel det eneste som fungerer.. Er formen litt bedre nå? Oi, tenk det! Bare 3 uker til babyene våre ikke regnes som premature lengre om de blir født.. har ikke tenkt på det før Håper ukene går fort for deg Skal dere invitere venner og familie på feiring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 31. mars 2019 Forfatter #2550 Del Skrevet 31. mars 2019 På 29.3.2019 den 13.48, Metzili skrev: Æsj, så kjedelig med tilbakevendene omgangssyke! Og, ikke noe kult at både du og mannen også ble smittet! Omgangssyke er bare fælt, og man blir så svekket av det, som gravid må det være ekstra ille. Godt du har fått sovet såpass mye, det er vel det eneste som fungerer.. Er formen litt bedre nå? Oi, tenk det! Bare 3 uker til babyene våre ikke regnes som premature lengre om de blir født.. har ikke tenkt på det før Håper ukene går fort for deg Skal dere invitere venner og familie på feiring? Takk for omtanken 😊 formen er bedre nå ja. Og det er psyken også 🙈 Ja, det er litt rart å tenke på at de snart ikke er premature. Og blir de født nå er det ingen krise! Det blir både barneselskap og familieselskap, men kommer til å gjøre det veldig enkelt. Blir en kake og is i familieselskapet, og pizza. I barneselskap blir det pølse i brød, Toro sjokoladekake i langpanne, boller og fruktspyd. Men blir godt å få det overstått 👌 --------------------------------------------------- Merker at jeg er veldig sliten om dagen og skal ingenting til før kynnerene kommer som perler på en snor. Jeg har også hatt en del av det som jeg lurer på er maserier. Noen er så sterke at jeg da husker hvordan rier føles.. håper de gjør noen nytte og modner det 👌 Har det meste i orden nå og har klargjort vognen i kveld 😊 koselig å ha den stående i gangen ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 3. april 2019 Forfatter #2551 Del Skrevet 3. april 2019 På vei: 35+0 Igjen til termin: 38 dager! Neste kontroll: jordmor på fredag og fødepol på mandag. Innkjøp: mangler bare babycall og adapter til bilsete 😊 Kjønn: Gutt:) Utålmodig?: ja, nå begynner det å merkes.. Navn: Enten Isak eller Henrik. Vektøkning: -2 kg Vann i kroppen: ja, litt. Men ikke mye. Har tatt av ringen nå i tilfelle Melk i brystene: Ja. Strekkmerker: ja, de fra sist har blitt rødere. Hodet ned: ja, han ligger godt nede nå. Tungt: Ja.... føler slt er et ork om dagen. Kynnere: mange i timen. Noen er skikkelig vonde. Tror kanskje noe er maserier? Hodet festet: ikke som jeg vet. Matkick: dårlig matlyst. Men fungerer med polarbrød med krydderskinke og ost Plager: vonde kynnere, vondt bekken, halsbrann og nedpress. Humør: veldig varierende 😅 Høygravid: JA! Fødselsforventninger: begynner å glede meg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 3. april 2019 #2552 Del Skrevet 3. april 2019 Oioioioioi!!!!! Det nærmer seg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metzili Skrevet 5. april 2019 #2553 Del Skrevet 5. april 2019 Høres ut som perfekte bursdagsfeiiringer for en 4-åring! Pizza, pølser, kaker, is, boller, famillie og venner... hva mer kan man ønske seg 😄 Hva er egentlig forskjellen på kynnere og maserier? har alltid trodd at det egentlig er det samme... Alt bra hos jordmor? Skjekker hun også for modning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 5. april 2019 Forfatter #2554 Del Skrevet 5. april 2019 (endret) På 4.4.2019 den 1.08, Avalon skrev: Oioioioioi!!!!! Det nærmer seg!!! Ja! Heldigvis 😂 2 timer siden, Metzili skrev: Høres ut som perfekte bursdagsfeiiringer for en 4-åring! Pizza, pølser, kaker, is, boller, famillie og venner... hva mer kan man ønske seg 😄 Hva er egentlig forskjellen på kynnere og maserier? har alltid trodd at det egentlig er det samme... Alt bra hos jordmor? Skjekker hun også for modning? Var såvidt han klarte å sovne i kveld 😂 skikkelig gira på bursdag 😊 føler jeg ikke strekker til med den feiringen i år. Men vet jo innerst inne at han kommer til å være mer enn fornøyd 😊 jeg er nok litt perfeksjonist og har laget gjennomgående tema de andre årene. Men det merker jo egentlig ikke han 🙄 For å være ærlig vet jeg ikke helt. Det var jordmor først som sa det var maserier. Det er visst i samme kategori som kynnere men sterkere og vondere. Jeg kjenner de bare sitter i ryggen og rett over symfysen. Det gjorde riene mine også. Og så er de så vonde st jeg kan ikke snakke når de holder på. Kynnerene kjenner jeg på en måte i hele magen og korsryggen. Alt var bra ja 😊 takk som spør. Det var med en student i dag så hun fikk ta styringen. Han ligger fremdeles i hodeleie men ikke festet. Blodtrykk, urin etc. Var helt perfekt. Snakket en del om fødsel hun sjekket ikke modning nei. Slimproppen gikk for en uke siden så hun var redd for å provosere frem noe ved å sjekke livmorhalsen, og jeg ser den Endret 5. april 2019 av lillemeg90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 8. april 2019 Forfatter #2555 Del Skrevet 8. april 2019 I dag var lillebror like stor som storebror var når han ble født ❤ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 8. april 2019 #2556 Del Skrevet 8. april 2019 On 3/11/2019 at 10:06 AM, lillemeg90 said: Takk for innspill! 😊 Jeg søkte opp navnene på SSB og ble litt overasket av at det er faktisk 3 ganger mer som heter Henrik enn Isak! Men Mange er nok fra min generasjon. Kjenner forøvrig til 3 smågutter dom heter Henrik og ingen som heter Isak. Men det er nok på vei inn. Når vi valgte storebror sitt navn hadde det sist vert på topp tidlig på 1900-tallet, men det har ligget på topplisten siden året etter 😂 Lenge siden jeg har vært inne her og sett nå, så her var det på tide med en liten titt Husk at alle gamle navn blir populære igjen bare de blir gamle nok. Jeg ville personlig valgt Isak, men jeg vet ikke hva storebror heter så kan da ikke si hva som passer best til det navnet. 45 minutter siden, lillemeg90 said: I dag var lillebror like stor som storebror var når han ble født ❤ Da vokser han vel godt, og blir større enn storebror ved fødsel. Så bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 8. april 2019 Forfatter #2557 Del Skrevet 8. april 2019 4 minutter siden, Millimani skrev: Lenge siden jeg har vært inne her og sett nå, så her var det på tide med en liten titt Husk at alle gamle navn blir populære igjen bare de blir gamle nok. Jeg ville personlig valgt Isak, men jeg vet ikke hva storebror heter så kan da ikke si hva som passer best til det navnet. Da vokser han vel godt, og blir større enn storebror ved fødsel. Så bra Tror det blir Isak ja 😊 Og er veldig glad for at han blir litt større 😊 har litt mer å gå på da og er litt mer robust 😊 storebror tålte ikke stormriene så godt, så det er vel større sjanse for at lillebror takler det siden han er litt større 😊 han var foresren 2570 i dag da. Estimert til ca 3300 ved termin 👌👌 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 9. april 2019 Forfatter #2558 Del Skrevet 9. april 2019 Har foresten fått intens kløe de siste dagene. Tok blodprøver i går så håper det ikke viser at jeg har gallestase🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 11. april 2019 Forfatter #2559 Del Skrevet 11. april 2019 Dette et så sykt! Nå går det faktisk mot fødsel og baby ❤ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metzili Skrevet 13. april 2019 #2560 Del Skrevet 13. april 2019 Ååååå! Ja, tenk det! Snart har vi de i armene våre 😄❤ Hvordan gikk det med prøven du tok? Har du fått noe svar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå