Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3

lillemeg90

Anbefalte innlegg

Ja, er helt fantastisk!:)

Ja, vi kom hjem på fredag:) herlig å være hjemme og kunne styre alt selv (eller nå er det lille O som styrer :fnise:)

I dag må vi opp på vektkontroll siden han er litt liten. Og så har han gulsott, så nye blidprøver for å se om han fremdeles er utenfor fare:) han spiser godt og er en del våken så bekymrer meg egentlig ikke:)

Eller har jeg spurt om de kunne bestille enda en blodprosent på meg. Den fallt fra 13,5 til 10,1 men er jo fremdeles innenfor. Men jeg er blitt mer svimmel, mer hjertebank og synes pulsen er litt høy. Så greit å få sjekke at den ikke har sunket enda mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble det ikke B eller A likevel? :P Har du tenkt å legge noe ut på instagram etter hvert? hihi :biggrin:

Åssen er det å ha han utenfor nå da? Er det som du så for deg? :P Altså det å ha en baby osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å ha kommet hjem :) Kan se for meg at det er O som styrer. Håper alt er bra med O på kontroll, men regner med det er i skjønneste orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei:p Med en gang så vi at A ikke passet. B kunne passet da, men han passet O så godt (et navn vi tidligere strøyk fra lista) så da ble det slik :D blir nok både navn og bilde på Insta i dag ja :D

Det er surrealistisk å ha han på utsiden. Jeg har litt fantomspark så føler til tider han er på innsiden enda :P og jeg skvetter til hver gang jeg ser meg i speilet og ser at magen ikke er der:p til nå er det slik jeg har forestilt meg, slitsomt men fantastisk:) går bedre for hver dag å forstå hva han vil, så alt går seg nok til :)

Barseltårene kom i går da:p ble litt tatt på sengen selv om jeg følte jeg hadde forberedt meg på at de kom :P gråter av det meste. Fordi O er så fin, fordi de sa noe trist på tv osv :P

Nå venter vi bare på svar på blodprøven, men han er mye mindre gul så tenker at den er fin:) han hadde gått opp i vekt så det var bra! Fødselsvekt var 2574g, dag 2 2480 g, og i dag 2620:) så det er næring i melken i hvertfall og han drikker godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wii for vektoppgang! :) så bra!

Jeg regner med det er rart, men sikkert veldig koselig :hjerte:

Håper på bilde og navn på instagram ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virkelig nydelig var han 😍😍😍😍 ja er nok han som styrer showet hjemme nå tenker jeg. Tar også litt tid til å bli kjent med hverandre og lære seg rutinene. En ting er sikkert : tiden går fort !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fascinert av at man kan bestemme navn på forhånd, og så ser man med en gang at barnet hverken passer favorittnavnet eller reservenavnet, men noe helt annet. Lurer på om jeg selv får samme aha-opplevelsen! :)

Hvordan er formen din etter fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Er såklart helt enig! Han er verdens fineste :rodmer: rart at vi har laget noe så perfekt!

Ja, det med navn er rart! Nå hadde vi vert innom navnet, men slått det bort. Men uansett ble det annerledes enn tenkt!

Formen har begynt å komme seg. Hadde et godt fall i blodprosenten og strever en del med svimmelhet og nærsynkoper. Men det kommer seg heldigvis!

Tenkte jeg skulle prøve å få ned noen ord om fødselen. Siste del husker heg veldig lite av, men har fått hjelp av mannen til å huske. So here we go:

Onsdag morgen troppet vi opp på sykehuset 07.15. Spente som få! En hyggelig jordmor tok oss inn på en fødestue og etterhvert kom legen. Hun fant 3-4 cm åpning (legen dagen før fant 5) og tok vannet. Det ble koblet på overvåking på meg og O. Klokken var da ca 08.45. Jordmor sa det kunne ta sin tid og anbefalte meg å hvile om jeg var trøtt. Så jeg gjorde det. Rundt 09 kom den første rien. I begynnelsen var det litt vanskelig å kjenne da de ikke var noe vondere enn kynnerene mine men det tok tak på en litt annerledes måte. Det tok ikke lang tid før det tok seg opp og jeg måtte endre stilling. Nå kom riene med ca 3 min mellomrom og kjentes godt, men det var enkle å takle ved å bruke pusten. Jeg fikk antibiotika fordi at jeg hadde gruppe b streptokokker i urinen og jordmor gjorde klart til klyster.

Plutselig endret riene seg og ble uutholdelige. I stede for å ha den fine kurven skjøt de til toppen med en gang og gikk kun halveis ned før det var opp igjen. Nå ville jeg reise hjem og ha epidural :P husker jeg tenkte at det kan vel ikke være slik enda, jeg har jo akkurar begynt! Jordmor undersøkte meg og jeg hadde 8 cm! Jeg fikk lystgass som hjalp litt på å konsentrere seg om pusten som jeg på dette tidspunktet glemte ut. Nå sank hjertelyden til O og det var plutselig leger i rommet. Pga at riene var så tette og kraftige fikk han ikke nok o2. En av legene sjekket åpning og det var nå 10 cm kun 10 min etter at jordmor fant 8! Nå måtte han ut for det var avvik på EKG også. Jeg begynte å presse og han kom lengre ned men ting gikk ikke raskt nok så det ble gjort et klipp og de hjalp han ut med tang. Her husker jeg bare at mannen gråt og at jeg gråt når jeg fikk O på brystet. Han var så fin :rodmer: klokken var nå 11.52! Så ca 3 timer tok det og de betegnet det som en styrtfødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! For en kjapp fødsel :hakeslepp: Håper formen din bedres fremover :)

O er så fin :rodmer: Han er vel den beste premien etter en slik fødselsopplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var godt å gå gjennom den igjen nå. De første dagene begynte jeg å gråte bare av å tenke på fødselen for jeg følte den var så dramatisk. Følelsene var nok slik pga. Når riene tok av og jeg ikke fikk pause husker jeg egentlig bare at jeg var redd. Redd for at noe skulle skje både meg og O. Og det var ganske heavy når han ble dratt ut med tang. Nå gøler jeg ikke at det var like dramatisk, men har uansett fått time på onsdag til gjennomgang av fødsel med jordmor:) tror det blir greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi for en fødsel! Du klarte deg fint :) Jeg fikk også sånne rier som ble alt for harde og uten pause i mellom (men jeg hadde drypp da, så da skrudde de ned og etter en stund ble de "vanlige" igjen). Uansett så ble ikke jeg redd heldigvis jeg ble bare skikkelig forbanna. Jeg ble grisesint på riene mine :fnise: og prøvde å kjefte på dem mens jeg omtrent klatret oppover prekestolen for det var så intenst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en tøff opplevelse! Flinke du :klem: Greit å få en samtale i etterkant da ja, for å samle tankene litt. Spesielt hvis dere tenker å få flere etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av en fødsel! Du er flink! Godt at du får snakket med noen om det i etterkant. Det hjelper nok det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...