Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3


lillemeg90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk :hjerte:

Ble en tur på føden i dag også... De ringte og legen i går var litt usikker på noen av målingene han hadde tatt så han ville ha en dobbeltsjekk, og det er jo veldig bra at de gjør.. Fekk litt fnatt for han sa at var det avvik så satte de kanskje i gang i dag!!

Heldigvis var alt bra. Litt høy hjertefrekvens så ble 2 ctg'er, den andre var heldigvis bedre!:) nå er det kontroll på torsdag igjen, så får vi se da. Han sa også at om det ikke startet av seg selv ble jeg nok uansett satt i gang før termin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :hjerte:

Ble en tur på føden i dag også... De ringte og legen i går var litt usikker på noen av målingene han hadde tatt så han ville ha en dobbeltsjekk, og det er jo veldig bra at de gjør.. Fekk litt fnatt for han sa at var det avvik så satte de kanskje i gang i dag!!

Heldigvis var alt bra. Litt høy hjertefrekvens så ble 2 ctg'er, den andre var heldigvis bedre! :) nå er det kontroll på torsdag igjen, så får vi se da. Han sa også at om det ikke startet av seg selv ble jeg nok uansett satt i gang før termin!!

Så godt at de ringte deg og følger opp selv om det ikke hørtes ut som noe koselig telefon å få.

Bra at sjekken viste det går bra tross litt høy hjertefrekvens. Wiii :strix: nærmer seg fødsel for deg nå :)

Ikke lenge igjen til du er 37 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at de ringte deg og følger opp selv om det ikke hørtes ut som noe koselig telefon å få.

Bra at sjekken viste det går bra tross litt høy hjertefrekvens. Wiii :strix: nærmer seg fødsel for deg nå :)

Ikke lenge igjen til du er 37 uker :)

Ja, kjenner det er både gøy og skummelt!:) er ikke redd for selve fødselen, men forandringen det medfører:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjenner det er både gøy og skummelt! :) er ikke redd for selve fødselen, men forandringen det medfører:)

Ja, det er litt skummelt for man aner ikke hva man går til, men det blir nok veldig veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt skummelt for man aner ikke hva man går til, men det blir nok veldig veldig bra :)

Håper det:) tenker at det blir tøft men fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh du må glede deg til fødsel :) det er en slik flott opplevelse og premien er jo enda bedre :) hadde selv en laaang og tøff fødsel, men gleder meg masse til jeg får muligheten igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer så mye :hjerte: Det er alltid trist å miste noen, uansett om det skjer brått og uventet eller man er forberedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh du må glede deg til fødsel :) det er en slik flott opplevelse og premien er jo enda bedre :) hadde selv en laaang og tøff fødsel, men gleder meg masse til jeg får muligheten igjen :)

Kjenner det er en slik grugleding her!:)

Ouoioi da kan ting skje snart da :)

Begynner nesten å håpe at det skjer snart:) men kan gjerne bli 36 uker, og aller helst 37 uker da....:)

Kondolerer så mye :hjerte: Det er alltid trist å miste noen, uansett om det skjer brått og uventet eller man er forberedt.

takk :hjerte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre om dødsfall i familien. Kreft er virkelig fæle greier. :sukk:

Er vel ikke så lenge til det blir baby på deg nå. Blir spennende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre om dødsfall i familien. Kreft er virkelig fæle greier. :sukk:

Er vel ikke så lenge til det blir baby på deg nå. Blir spennende. :)

Takk :hjerte: ja, det er virkelig noe drit...

Nei, det nærmer seg for hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmortime i dag:) snakket om amming og fødsel:) fikk svar på en del jeg lurte på, eks at det ikke er automatikk i at han må på nyfødt intensiv nå etter uke 35. De vil vurdere han og så se. Men første døgnet er det amming hver 3 time og temperaturmåling ganske ofte bare for å se at alt er fint:) og nå er det faktisk bare 8 dager til prematurgrensen!!:)

Ellers var hjertelyden fin, godt å vite iom den var høy på fredag. Urin var fin, mrn blodtrykk var lett forhøyet og jeg har litt ødemer. Men blir jo sjekket igjen på torsdag:) SF målet var på vei ned, men det stemmer jo overens med funn på ultralyd. hodet har også begynt å feste seg:)

Ellers har jeg kjøpt garn til de to neste prosjektene mine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmortime i dag:) snakket om amming og fødsel:) fikk svar på en del jeg lurte på, eks at det ikke er automatikk i at han må på nyfødt intensiv nå etter uke 35. De vil vurdere han og så se. Men første døgnet er det amming hver 3 time og temperaturmåling ganske ofte bare for å se at alt er fint:) og nå er det faktisk bare 8 dager til prematurgrensen!! :)

Ellers var hjertelyden fin, godt å vite iom den var høy på fredag. Urin var fin, mrn blodtrykk var lett forhøyet og jeg har litt ødemer. Men blir jo sjekket igjen på torsdag:) SF målet var på vei ned, men det stemmer jo overens med funn på ultralyd. hodet har også begynt å feste seg:)

Ellers har jeg kjøpt garn til de to neste prosjektene mine :P

Det var oppløftende nyheter :) Det er så deilig å få snakket litt om sånne ting man lurer på i forbindelse med fødsel, spesielt når man tror det kanskje kan skje litt før tiden. 8 dager er ikke mye :hoppe: Det skal gå så bra.

Kjenner hun at hodet har festet seg eller måtte de se det med ultralyd?

Lykke til med de neste prosjektene :) Hva skal du lage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var oppløftende nyheter :) Det er så deilig å få snakket litt om sånne ting man lurer på i forbindelse med fødsel, spesielt når man tror det kanskje kan skje litt før tiden. 8 dager er ikke mye :hoppe: Det skal gå så bra.

Kjenner hun at hodet har festet seg eller måtte de se det med ultralyd?

Lykke til med de neste prosjektene :) Hva skal du lage?

Ja, jeg har tenkt veldig mye på det! Også ifht lav fødselsvekt om det gir ammeproblemer. Man hører jo at premature har vanskligheter med å amme. Men jordmor sa at senpremature sliter ikke noe særlig med det:) og at de med lav fødselsvekt ofte var veldig ivrige med ammingen :P

Hun kjente det. De kjenner etter hodet over symfysen og prøver å bevege det, nå kunne hun rikke litt på det så hun ville si det var nesten festet:)

Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på romperen på bilde nr 11 her http://www.sandnesgarn.no/hefter/baby/1415-baby-9041415 :) er så mye fint i det heftet!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt veldig mye på det! Også ifht lav fødselsvekt om det gir ammeproblemer. Man hører jo at premature har vanskligheter med å amme. Men jordmor sa at senpremature sliter ikke noe særlig med det:) og at de med lav fødselsvekt ofte var veldig ivrige med ammingen :P

Hun kjente det. De kjenner etter hodet over symfysen og prøver å bevege det, nå kunne hun rikke litt på det så hun ville si det var nesten festet:)

Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på romperen på bilde nr 11 her http://www.sandnesgarn.no/hefter/baby/1415-baby-9041415 :) er så mye fint i det heftet!! :)

Det skjønner jeg ;) Jeg har begynt å tenke på det en del selv, også fordi jeg fikk det svangerskapsdiabetes-greiene så fikk jeg beskjed om at ungen må overvåkes i to døgn etter fødsel. Det plager meg skikkelig. Så godt å høre at de er ekstra ivrige på ammingen :) Det lover godt :) Jeg trodde også premature hadde problemer med amming for det leste jeg om tidligere :P Man skal tydeligvis være litt forsiktig med hva man leser.

Ah ;) Kroppen er en rar og fascinerende greie :P Så moro! Kjenner du at hun har festet seg?

Åh den var fin! Så flink du er da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det skjønner jeg ;) Jeg har begynt å tenke på det en del selv, også fordi jeg fikk det svangerskapsdiabetes-greiene så fikk jeg beskjed om at ungen må overvåkes i to døgn etter fødsel. Det plager meg skikkelig. Så godt å høre at de er ekstra ivrige på ammingen :) Det lover godt :) Jeg trodde også premature hadde problemer med amming for det leste jeg om tidligere :P Man skal tydeligvis være litt forsiktig med hva man leser.

Ah ;) Kroppen er en rar og fascinerende greie :P Så moro! Kjenner du at hun har festet seg?

Åh den var fin! Så flink du er da :)

Ja, forstår det:) jeg var faktisk med en natt jeg var i praksis på å overvåke et barn der mor hadde svangerskapsdiabetes. Vi gjorde ikke så mye mer enn at vi hentet babyen, gikk til nyfødtintensiv og tok blodsukker:) men er nok forskjellige rutiner.

Det stemmer at premature ofte sliter med ammingen, men det var visst helst før uke 35:) nå får vi se når han kommer ut:)

Ja er utrolig fascinerende! Jeg føler bare at han presser seg lengre ned i bekkenet:)

Ja, kjempe fin!! Håper jeg får det til :P strikker du noe nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forstår det:) jeg var faktisk med en natt jeg var i praksis på å overvåke et barn der mor hadde svangerskapsdiabetes. Vi gjorde ikke så mye mer enn at vi hentet babyen, gikk til nyfødtintensiv og tok blodsukker:) men er nok forskjellige rutiner.

Det stemmer at premature ofte sliter med ammingen, men det var visst helst før uke 35:) nå får vi se når han kommer ut:)

Ja er utrolig fascinerende! Jeg føler bare at han presser seg lengre ned i bekkenet:)

Ja, kjempe fin!! Håper jeg får det til :P strikker du noe nå?

Du aner ikke hvor lettet jeg ble over å høre det :P Jeg håper det blir sånn. Det har kun vært 2-3 dager så langt hvor blodsukkeret har vært over 7, og ellers er det stort sett godt under 6, så håper jeg har regulert det bra nok. Hun ligger også fortsatt under snittet i vekst så ingen sukkerbaby så langt :P

Ok, ja, det blir nok bra skal du se :)

Oi, så morsomt. Kanskje ikke så behagelig alltid, men selv de ubehagelige sparkene og bevegelsene er ganske fascinerende :)

Det får du helt sikkert til. Det virker som du er flink :) :) Nei, jeg ga opp. Det skjedde så mye en stund at jeg følte dagene gikk i et med legebesøk, skole, hund, mann og feiringer av diverse dager så glemte alt :P Nå har jeg MASSE skolearbeid som burde vært gjort så må prioritere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner ikke hvor lettet jeg ble over å høre det :P Jeg håper det blir sånn. Det har kun vært 2-3 dager så langt hvor blodsukkeret har vært over 7, og ellers er det stort sett godt under 6, så håper jeg har regulert det bra nok. Hun ligger også fortsatt under snittet i vekst så ingen sukkerbaby så langt :P

Ok, ja, det blir nok bra skal du se :)

Oi, så morsomt. Kanskje ikke så behagelig alltid, men selv de ubehagelige sparkene og bevegelsene er ganske fascinerende :)

Det får du helt sikkert til. Det virker som du er flink :) :) Nei, jeg ga opp. Det skjedde så mye en stund at jeg følte dagene gikk i et med legebesøk, skole, hund, mann og feiringer av diverse dager så glemte alt :P Nå har jeg MASSE skolearbeid som burde vært gjort så må prioritere det.

Tenker at det går nok helt fint! :) og blir det overvåking er det nok bare for et par dager!:)

Jeg prøver i hvertfall!:) men blir flinkere for hvert prosjekt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin den var - spent på strikkeprosjektet ditt 👏👏👏👏

Bra med utfyllende informasjon om amming osv og 8 dager er jo ingenting og da er du jo innenfor "grensen" :) det er jo litt betryggende å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...