bondekone Skrevet 8. mai 2019 #2601 Del Skrevet 8. mai 2019 Gratulerer så mye❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 8. mai 2019 #2602 Del Skrevet 8. mai 2019 Gratulerer😍❤️❤️ Endelig fikk han fart på seg!😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 8. mai 2019 #2603 Del Skrevet 8. mai 2019 Gratulerer!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 8. mai 2019 #2604 Del Skrevet 8. mai 2019 Gratulerer så mye med lillebror Godt jobba! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metzili Skrevet 8. mai 2019 #2605 Del Skrevet 8. mai 2019 så fantastisk! Gratulerer 😍😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaiana Skrevet 8. mai 2019 #2606 Del Skrevet 8. mai 2019 Endelig ❤️ Gratulerer! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 8. mai 2019 Forfatter #2607 Del Skrevet 8. mai 2019 Tusen takk alle sammen! Vi koser oss ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 8. mai 2019 #2608 Del Skrevet 8. mai 2019 Gratulerer med den lille gutten ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 8. mai 2019 #2609 Del Skrevet 8. mai 2019 Gratulerer med den lille gutten! 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 10. mai 2019 Forfatter #2610 Del Skrevet 10. mai 2019 Fødselshistorie 🌼❤️ Etter jordmortimen var jeg veldig sliten og gikk for å sove litt. Ca kl 18: Våknet noen timer senere og lå i sengen og surfet på mobilen. Mannen var i garasjen og storebror på besøk hos en nabogutt. Plutselig kjenner jeg et plopp og blir våt mellom beina. Får kastet meg så fort ut av sengen som man kan som høygravid og vannet fosser ut. Jeg løper på do mens jeg kjenner panikken tar meg, shit! Nå skal jeg faktisk føde! Ringer mannen som avtaler med barnevakt mens jeg ringer føden. De beroliger meg og gir meg tidspunkt jeg skal komme neste dag om riene ikke starter. Jeg kjenner allerede en del smerte men det føltes ikke som rier. Mer et trykk. Jordmor har i etterkant fortalt at det var nok hode som skrudde seg siste del nedover siden vannet var borte. 18.20: Mannen smører to skiver til meg og jeg tar to bit før riene kommer haglende. Jeg tok aldri tiden på dem men de varte nok 1 min og kom ca hvert 2 min allerede da. Vi fant da ut at vi bare måtte reise inn. Hadde 6 rier på den korte veien fra parkeringsplassen og inn på føden. Jordmor undersøker meg og finner 7 cm åpning. Hun får da fart på seg og jeg kommer rett inn på fødestue. Jeg spør om jeg får være i vann og hun begynner å fylle i badekaret. På dette tidspunktet har riene tatt seg enda mer opp og er nå veldig sterke. Jeg klarte ikke lenger å puste godt i riene og mannen fikk en del kjeft 😂 hans oppgave var å massere i korsryggen og fikk beskjed om å massere HARDERE! Har blåmerker nå i etterkant 😬😅 Jeg prøver litt lystgass med noe effekt og blir brått utrolig trøtt. Må til slutt opp i fødesengen for at ikke beina skal falle under meg. Får så pressrier og det er 10 cm åpning. Jeg kjenner på panikken for forrige fødsel der pressingen varte over en time og det ble tang pga storebror ikke hadde det bra. Så jeg holdt igjen på noen av pressriene 🙈 19.25: begynner å presse. Jeg synes det var utrolig mye vondere denne gangen å få han nedover fødselskanalen. Forklaringen var et større hode.. Storebror var 34 cm. Her var det 37 cm. 19.47: lillebror blir født ❤️ i knestående fødestilling. I alt var det 1 time og 20 min aktiv fødsel. Det var en mye bedre fødsel enn sist. Helt uten leger og overvåkning. Det gjorde virkelig forskjellen 😊 det var en sykepleierstudent med og hun var så rørt og takknemlig for hun fikk lov å være med. Trodde jeg kanskje hadde skremt henne men hun var helt i skyene 😊 En ting jeg hadde glemt fra sist er det syke adrenalin rushet etterpå. Hele kroppen ristet ukontrollert under syingen. Ja, det ble en rift. Heldigvis bare overflatisk 😊 Dette ble rotete... Men vet ikke om jeg klarer å skrive det ryddig 🙈 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 11. mai 2019 #2611 Del Skrevet 11. mai 2019 Åh for en fantastisk fødselshistorie😍😘 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøverpåny Skrevet 11. mai 2019 #2612 Del Skrevet 11. mai 2019 Gratulerer så mye!! 😍😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 11. mai 2019 #2613 Del Skrevet 11. mai 2019 Gratulerer så mye til dere alle sammen!!! Godt du fikk en så god fødselsopplevelse denne gangen, nesten så jeg fikk lyst til å føde selv nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 12. mai 2019 Forfatter #2614 Del Skrevet 12. mai 2019 På 11.5.2019 den 6.05, snehvit88 skrev: Åh for en fantastisk fødselshistorie😍😘 17 timer siden, Avalon skrev: Gratulerer så mye til dere alle sammen!!! Godt du fikk en så god fødselsopplevelse denne gangen, nesten så jeg fikk lyst til å føde selv nå Ja, dette her var så mye bedre enn sist! Men jeg må ærlig si at det at man glemmer smerten er litt oppskrytt 😅 kjenner fremdeles på det, spesielt når Etterriene kommer. Men jeg vet jo det blekner med tiden 🙈 jeg kunne født igjen! Verre med det å måtte være gravid i 9 måneder først.. ------------------------------------------------------------- Lillegutt har rukket å bli 5 dager og ting holder på å gå seg til her hjemme 😊 ammingen går greit. Sliter litt med at han ikke åpner munnen godt nok på ene brystet, men vi øver og øver. Til nå er han roligere enn storebroren. Håper det fortsetter 🤞🏻 Jeg kommer nok ikke til å være så aktiv her lengre men legger gjerne til dere som har følgt med her inne på snapchat for de som vil det 😊 kommer nok noen sporadiske oppdateringer da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metzili Skrevet 12. mai 2019 #2615 Del Skrevet 12. mai 2019 Så koselig å lese fødselshistorien! Blir jo helt rørt ❤ høres ut som en veldig fin fødsel Tenk at lillegutt har blitt 5 dager allerde! Så fint å lese at det går seg til hjemme. Ønsker deg en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 25. juni 2019 Forfatter #2616 Del Skrevet 25. juni 2019 Lillegutt har rukket å bli 7 uker! Tiden går så utrolig fort. Nå smiler han hver morgen når han ser storebror ❤️❤️❤️ han vokser godt og har blitt 5100 g og 58 cm. Han er så langt er bedagelig barn som sover og spiser. Han gråter jo også men ikke slik som storebror. Nå gleder vi oss til ferie. Håper dere har det fint! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne35+ Skrevet 6. juli 2019 #2617 Del Skrevet 6. juli 2019 På 25.6.2019 den 2.03, lillemeg90 skrev: Lillegutt har rukket å bli 7 uker! Tiden går så utrolig fort. Nå smiler han hver morgen når han ser storebror ❤️❤️❤️ han vokser godt og har blitt 5100 g og 58 cm. Han er så langt er bedagelig barn som sover og spiser. Han gråter jo også men ikke slik som storebror. Nå gleder vi oss til ferie. Håper dere har det fint! Gratulerer Så kjekt at din også ikke ser ut til å ha fått melkeallergien som storesøskenet hadde. Har du fått målet lengde før 3mnd du! Hvor skal dere på ferie da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne35+ Skrevet 6. juli 2019 #2618 Del Skrevet 6. juli 2019 På 11.5.2019 den 0.30, lillemeg90 skrev: Fødselshistorie 🌼❤️ Etter jordmortimen var jeg veldig sliten og gikk for å sove litt. Ca kl 18: Våknet noen timer senere og lå i sengen og surfet på mobilen. Mannen var i garasjen og storebror på besøk hos en nabogutt. Plutselig kjenner jeg et plopp og blir våt mellom beina. Får kastet meg så fort ut av sengen som man kan som høygravid og vannet fosser ut. Jeg løper på do mens jeg kjenner panikken tar meg, shit! Nå skal jeg faktisk føde! Ringer mannen som avtaler med barnevakt mens jeg ringer føden. De beroliger meg og gir meg tidspunkt jeg skal komme neste dag om riene ikke starter. Jeg kjenner allerede en del smerte men det føltes ikke som rier. Mer et trykk. Jordmor har i etterkant fortalt at det var nok hode som skrudde seg siste del nedover siden vannet var borte. 18.20: Mannen smører to skiver til meg og jeg tar to bit før riene kommer haglende. Jeg tok aldri tiden på dem men de varte nok 1 min og kom ca hvert 2 min allerede da. Vi fant da ut at vi bare måtte reise inn. Hadde 6 rier på den korte veien fra parkeringsplassen og inn på føden. Jordmor undersøker meg og finner 7 cm åpning. Hun får da fart på seg og jeg kommer rett inn på fødestue. Jeg spør om jeg får være i vann og hun begynner å fylle i badekaret. På dette tidspunktet har riene tatt seg enda mer opp og er nå veldig sterke. Jeg klarte ikke lenger å puste godt i riene og mannen fikk en del kjeft 😂 hans oppgave var å massere i korsryggen og fikk beskjed om å massere HARDERE! Har blåmerker nå i etterkant 😬😅 Jeg prøver litt lystgass med noe effekt og blir brått utrolig trøtt. Må til slutt opp i fødesengen for at ikke beina skal falle under meg. Får så pressrier og det er 10 cm åpning. Jeg kjenner på panikken for forrige fødsel der pressingen varte over en time og det ble tang pga storebror ikke hadde det bra. Så jeg holdt igjen på noen av pressriene 🙈 19.25: begynner å presse. Jeg synes det var utrolig mye vondere denne gangen å få han nedover fødselskanalen. Forklaringen var et større hode.. Storebror var 34 cm. Her var det 37 cm. 19.47: lillebror blir født ❤️ i knestående fødestilling. I alt var det 1 time og 20 min aktiv fødsel. Det var en mye bedre fødsel enn sist. Helt uten leger og overvåkning. Det gjorde virkelig forskjellen 😊 det var en sykepleierstudent med og hun var så rørt og takknemlig for hun fikk lov å være med. Trodde jeg kanskje hadde skremt henne men hun var helt i skyene 😊 En ting jeg hadde glemt fra sist er det syke adrenalin rushet etterpå. Hele kroppen ristet ukontrollert under syingen. Ja, det ble en rift. Heldigvis bare overflatisk 😊 Dette ble rotete... Men vet ikke om jeg klarer å skrive det ryddig 🙈 Gratulerer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 29. desember 2019 Forfatter #2619 Del Skrevet 29. desember 2019 Innom og sier hei! Lille har blitt hele 7 mnd og jeg kan ikke forstå hvor tiden ble av! Nå er det rett før han kryper og han sier mamma ❤️ Lysten på nr. 3 begynner å vokse. Men orker jeg virkelig det? Synes også kanskje det er litt dårlig gjort mot de to jeg allerede har når jeg vet formen blir dårlig. Og føler man seg noen gang ferdig? Det blir uansett ikke nå, med mindre spiralen svikter meg 🙈 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 28. august 2020 Forfatter #2620 Del Skrevet 28. august 2020 Hvor blir tiden av? Lille ble 1 år i mai og er nå en stor gutt ❤️ ingen baby lengre. Han og storebror får mer og mer glede av hverandre, og vi lurer på om vi bare skal hoppe i det og prøve på nr 3 😬 men hvordan bestemmer man seg helt for det? 🙈 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå