Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3

lillemeg90

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor i dag og ble litt glad for etter beregningen deres er jeg 8+0 i dag, to dager lengre på vei 😂 høres lite ut, men er mye når man er i et sort hull om dagen. Hun henviste meg også til psykiatrisk sykepleier for å forebygge depresjon. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, lillemeg90 skrev:

Var hos jordmor i dag og ble litt glad for etter beregningen deres er jeg 8+0 i dag, to dager lengre på vei 😂 høres lite ut, men er mye når man er i et sort hull om dagen. Hun henviste meg også til psykiatrisk sykepleier for å forebygge depresjon. 

Det var godt å høre. Fint med forebygging når det er så tøft! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg innlagt igjen. Klarte bare en uke hjemme. Jeg har startet med en annen type kvalmestillende og så blir det piccline (et sentralt venekateter) i morgen eller på mandag.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, lillemeg90 said:

Da var jeg innlagt igjen. Klarte bare en uke hjemme. Jeg har startet med en annen type kvalmestillende og så blir det piccline (et sentralt venekateter) i morgen eller på mandag.. 

Uff, det var leit å lese. Jeg håper du får noe som hjelper slik at du slipper å bli innlag igjen. Jeg kan være forestille meg hvor tøft det må være for deg. Ønsker deg god bedring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gakkepus skrev:

Uff, det var leit å lese. Jeg håper du får noe som hjelper slik at du slipper å bli innlag igjen. Jeg kan være forestille meg hvor tøft det må være for deg. Ønsker deg god bedring. 

Tusen takk ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, vet du, HG er virkelig noe av det aller tyngste jeg kan forestille meg. Særlig med nummer to! Jeg har også vært i fryktelig dårlig form denne graviditeten, og kjent på alle de følelsene du sikkert har ift å være mamma for et lite barn oppe i det hele. Men mine problemer har vært milevis fra HG. Jeg sender tusen gode tanker og all den medfølelse jeg har - og jeg håper så at det letter litt etter hvert. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, lille_frosk skrev:

Åh, vet du, HG er virkelig noe av det aller tyngste jeg kan forestille meg. Særlig med nummer to! Jeg har også vært i fryktelig dårlig form denne graviditeten, og kjent på alle de følelsene du sikkert har ift å være mamma for et lite barn oppe i det hele. Men mine problemer har vært milevis fra HG. Jeg sender tusen gode tanker og all den medfølelse jeg har - og jeg håper så at det letter litt etter hvert. :hjerte:

Tusen takk for gode tanker ❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Gakkepus skrev:

Hvordan går det med deg? Er formen litt bedre? 

Takk som spør. 

Gikk ganske bra på lørdag og så nedover igjen. Har vel derfor innsett at det beste er å komme inn to ganger i uken for væske siden det hjelper. 

Er på sykehuset i dag og føler meg bedre enn i går, men det er kveldene som er verst. 

Har fått picc line som er et sentralt venekateter på armen i dag. Det gikk veldig fint. Nå kan de bare koble av og på og jeg slipper flere venefloner. Det føles bra. 

Så får jeg bare ta en dag om gangen. I morgen er jeg 9 fullgåtte uker :)

Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Takk som spør. 

Gikk ganske bra på lørdag og så nedover igjen. Har vel derfor innsett at det beste er å komme inn to ganger i uken for væske siden det hjelper. 

Er på sykehuset i dag og føler meg bedre enn i går, men det er kveldene som er verst. 

Har fått picc line som er et sentralt venekateter på armen i dag. Det gikk veldig fint. Nå kan de bare koble av og på og jeg slipper flere venefloner. Det føles bra. 

Meg som jobber i hjemmesykepleien tenkte umiddelbart at du burde fått hjemmesykepleie så du slapp å møte opp på sykehuset! Samtidig som du kanskje syns det er godt å se noen andre vegger selvom det sykehuset sine. Så skikkelig kjipt at formen er som den er. Når gav det seg sist svangerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, blomst12 skrev:

Meg som jobber i hjemmesykepleien tenkte umiddelbart at du burde fått hjemmesykepleie så du slapp å møte opp på sykehuset! Samtidig som du kanskje syns det er godt å se noen andre vegger selvom det sykehuset sine. Så skikkelig kjipt at formen er som den er. Når gav det seg sist svangerskap?

Jeg har tenkt tanken selv. Akkurat nå er det nesten godt å komme seg ut:) men er slitende å ligge her også. Hadde sikkert klart å koble meg på selv også 😂 

Jeg sluttet med væskebehandlingen i uke 16. Så blir spennende å se denne gangen. Det er hele 7 uker til 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/1/2018 at 4:01 PM, lillemeg90 said:

Takk som spør. 

Syns det virker som du takler en kjipe situasjonen bra. Og hurra (!) for 9 fullgåtte uker. Kanskje andre trimester bringer litt bedre selvfølelse :)

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Gakkepus skrev:

Syns det virker som du takler en kjipe situasjonen bra. Og hurra (!) for 9 fullgåtte uker. Kanskje andre trimester bringer litt bedre selvfølelse :)

Prøver så godt jeg kan i hvertfall.. :) føles litt lettere nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vert litt mindre kvalm de siste dagene og blir jo da bekymret 😥 kjedelig at man skal bekymre seg av å ha det bedre.. var heldigvis heldig og fikk en ultralyd når jeg var på sykehuset i dag og der så alt bra ut. En liten reke som hadde vokst og jeg var ca 9 uker så hun. Jeg bare forholder meg videre til 9+2 fram til OUL tror jeg siden hun var litt ambivalent. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var kvalmen tilbake for fullt igjen 😅 greit å se det kan gå opp og ned da..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stresset og når plagsomme symptomer plutselig forsvant. Jeg tror det er helt normalt, men det er ikke uvanlig at symptomene kommer og går litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 timer siden, Gakkepus skrev:

Jeg stresset og når plagsomme symptomer plutselig forsvant. Jeg tror det er helt normalt, men det er ikke uvanlig at symptomene kommer og går litt. :)

Det er bare noe med det når det plutselig er bedre 😅 fra nå skal prøve å nyte dagene som er gode istedenfor å bekymre meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, lille_frosk skrev:

Tøffingen :blomst: Hvordan har du det i dag?

Takk som spør ❤

I dag er bedre enn i helgen. Men jeg er inne og får væske nå så det hjelper nok litt på. 

Er spent på i morgen da vi skal ha nytt kjøkken og de frontene vi vil ha er på tilbud nå. Må derfor kjøre i ca 2 timer før å kommer til butikken og vøre der på kjøkkenplanlegging i tillegg. Skal bli spennende å se hvordan det går 🙈😎 men nå får jeg væske i dag, jeg må legge meg tidlig i kveld og så har jeg med pute og dyne i bilen 😅 med kvalmestillende bør det gå fint 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg til butikken og overlevde hele dagen 😂 er helt skutt nå og ligger med en snorkende 3.5 åring ved min side ❤ 

Det ble nytt kjøkken da! Utrolig gøy. Blir spennende når mannen får skrudd det opp. Blir ikke så mye hjelp av meg i ukene fremover 🙄 

10+0 i dag. 1/4 gjennomført. Måtte spiren fortsatt klamre seg fast ❤ begynner å kjenne en hard kant over symfysen nå så er nok ikke lenge til livmoren kommer frem 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...