Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3

lillemeg90

Anbefalte innlegg

Takk dere!^^

Tenker det jeg også, men ble litt usikker siden mange jm og leger mener fra 38 når de sier til termin. Eller er det 37?

Jeg har fått høre at terminukene nå er fra uke 37 :)

Fant også dette på babyverden "Man sier at barnet fødes til termin så lenge det kommer mellom uke 37 og uke 42" :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått høre at terminukene nå er fra uke 37 :)

Fant også dette på babyverden "Man sier at barnet fødes til termin så lenge det kommer mellom uke 37 og uke 42" :Nikke:

Ok!:) takk!:) nå får vi bare vente å se når han bestemmer seg for å komme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! :) takk! :) nå får vi bare vente å se når han bestemmer seg for å komme:)

Spennende! Brått går du helt ut vettu :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Brått går du helt ut vettu :nigo:

Ja er liksom det :P forbereder meg fremdeles på maks overtid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det lasagnelaging i dag og 4 middager er fryst ned! Brukte denne oppskriften fra Trines matblogg, den er veldig god :)http://trinesmatblogg.no/2011/02/23/lasagne-til-mafiaen/

Og så ble det jammen meg en gulrotkake også som skal i frysen :nigo: denne er kjempegod! http://kristinsmiddagstips.blogspot.no/2011/09/verdens-beste-gulrotkake.html

så glad for å ha fått gjort litt i dag med minimalt med vonde kynnere:D har vert mye hviling innimellom da, så har tatt lang tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det lasagnelaging i dag og 4 middager er fryst ned! Brukte denne oppskriften fra Trines matblogg, den er veldig god :)http://trinesmatblogg.no/2011/02/23/lasagne-til-mafiaen/

Og så ble det jammen meg en gulrotkake også som skal i frysen :nigo: denne er kjempegod! http://kristinsmiddagstips.blogspot.no/2011/09/verdens-beste-gulrotkake.html

så glad for å ha fått gjort litt i dag med minimalt med vonde kynnere:D har vert mye hviling innimellom da, så har tatt lang tid :P

Nam! Det så godt ut ;) Du må gjerne komme hit å lage litt mat også ;)

Godt det ikke har vært så mye vonde kynnere og godt du tar det med ro! Det er viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nam! Det så godt ut ;) Du må gjerne komme hit å lage litt mat også ;)

Godt det ikke har vært så mye vonde kynnere og godt du tar det med ro! Det er viktig :)

Hadde det ikke vert så langt så ;)

Er så deilig å ikke stå å brekke seg når jeg lager mat lenger:p høres sikkert rart ut, men etter å ikke kunne lage skikkelig mat på mange mnd er det fantastisk!:) passer fint at det skal spises etter fødsel da, for matlysten er ikke helt på topp enda...:) men har spist både frokost og middag, så det er topp:)

Ja, er veldig viktig.. Så er glad å lage mat ikke har utløst det. Håper bare ikke det tar helt av i natt da.. Vi får se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lasagnen så god ut! :) Vi pleier å lage lasagne litt på slump, og med ostesaus. Blir ikke alltid vellykket i form av at den kan bli litt for flytende, men stort sett ganske godt. Tror dog den der er bedre. ;)

Gulrotkake i mitt :hjerte: Når det er sagt så sverger jeg til verdens beste gulrotkake. Har aldri smakt bedre. Det er den som heter R.O.O.M fra www.detsoteliv.no Helt fantastisk god! Har ei halv kake liggende i fryseren, og vurderer å ta den opp og frotse i kake i helgen som trøst dersom jeg enda er graivd. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lasagnen så god ut! :) Vi pleier å lage lasagne litt på slump, og med ostesaus. Blir ikke alltid vellykket i form av at den kan bli litt for flytende, men stort sett ganske godt. Tror dog den der er bedre. ;)

Gulrotkake i mitt :hjerte: Når det er sagt så sverger jeg til verdens beste gulrotkake. Har aldri smakt bedre. Det er den som heter R.O.O.M fra www.detsoteliv.no Helt fantastisk god! Har ei halv kake liggende i fryseren, og vurderer å ta den opp og frotse i kake i helgen som trøst dersom jeg enda er graivd. :ler:

Hehe på slump er jo veldig bra det også :D hjemmelaget er så mye bedre enn toro!

Av en eller annen grunn liker jeg ikke så godt den fra R.O.O.M, men hører mange sier de elsker den :P

Hørtes ut som en god plan;) men håper da han kommer før helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vert så langt så ;)

Er så deilig å ikke stå å brekke seg når jeg lager mat lenger:p høres sikkert rart ut, men etter å ikke kunne lage skikkelig mat på mange mnd er det fantastisk! :) passer fint at det skal spises etter fødsel da, for matlysten er ikke helt på topp enda... :) men har spist både frokost og middag, så det er topp:)

Ja, er veldig viktig.. Så er glad å lage mat ikke har utløst det. Håper bare ikke det tar helt av i natt da.. Vi får se:)

:fnise:

Jaaa :hoppe: jeg husker det jeg og! Det var så utrolig deilig at man kunne lage mat igjen, spesielt fordi mange av dagene blir lange hjemme når man er sykemeldt. Husker jeg ventet i timesvis på at mannen skulle komme hjem for hvis jeg åpnet kjøleskapet eller prøvde å lage mat selv så var det rett på badet. All medfølelse fra meg :hjerte:

Huffda, men frokost OG middag er fremskritt :) Snart kommer babyen vet du og da blir alt mye bedre :)

Det skjønner jeg, men du må se an natten da også kanskje vurdere å droppe matlaging hvis kynnerne blir ille igjen til natten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe på slump er jo veldig bra det også :D hjemmelaget er så mye bedre enn toro!

Av en eller annen grunn liker jeg ikke så godt den fra R.O.O.M, men hører mange sier de elsker den :P

Hørtes ut som en god plan;) men håper da han kommer før helgen!

Sier du det altså? Kanskje det blir for mye glasur for din smak? Eller at kokesjokoladen gjør den for mektig? :klo: Jeg kunne i alle fall spist stoooore mengder på en gang uten å føle at jeg ble mett. :fnise: Oreokake derimot holder det med ett stykke, for det er en veldig mektig kake!

Ja, det håper jeg også. :) Men jeg har av en eller annen grunn på følelsen av at jeg blir å dukke opp på kontroll på sykehuset på mandag. ;) Men det er kanskje bare pesimisten i meg som tenker det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du har vært lillemeg! Sikkert ikke dumt å ha noe liggende på lur i frysern. Det er planen min ved permisjonsstart og...så får vi se hvor flink jeg er :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Jaaa :hoppe: jeg husker det jeg og! Det var så utrolig deilig at man kunne lage mat igjen, spesielt fordi mange av dagene blir lange hjemme når man er sykemeldt. Husker jeg ventet i timesvis på at mannen skulle komme hjem for hvis jeg åpnet kjøleskapet eller prøvde å lage mat selv så var det rett på badet. All medfølelse fra meg :hjerte:

Huffda, men frokost OG middag er fremskritt :) Snart kommer babyen vet du og da blir alt mye bedre :)

Det skjønner jeg, men du må se an natten da også kanskje vurdere å droppe matlaging hvis kynnerne blir ille igjen til natten :)

Ja, tror jeg må passe meg når han kommer så jeg ikke går opp 20 kg ETTER graviditeten :ler:

Hvis det tar seg opp må jeg nok roe ned litt mer ja...:)

Sier du det altså? Kanskje det blir for mye glasur for din smak? Eller at kokesjokoladen gjør den for mektig? :klo: Jeg kunne i alle fall spist stoooore mengder på en gang uten å føle at jeg ble mett. :fnise: Oreokake derimot holder det med ett stykke, for det er en veldig mektig kake!

Ja, det håper jeg også. :) Men jeg har av en eller annen grunn på følelsen av at jeg blir å dukke opp på kontroll på sykehuset på mandag. ;) Men det er kanskje bare pesimisten i meg som tenker det. :P

Ser det er ca like sto oppskrift, men dobbelt så mye glasur på den fra R.O.O.M så kanskje det er det sammen med sjokoladen! Holder med et stykke oreokake for min del også. Jeg er vel egentlig mest glad i oste og fromasjkaker. Den ene hun første som vant "hele norge baker" vant med er helt fantastisk!

Sikkert lurt å tenke slik egentlig, så kan du bli glad om du slipper :Nikke:

Flink du har vært lillemeg! Sikkert ikke dumt å ha noe liggende på lur i frysern. Det er planen min ved permisjonsstart og...så får vi se hvor flink jeg er :fnise:

Ja, tenker det er greit med både middag og litt kaker:) de fleste som kommer på barselbesøk forventer jo ikke kaker, men jeg liker veldig godt å ha noe å servere... Så fint å bare kunne tine litt kake!:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ostekake er veldig godt ja! Jeg liker veldig godt med bixit bunn, sitron-ostefromasj med gelelokk av bringebær med hermetiske mandariner i lokket. Mandarinene gjør kaken ekstra god. :jepp: Vet ikke hva slags ostekake hun lagde hun fra hele Norge baker, men skal sjekke den ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostekake er veldig godt ja! Jeg liker veldig godt med bixit bunn, sitron-ostefromasj med gelelokk av bringebær med hermetiske mandariner i lokket. Mandarinene gjør kaken ekstra god. :jepp: Vet ikke hva slags ostekake hun lagde hun fra hele Norge baker, men skal sjekke den ut. :)

Her er den:)

http://www.godt.no/#!/oppskrift/649/ostekake-med-jordbaersaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som ordner! Hadde jeg hatt kake i fryseren hadde den på magisk vis forsvunnet innen en uke... :plystre:

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flink du er som ordner! Hadde jeg hatt kake i fryseren hadde den på magisk vis forsvunnet innen en uke... :plystre:

Hehe tror jeg må ta hengelås på slik at mannen ikke tar den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så god ut. :) Kanskje jeg prøver den ut en dag. :)

Anbefales! Det er ganske enkel å lage men alle jeg har servert den til har blitt veldig imponert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...