Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3

lillemeg90

Anbefalte innlegg

Har ikke fått surret meg til å lage dagbok enda. :sjenert: Skal på tidlig UL på fredag, så hvis alt ser bra ut da skal jeg få opprettet en i helga! :jepp:

Jammen litt dramatikk hos deg i går! :sjokk: Du er nok i de beste hender nå selv om det sikkert føles skummelt, og så får vi håpe lillegutt er en bedagelig kar som ikke har det noe travelt med å se verden. :)

Lykke til med Ul i morgen da! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er medisinsk, og har en del åpen innleggelse. Jeg har ikke blitt irritert, men flere jeg jobber med blir dessverre det....

Jeg kan forstå irritasjonen også når vi er underbemannet og allerede har 70-80% overbelegg. Men det er jo uansett ikke pasientens feil..

Men da er det jo egentlig de som blir irritert som er problemet. Altså, jeg vet jo at visse pasienter ringer for hver minste ting, med en gang de er litt snufsete liksom, og da forstår jeg at det oppstår irritasjon, for pasienten nærmest roper ulv ulv hele tiden. Men de som ikke åpenbart "misbruker" muligheten, de er det vel ingen som blir irriterte over? I så fall så er det som sagt de med litt for kort lunte det er noe galt med da, tenker jeg.

Når du som gravid ringer til dem, så har de jo ingen grunn til å tro at du er "overhysterisk", og det er jo tross alt ikke bare ditt ve og vel det står på, men en liten baby. :)

Men det finnes jo dessverre dårlige epler over alt, og sånn sett er det garantert de som blir irrritert på gravide som ringer med mindre det er snakk om sterke rier hvert fjerde minutt. ;) Det er jo mange andre grunner til at man skal ringe føden, men noen glemmer kanskje det da.

Anyway, jeg er glad du fikk en god opplevelse. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det jo egentlig de som blir irritert som er problemet. Altså, jeg vet jo at visse pasienter ringer for hver minste ting, med en gang de er litt snufsete liksom, og da forstår jeg at det oppstår irritasjon, for pasienten nærmest roper ulv ulv hele tiden. Men de som ikke åpenbart "misbruker" muligheten, de er det vel ingen som blir irriterte over? I så fall så er det som sagt de med litt for kort lunte det er noe galt med da, tenker jeg.

Når du som gravid ringer til dem, så har de jo ikke gjort seg opp noen form for mening, og det er jo tross alt ikke bare ditt ve og vel det står på, men en liten baby. :)

Men det finnes jo dessverre dårlige epler over alt, og sånn sett er det garantert de som blir irrritert på gravide som ringer med mindre det er snakk om sterke rier hvert fjerde minutt. ;) Det er jo mange andre grunner til at man skal ringe føden, men noen glemmer kanskje det da.

Anyway, jeg er glad du fikk en god opplevelse. :)

Ja, jeg er enig med deg der! Det er absolutt ikke pasientene som er problemet:) men det gjør noe med deg å høre klaging på at enda en kommer i inn og det er nok ingenting osv. Så har vel kanskje printet inn i hodet at det er slik over alt. Men noen slike er det nok uansett over alt...

Og jeg har hørt at ikke alle er like greie på føden her. At noen er litt for gammeldagse:p merket jo det, men slikt bare ignoreres ;) var ei som ikke skjønte hvorfor jeg ikke ville ha middag selv om jeg da hadde sagt 4 ganger at jeg hadde HG og middagsmat ikke går med mindre det er alt. 1,2 eller 3 på en god dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde det skjedd ting! Godt du er kommet hjem igjen og kan slappe av i kjente omgivelser. Håper virkelig lillegutt holder seg inne noen uker til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde det skjedd ting! Godt du er kommet hjem igjen og kan slappe av i kjente omgivelser. Håper virkelig lillegutt holder seg inne noen uker til!

Ja er mye mer avslappet nå!:) i natt så sov jeg sammenhengende fra 01-09 og så videre til 13. Var trøtt ja 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er mye mer avslappet nå! :) i natt så sov jeg sammenhengende fra 01-09 og så videre til 13. Var trøtt ja

Bra du fikk hvilt og sovet :nigo: Håper du har sovet godt i natt også :)

Endret av Lilleninja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra du fikk hvilt og sovet :nigo: Håper du har sovet godt i natt også :)

Ja, har det!:) men liker ikke disse kynnerene altså. Er ikke så ofte nå, 2-4 ganger i timen om jeg tar det med ro. Men de er så vonde at jeg til tider må puste meg gjennom dem. Men det var de på sykehuset også da, så får bare følge med.. I dag sender jeg svigermor ut på handletur etter tingene som mangler i fødebagen. Greit å ha den i orden!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har det! :) men liker ikke disse kynnerene altså. Er ikke så ofte nå, 2-4 ganger i timen om jeg tar det med ro. Men de er så vonde at jeg til tider må puste meg gjennom dem. Men det var de på sykehuset også da, så får bare følge med.. I dag sender jeg svigermor ut på handletur etter tingene som mangler i fødebagen. Greit å ha den i orden!

Så bra at du fikk sove da :)

Høres ikke bra ut å gå sånn, må være slitsomt :klem: Men er greit å vite at du kan ringe føden hvis du føler det blir for mye ^^

Veldig bra at du setter svigermor i sving :) Er nok kjekt å ha den klar, ja :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk sove da :)

Høres ikke bra ut å gå sånn, må være slitsomt :klem: Men er greit å vite at du kan ringe føden hvis du føler det blir for mye ^^

Veldig bra at du setter svigermor i sving :) Er nok kjekt å ha den klar, ja :jepp:

Ja.. Du kan gjerne få dem om de jeg har nå også påvirker livmorhalsen :fnise: nå får vi bare se, de har ikke blitt sterkere så ringer nok ikke før det evt tar på..:)

Ja! Hun var så glad for å få gjøre noe også! Så det er greit:) hvilken type bag pakker man i egentlig? :klo:

Og i morgen kommer mamma og vasker huset! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du får hjelp :) godt å få ting gjort så slipper du å tenke på at det skal gjøres.

Ja, veldig greit! De er glad for å hjelpe og jeg får ikke lov av føden å gjøre noe som fremprovoserer kynnere. Og foreløpig så gjør alt det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Du kan gjerne få dem om de jeg har nå også påvirker livmorhalsen :fnise: nå får vi bare se, de har ikke blitt sterkere så ringer nok ikke før det evt tar på.. :)

Ja! Hun var så glad for å få gjøre noe også! Så det er greit:) hvilken type bag pakker man i egentlig? :klo:

Og i morgen kommer mamma og vasker huset! :P

Ja, veldig greit! De er glad for å hjelpe og jeg får ikke lov av føden å gjøre noe som fremprovoserer kynnere. Og foreløpig så gjør alt det :P

Ja, takk, jeg tar gledelig imot :fnise:

Godt at du får så mye hjelp, når du tross alt ikke kan gjøre noe selv :jepp:

Jeg har pakket i en helt vanlig, middels stor bag :) Så har jeg sett at en del pakker en egen ryggsekk eller noe til selve fødingen, jeg syntes det var lurt, så tenkte kanskje å ta ut snacksen min og sånt fra "fødebagen" og legge det i ryggsekk i stedet :) Trenger jo ikke ammesingleter og sånne ting under fødselen :P Men så er spørsmålet; skal toalettmappa i ryggsekken? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk, jeg tar gledelig imot :fnise:

Godt at du får så mye hjelp, når du tross alt ikke kan gjøre noe selv :jepp:

Jeg har pakket i en helt vanlig, middels stor bag :) Så har jeg sett at en del pakker en egen ryggsekk eller noe til selve fødingen, jeg syntes det var lurt, så tenkte kanskje å ta ut snacksen min og sånt fra "fødebagen" og legge det i ryggsekk i stedet :) Trenger jo ikke ammesingleter og sånne ting under fødselen :P Men så er spørsmålet; skal toalettmappa i ryggsekken? :P

Hehe ja det var det :P jeg har liksom ingen abg som passer egentlig og gidder ikke kjøpe noe nytt. Så tror det blir en liten trillekoffert:p slik til håndbagasje på fly... :) så mulig jeg bare pakker snacks og helsekort ol i en veske som vi kan ta med på fødestua..:) tenker at toalettmappa sikkert er fint å ha med i den ryggsekken ja!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ja det var det :P jeg har liksom ingen abg som passer egentlig og gidder ikke kjøpe noe nytt. Så tror det blir en liten trillekoffert:p slik til håndbagasje på fly... :) så mulig jeg bare pakker snacks og helsekort ol i en veske som vi kan ta med på fødestua.. :) tenker at toalettmappa sikkert er fint å ha med i den ryggsekken ja! :)

Jeg hadde egentlig tenkt til å bruke en sånn liten trillekoffert, men så fant jeg ut at jeg ville ha med meg morgenkåpe... :P Og da var den nesten full etter morgenkåpe og tøfler :fnise:

Ja, det blir nok i sekken her også, når jeg tenker meg om :) Greit å ha astmamedisinen i nærheten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig tenkt til å bruke en sånn liten trillekoffert, men så fant jeg ut at jeg ville ha med meg morgenkåpe... :P Og da var den nesten full etter morgenkåpe og tøfler :fnise:

Ja, det blir nok i sekken her også, når jeg tenker meg om :) Greit å ha astmamedisinen i nærheten ;)

Ja, det er jo greit å ha under fødselen!:)

Og så er det sikkert greit å få freshe seg litt opp etter fødsel før man bytter rom. De anbefaler vel ofte at man tar en tur i dusjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo greit å ha under fødselen! :)

Og så er det sikkert greit å få freshe seg litt opp etter fødsel før man bytter rom. De anbefaler vel ofte at man tar en tur i dusjen?

Jeg har hørt at man får ta seg en dusj etter at babyen har fått "suge" på brystet første gang, før man flyttes til barsel :)

Ja, tenkte det kunne være kjekt å puste :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt at man får ta seg en dusj etter at babyen har fått "suge" på brystet første gang, før man flyttes til barsel :)

Ja, tenkte det kunne være kjekt å puste :fnise:

Ja, er jo litt greit iom at man skal puste seg gjennom riene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere snakker om fødebag. Personlig hadde jeg en bag med alt jeg trengte til meg og baby. Tror samboer henta den mens baby lå på brystet mitt, før jeg dusja. Snacks frista ikke i det hele tatt, men sikkert noen som får tid til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere snakker om fødebag. Personlig hadde jeg en bag med alt jeg trengte til meg og baby. Tror samboer henta den mens baby lå på brystet mitt, før jeg dusja. Snacks frista ikke i det hele tatt, men sikkert noen som får tid til det!

Tror jeg tar med noe nøtter/sjokolade:) greit om jeg er helt uten krefter. Og mannen blir gretten når han har lavt bls. Så greit å være førevar :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg tar med noe nøtter/sjokolade:) greit om jeg er helt uten krefter. Og mannen blir gretten når han har lavt bls. Så greit å være førevar :fnise:

Hehe ja absolutt. Lurt at mannen ikke blir sur og stjeler oppmerksomheten. Hehe :) Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...