Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3

lillemeg90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk dere fine! :hjerte:

Fikk sovet 2-3 timer i natt så er bedre enn ingenting;)

Nå er ting ok. Har noen tak som er skikkelig vonde men de er ikke ofte og ikke regelmessige heldigvis!!

Nå er det ny ctg og trenger jegvikke mer riehemming når kvelden kommer så lan jeg hjem å sove. Håper det! Bor også bare 5 min fra sykehuset....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :( Håper lillegutt venter med å komme og at du får dratt hjem :hjerte:

Sykehus er noe herk, men godt du ble tatt inn og undersøkt :) Masse lykke til! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det hørtes skremmende ut! Men så bra at det går bedre, krysser fingrene for at lillegutt ikke skal ut på flere uker enda :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi ! Her var det dramatikk!!! Alt startet med noen kynnere? Huff! Og han var litt liten ja! Fikk du reise hjem eller hva skjedde med dere? Du har ikke hatt noen enkel graviditet så hadde jk håpet at det skulle gå din vei nå!! Krysser fingrene for dere og misunner deg ikke denne opplevelsen. 😘😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord!:) dere er gode å ha:)

Ble tatt av riehemmende drypp i kveld og venter nå på siste sprøyte med lungemodning:) kynnerene/riene (vet ikke hva jeg skal si jeg. Jeg føler det er kynnere men legene sier rier :klo:) har roet seg og jeg har nå bare 4-5 i timen, men de er vondere nå da. Fikk målt cervix igjen og den var ikke blitt mindre siden i går så jeg får reise hjem:D skal tilbake for ny vekstkontroll om to uker siden han var litt liten og da skulle de nok se på den igjen også:) legen i dag sa at fødsel kan starte i morgen men også om flere uker. Skulle ta kontakt de endret seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord!:) dere er gode å ha:)

Ble tatt av riehemmende drypp i kveld og venter nå på siste sprøyte med lungemodning:) kynnerene/riene (vet ikke hva jeg skal si jeg. Jeg føler det er kynnere men legene sier rier :klo:) har roet seg og jeg har nå bare 4-5 i timen, men de er vondere nå da. Fikk målt cervix igjen og den var ikke blitt mindre siden i går så jeg får reise hjem:D skal tilbake for ny vekstkontroll om to uker siden han var litt liten og da skulle de nok se på den igjen også:) legen i dag sa at fødsel kan starte i morgen men også om flere uker. Skulle ta kontakt de endret seg:)

Godt det gikk bra :hjerte:

Håper han holder seg der inne hvertfall til uke 37. Ja, du må ikke nøle med å ta kontakt. Håper det roer seg! Fint med oppdatering ;) vært innom mange ganger for å se hvordan det går med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så glad på dine vegne for at cervix ikke har blitt mindre, og at du får dra hjem :jepp: Blir bra med en vekstkontroll og sjekk av cervix om to uker, men regner med terskelen for å ta kontakt med føden er ganske mye lavere nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt du får reise hjem. Håper du får slappet godt av og krysser fingrene for at han holder seg inne i mange uker til!! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligg i ro i sofaen din og strikk flere søte plagg til lillegutt :D håper han holder seg der inne i noen uker til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå blir det en del strikking tror jeg :P

Legen sa jeg skulle ta en ganske "normal" dag i dag men ta det litt mer med ro da og se hva som utløste kynnere for å så unngå det i etterkant. Men må nok skyve en del av det jeg hadde planlagt å gjøre over på mannen nå ja. Ser ikke for meg at det å sitte på gulvet å skjære til madrasser er det lureste å begi seg ut på!

Ellers tenker jeg at jeg MÅ få i orden fødebagen. Fikk litt panikk når jeg ble innlagt og jeg ikke hadde den. Sendte mannen hjem for å hmte ting, ham gjorde såklart sitt beste men det ble allikevel feil ting:p jeg er så frysen normalt så han hadde pakket med to gensere i ull (som var en kjempe fin tanke) men på sykehuset er det så sinnsykt varmt at jeg hadde jo ikke sjanse til å bruke dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så glad på dine vegne for at cervix ikke har blitt mindre, og at du får dra hjem :jepp: Blir bra med en vekstkontroll og sjekk av cervix om to uker, men regner med terskelen for å ta kontakt med føden er ganske mye lavere nå? :)

Ja, terskelen er ganske mye lavere nå! Jeg kjente veldig på den "vil ikke plage dem" følelsen. "Komme der rett etter vaktskifte, de har nok å gjøre allerede", "tenk om det ikke er noe, så har jeg brukt tiden deres".

Men alle var kjempehyggelige! Jeg skalv i stemmen når jeg ringte inn, men hun på telefonen tok seg god tid og det var aldri noe tegn på at det var en irritasjon at jeg ringte. Når vi kom så var det litt ventetid men de gikk å hentet isvann til oss og smilte så fint hver gang de passerte oss i gangen. Hun som tok ctg var tydelig opptatt, men hun var likevel tilstede når hun var i rommet. Og legen som tok ul var virkelig helt fantastisk, det var også bakvakten hennes når hun ringte på han. Begge tok seg også tid til å svare på spørsmål og å forklare hva som evt ville bli annerledes om han kom ut nå.

Og alle jeg snakket med sa: "så bra du tok kontakt!" Så fra nå av skal jeg ikke nøle med det om det skulle være noe igjen. Og dere andre må heller ikke det!:) Håper i såfall dere får like god oppfølging som jeg/vi fikk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra! :)

Nå husker ikke jeg om du jobber på kirurgisk eller medisinsk, men hvis du jobber en plass hvor det er pasienter med åpen innleggelse, har du noen gang blitt irritert på dem dersom de har ringt og spurt om de kanskje burde komme inn? :) Jordmødrene er jo der for oss gravide, akkurat som at sykepleiere er der for den pasientgruppen de har! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra! :)

Nå husker ikke jeg om du jobber på kirurgisk eller medisinsk, men hvis du jobber en plass hvor det er pasienter med åpen innleggelse, har du noen gang blitt irritert på dem dersom de har ringt og spurt om de kanskje burde komme inn? :) Jordmødrene er jo der for oss gravide, akkurat som at sykepleiere er der for den pasientgruppen de har! :)

Er medisinsk, og har en del åpen innleggelse. Jeg har ikke blitt irritert, men flere jeg jobber med blir dessverre det....

Jeg kan forstå irritasjonen også når vi er underbemannet og allerede har 70-80% overbelegg. Men det er jo uansett ikke pasientens feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...