Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3

lillemeg90

Anbefalte innlegg

Uff...'ikke så ille å kaste opp 1-2 ganger daglig'..Du er veldig tapper, da! :kose: Bra du får god oppfølging, skulle bare mangle egentlig. Satser på at det er deg det går verst utover, siden baby vokser som han skal.Men slitsomt å være helt tom for energi også. Har du funnet noe du kan spise som ikke kommer rett opp igjen?

Endret av Androide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere er så søte og snille :blomst:

Høres kanskje rart ut, men ifht slike det var så er 1-2 ganger daglig heeelt overkommelig :P men aller helst skulle jeg vert foruten:)

Grønne epler og knekkebrød med norvegia kommer stort sett ikke opp igjen, men det er forferdelig kjedelig da :P har klart å spise hjemmebakt brød noen dager og det smaker veldig godt, men er ikke alltid jeg klarer å holde på det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, du har virkelig vært tolmodig med den dumme kvalmen din!

Du fortjener medalje egentlig, og ihvertfall en klem da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare føye meg inn i rekken til de andre her. ;)

Er det sånn at du er konstant kvalm dagen gjennom, også topper det seg av og til, eller blir du bare plutselig kvalm så du må løpe på do? Håper det er sistnevnte i det minste. Jeg føler selv kvalme er ren tortur, men etter så mange uker har du kanskje (til en viss grad!!!) blitt vant til det? Altså at toleransegrensen for når det føles jævlig har blitt langt høyere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Frk Mh :blomst:

Det varierer. Noen dager er jeg konstant kvalm fra jeg våkner. Da hjelper det bare å ligge i sengen og hvile. De dagene får jeg stort sett bare i meg vann og av og til smoothie. Afipran kan ha effekt disse dagene, men det varierer også hvor godt de fungerer.. Heldigvis er det blitt mindre og mindre av disse dagene.

Oftest har jeg det ganske ok (utenom utmattelse da, som visstnok er veldig vanlig ved HG) og så blir jeg akutt kvalm, kaster opp og må hvile litt før det er over..:) det er overkommelig selv om jeg helst ikke ville hatt noe av det:p disse dagene spiser jeg frukt, knekkebrød med norvegia og av og til middag/brød med forskjellig pålegg.

Jeg har nok blitt vandt til at kvalmen er der, for jeg takler den mye bedre nå enn i begynnelsen:)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo snart bare innspurten igjen også, og tenk så deilig det blir når baby er født og kvalmen er helt borte! :) Men jeg håper du slipper helt unna noen uker før termin så du får opp energinivået litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det jo snart bare innspurten igjen også, og tenk så deilig det blir når baby er født og kvalmen er helt borte! :) Men jeg håper du slipper helt unna noen uker før termin så du får opp energinivået litt. :)

Ja, jeg gleder meg slik til å kunne spise middag igjen:) har tenkt litt på hvordan det går med fødsel når jeg er så utmattet, men de sier jo man få en uant fødekraft...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gleder meg slik til å kunne spise middag igjen:) har tenkt litt på hvordan det går med fødsel når jeg er så utmattet, men de sier jo man få en uant fødekraft...:)

Urkrefter eller noe sånt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Blir spennende å se hva kroppen klarer!!:)

Litt stille herfra for tiden! Var hos legen på mandag og fikk ny sykemelding frem til midten av februar, nå ville han se meg to ganger i mnd så det er nå greit det:) blodtrykk, hb og urin var helt fin. Også SF mål og hjertelyd. Vi ble enige om at det virker som han ligger på tvers med hodet nede ved venstre hofte og rumpe på høyre side av øvre del av magen. Håper hodet sklir mer i riktig retning om ikke lenge!:)

Ellers er det ikje mye som skjer. Mannen har begynt på barnerommet og jeg vasker babytøy:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stas med oppussing av barnerom. :) Det får ikke vi gjort denne gangen, siden barnerommet blir det rommet som per nå er voksenrommet. Så får ikke pusset det opp før vi skal bytte. ;) Heldigvis ikke så mye annet enn et strøk maling som skal til da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er greit å begynne å få ting på plass. Og så koselig å vaske babytøy! :hjerte:

Så koselig med barnerom :) skal det pusses helt opp eller kun innredes :)? Hvordan er fargeplanene ?

Så gøy at dere har begynt på barnerommet, og det er jo bare sååå koselig å vaske babytøy :nigo:

Stas med oppussing av barnerom. :) Det får ikke vi gjort denne gangen, siden barnerommet blir det rommet som per nå er voksenrommet. Så får ikke pusset det opp før vi skal bytte. ;) Heldigvis ikke så mye annet enn et strøk maling som skal til da. :)

Ja, kjempe koslig med både vask av babyklær og barnerom!:) mannen har revet bort alt så nå står bare "skjelettet" igjen. Så det blir nye vegger, tak og gulv. Lurer på om vi bare skal ha spotter i taket, jeg finner ingen taklamper jeg liker *interiørfreak* og så synes mannen det er greit med spotter.. :) blir 3 hvite vegger og en med den fineste tapetem fra Ferm living :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på at jeg lovde Lilleninja å skrive hvilke punkter malen for fødebrev inneholder, bedre sent enn aldri :D

- Er det noe som personalet bør vite om deg, for at de på best mulig måte kan kunne støtte og hjelpe deg under fødselen?

- Har du erfaringer fra tidligerre fødsler som du ønsker å fortelle om?

- Har andres erfaringer påvirket din innstilling til fødselen, og i tilfelle hvordan?

- Hvilke tanker gjør du deg i forhold til smerte og smertelindring?

- På hvilken måte tror du personalet kan støtte deh og din partner under fødselen?

- Er det noe som tilsier at du kan ha behov for ekstra hjelp og oppfølging i forhold til amming og barseltid på sykehuset?

- Fri tale:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm er dette noe du har fått nå i posten ??? Kjente ikke til brevet eller spørsmålene og lurte et lite sekund om det er noe jeg har missa...

Vi ville også bytte lampe på barnerommet men fant ingen fin, så da beholdt vi den vi har 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for en kvalme :( Har ikke lest hele dagboka di, vet dere kjønnet på babyen? :)

Heisann du, så ikke innlegget ditt før nå.

Det skal være en gutt, men den gamle naboen min på 93 år tror meg ikke :P han sier at med en slik kvalme MÅ det være en jente. Så vi får se om det er en gutt eller ei jente med hale ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm er dette noe du har fått nå i posten ??? Kjente ikke til brevet eller spørsmålene og lurte et lite sekund om det er noe jeg har missa...

Vi ville også bytte lampe på barnerommet men fant ingen fin, så da beholdt vi den vi har 🙈

Nei, fikk det av privat jordmor på gravidsvømmingen:) hun sa at mange sleit med å skrive fødebrev, så de hadde utformet en mal man kunne bruke som verktøy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...