cinderella_h Skrevet 10. januar 2015 #1521 Del Skrevet 10. januar 2015 Ja jeg stilte et ganske konkret spørsmål synes jeg ; når tidligst kan jeg søke om foreldrepenger. Fikk så da det svaret jeg viste til over. Skrev så at jeg hadde hørt flere søke i diSe uker men fikk da tilbake at det var feil! Den salsbehandleren må jo ha vært helt på tur! Så kjedelig du er i dårlig form igjen men noen dager jo litt sånn for oss alle uansett graviditet. Kanskje fu bare har noen dårlige dager. La oss håpe det ! Håper den kommer seg og at du får en fin helg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 11. januar 2015 Forfatter #1522 Del Skrevet 11. januar 2015 Huffda, du får ha god bedring! Tusen takk Ja jeg stilte et ganske konkret spørsmål synes jeg ; når tidligst kan jeg søke om foreldrepenger. Fikk så da det svaret jeg viste til over. Skrev så at jeg hadde hørt flere søke i diSe uker men fikk da tilbake at det var feil! Den salsbehandleren må jo ha vært helt på tur! Så kjedelig du er i dårlig form igjen men noen dager jo litt sånn for oss alle uansett graviditet. Kanskje fu bare har noen dårlige dager. La oss håpe det ! Håper den kommer seg og at du får en fin helg :-) Tror systemet og relene er så innvikla at de ansatte der slite med det også.. Jeg fikk jo også feil svar! Ja, det er sant det som du sier:) ble bare litt lei meg når jeg gikk dra å kaste opp 5-6 ganger per uke og å spise minst to måltider hver dag til å kaste opp 6-7 ganger per dag og spise to knekkebrød på et døgn.. Men er litt bedre i dag, så håper at det bare var fordi jeg gjorde litt for mye i huset... ---------------------------------------------------------------------------------------------- Lille beveger seg mye om dagen og det er så koslig! Tror han har begynt å hikke også! Kjøpte foresten en uåpnet elektrisk Medela til halv pris på facebook, sa da er det også i hus. Og så kom lekematten til lekgrinden i dag, synes den er så fin! Tror jeg skal telle over hva vi har av klær i morgen å få litt oversikt på det:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. januar 2015 #1523 Del Skrevet 11. januar 2015 Lurt! Er jo salg nå, så greit å kjøpe inn det som mangler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 11. januar 2015 #1524 Del Skrevet 11. januar 2015 Det ser jo ut til at du er i full gang med klesproduksjon på egenhånd også! Og så får du ta vare på deg selv og ikke slite deg ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 11. januar 2015 #1525 Del Skrevet 11. januar 2015 Hva er medela? 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 11. januar 2015 Forfatter #1526 Del Skrevet 11. januar 2015 Lurt! Er jo salg nå, så greit å kjøpe inn det som mangler. Ja, veldig greit med salg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 11. januar 2015 Forfatter #1527 Del Skrevet 11. januar 2015 (endret) Det ser jo ut til at du er i full gang med klesproduksjon på egenhånd også! Og så får du ta vare på deg selv og ikke slite deg ut! Håper jeg klarer å lage en liten garderobe til han Endret 11. januar 2015 av lillemeg90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 11. januar 2015 Forfatter #1528 Del Skrevet 11. januar 2015 Hva er medela? 🙈 Det er en brystpumpe! ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 11. januar 2015 #1529 Del Skrevet 11. januar 2015 Aaaaaa Hehe Sorry 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 11. januar 2015 Forfatter #1530 Del Skrevet 11. januar 2015 Aaaaaa Hehe Sorry Jeg visste det ikke jeg helelr før jeg begynte å lese om de ulike, så ikke unnskyld deg ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 11. januar 2015 Forfatter #1531 Del Skrevet 11. januar 2015 På vei: 26+5 Igjen til termin: 96 dager! Neste kontroll: Jordmortime neste mandag. Gleder meg! Innkjøp: har de fleste store tingene nå! Tenkte å lage en liste med hva vi har og hva vi trenger i morgen. Kjønn: Gutt:) Utålmodig: Tja, føles lenge til april. Men allikevel så er ikke alt i orden enda:) Navn: Nå står det mellom alt A og B! Vektøkning: minus 6 kg. Vann i kroppen: Nei. Melk i brystene: Har i hvertfall slik gjennomsiktig melk. Strekkmerker: Nei, ikke foreløpig:) Hodet ned: Tror det. Føles slik, men vet ikke helt! Skal spør jordmor om hun kan kjenne etter:) Tungt: Synes ikke det er tungt å gå rett frem, men å bære (bærer ikke tunge ting) og bøye seg ned begynner å kjennes... Kynnere: Ja, er noen til dagen. Hodet festet: er vel en del for tidlig enda? Matkick: Har veldig dårlig matlyst for tiden. Spiser stort sett bare havreknekkebrød med norvegia. Plager: sover dårlig! Kvalme, lite matlyst og halsbrann. Humør: Relativt bra:) Høygravid: Nei Fødselsforventninger: tenker en del på fødsel for tiden! På gravidtrimmen så er det en del avspenningsøvelser som skal være gode å ta med seg i fødsel, så prøver å fokusere på det:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 11. januar 2015 #1532 Del Skrevet 11. januar 2015 Gøy å lese :-) har du tenkt over det? Vi er i midten av januar - folk rundt oss snakker om påske - og hvem vet da sitter vi kanskje med en liten baby i armene? Poenget er, det er ikke lange tiden igjen! Skal sette meg end selv i morgen og sjekke hva jeg har kjøpt og ikke kjøpt :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #1533 Del Skrevet 12. januar 2015 Det er jo sant, har aldri vert nærere enn nå! I dag har vi tømt det som skal bli barnerommet og oppussingen startet snart:) men det blir mannen og svigermors oppgave. Jeg har fått beskjed om at jeg skal ta det med ro;) fin arbeidsfordeling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 13. januar 2015 #1534 Del Skrevet 13. januar 2015 Hehe veldig fin arbeidsfordeling synes jeg samme her faktisk. Vi så på skap osv i går og planla litt. Han sa : flytt ut to dager og jeg skal fikse alt og lage overraskelse. Men fruen er liker ikke overraskelser og må ha litt kontroll 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. januar 2015 #1535 Del Skrevet 13. januar 2015 Koselig med oppussing av barnerom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 13. januar 2015 #1536 Del Skrevet 13. januar 2015 Så koselig! Her tror jeg barnerommet kommer til å fungere som gjesterom frem til barnet er klart til å sove på eget rom. Må kjøpe inn skap og kommode da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 13. januar 2015 Forfatter #1537 Del Skrevet 13. januar 2015 Hehe veldig fin arbeidsfordeling synes jeg samme her faktisk. Vi så på skap osv i går og planla litt. Han sa : flytt ut to dager og jeg skal fikse alt og lage overraskelse. Men fruen er liker ikke overraskelser og må ha litt kontroll Hehe hadde ikke klart å flytte ut jeg heller, må ha kontroll på det Koselig med oppussing av barnerom. Ja, veldig koslig. Han skal jo ikke bruke dt den første tiden, men fint å bli ferdig. Og så er det jo veldig stas! Så koselig! Her tror jeg barnerommet kommer til å fungere som gjesterom frem til barnet er klart til å sove på eget rom. Må kjøpe inn skap og kommode da hadde nok blitt det samme om vi ikke hadde hatt eget gjesterom:) ingen vits i å gjør det ferdig om det skal brukes som noe annet en god stund fremover:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 13. januar 2015 Forfatter #1538 Del Skrevet 13. januar 2015 I dag er jeg 27 uker på vei! Nå synes jeg tiden går relativt raskt altså! Her er utstyrslisten vår til nå. Tar bare med de to minste str da de er de som betyr noe i begynnelsen. Har ikke særlig mye i 50, men kommer ikke til å kjøpe mer før vi ser hvor stor han er.. kommer nok heller ikke til å kjøpe mer i 56 med mindre han er liten og kommer til å bruke det lenge. Har en del i 62 som kan brettes opp. Klær: 5 suglesmekker 5 luer Str 50: 2 bodyer 2 heldresser 4 par sokker i 50/56 To strømpebukser i 50/56 2 pysj i 50/56 Str 56: 7 bodyer 2 heldress 1 rumper 6 pysjamaser 1 genser 5 bukser 3 par sokker Ut på tur: Bilsete (Maxi cosi men husker ikke resten av navnet) Barnevogn (emmaljunga edge duo) Stelleveske som følgte med vognen, vil gjerne kjøpe en annen etterhvert. Regntrekk og myggnetting Dyne til vogn Reiseseng Mangler: skinn, speil til bil, vognpynt, Amming/mating: Engangs Ammeinnlegg Ammepute (BBhugme) Pumpe (medela Swing) Mangler: ammebher, ammeinnlegg i ull, brystvortekrem, melkeoppsamler (trenger man det?) flasker, smokker, bokser til frysing av morsmelk, ammevennlige klær, 15 gulpekluter, sjal Seng ol: Sprinkelseng Dyne Vugge til stue Dyne til vugge (samme som brukes i vognen) 2 babytepper Mangler: vugge/bedsidecrib (får mest sansynlig noen venners) madrass og trekk, laken og dynetrekk, sprinkelbeskytter, madrass til vugge, helsetepper, babycall (får av venner), uro (vil lage selv). Til stell: Badebalje Mangler: stellebord (kjøpes når det er inne på IKEA igjen), bleier, 2-3 håndkler, olje, sinksalve, stellematte, 15 vaskekluter, neglesaks til baby, termometer, mesoft, vanlige håndkler til stellematte, hundeposer, nesesuger. Annet: Tripptrappstol (mannen skal pusse og male den) Vippestol (babybjorn) Lekegrind Teppe til lekegrind Mangler: newbornset, babygym!(skal lage selv) bæresele/sjal. Noe som mangler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 13. januar 2015 #1539 Del Skrevet 13. januar 2015 Ser ut som du har kontroll! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 13. januar 2015 #1540 Del Skrevet 13. januar 2015 Hvis dere skal ha det stellebordet som også er en kommode, anbefaler jeg å bestille det dersom dere ikke har fått kjøpt det når det nærmer seg termin. Her sto jeg på varselliste, men det var bare noen få som ble tatt inn av gangen. Ble utsolgt før vi rakk å dra dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå