Spiremor Skrevet 7. januar 2015 #1501 Del Skrevet 7. januar 2015 Hurra for 26 uker og 100 dager igjen! Hvis ikke du har prøvd gravidsvømming ennå kan du glede deg - det er superdigg å få til å bevege seg, og det varme vannet hjelper masse! I alle fall er deg min erfaring, håper det blir sånn for deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 7. januar 2015 #1502 Del Skrevet 7. januar 2015 100 dager igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #1503 Del Skrevet 7. januar 2015 Takk Ja, gleder meg veldig! men er litt spent på hvordan det blir da. Står at de som leder det er forskjellige, og at noen ganger blir det styrke og andre avslapping. Tror liksom ikke stryrke er min greie nå slitsomt å gå opp trappene med skittenstøykorger Ellers har jeg vert ute å kjøpt inn garn til nytt strikkeprosjekt! Spennende å se om jeg får til det:) Og så snakket jeg med hun permisjonsdame og det som NAV sa ifht ferie stemmer ikke. Altså, jeg spurte NAV om det å ta ut ferie etter endt permisjon. Og fikk da til svar at om man tok ut mer enn 4 uker ferie så mistet man sykepengegrunnlaget. Og det stemmer da altså ikke... så vi får se hvordan vi gjør det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 7. januar 2015 #1504 Del Skrevet 7. januar 2015 Skulle ønske vi hadde tilsvarende permisjonsdame 😝😝 jeg MÅ sette meg ned med dette nå!!! Fikk bekreftelse på termin av lege i dag og har en sjef som maser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #1505 Del Skrevet 7. januar 2015 Skulle ønske vi hadde tilsvarende permisjonsdame jeg MÅ sette meg ned med dette nå!!! Fikk bekreftelse på termin av lege i dag og har en sjef som maser! Hehe er vel en av fordelene med en stor bedrift (en av helseforetakene...). Men den du sender inn til nav må du få etter du er fullgått 27 uker, hvis ikke får du den i retur. Hun ene i ei av termingruppene jeg er i fikk den i retur og måtte til legen igjen å få ny attest :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essie_ Skrevet 7. januar 2015 #1506 Del Skrevet 7. januar 2015 Men den du sender inn til nav må du få etter du er fullgått 27 uker, hvis ikke får du den i retur. Hun ene i ei av termingruppene jeg er i fikk den i retur og måtte til legen igjen å få ny attest :/ Jeg mener det er fullgåtte 26 uker som er kravet Jeg har hvertfall ikke fått i retur, og min ble skrevet 26+3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #1507 Del Skrevet 7. januar 2015 Jeg mener det er fullgåtte 26 uker som er kravet Jeg har hvertfall ikke fått i retur, og min ble skrevet 26+3. Så rart! Hun var vel rundt det samme og fikk som beskjed at det var fullgåtte 27 som var kravet. Mulig noen bare er vrange da. Så på NAV nå, og det står at det må være etter 26 svangerskapsuke. Så om de mener at man er fullgåtte 26 uker eller at man må være ferdig med uke 26 er jo litt vanskelig å tolke egentlig:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 7. januar 2015 #1508 Del Skrevet 7. januar 2015 Åååååå hvor vanskelig skal de være da ???? Skal spørre på denne "fantastiske" chatten dems jeg. Min er jo skrevet 26+ ett eller annet. Finner bare ikke motet til å sette meg ned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 8. januar 2015 Forfatter #1509 Del Skrevet 8. januar 2015 Åååååå hvor vanskelig skal de være da ???? Skal spørre på denne "fantastiske" chatten dems jeg. Min er jo skrevet 26+ ett eller annet. Finner bare ikke motet til å sette meg ned Siden Essie ikke har fått sin i retur så har nok bare hun andre vert uheldig med sin saksbehandler... Men skade jo ikke å spør i foreldrepengechatten nei:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 8. januar 2015 #1510 Del Skrevet 8. januar 2015 Æææ, gruer meg til det nav styret! Skjønner jo ingenting av den søknaden heller.. Tror jeg må reise ned dit å be om hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 8. januar 2015 #1511 Del Skrevet 8. januar 2015 Min ble skrevet 26+1, og jeg har ikke fått noe i retur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. januar 2015 #1512 Del Skrevet 8. januar 2015 Jeg har også hørt 27+1, men sendte inn min da jeg var 29+4, så kan ikke si så mye på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 8. januar 2015 #1513 Del Skrevet 8. januar 2015 og i dag er det 100 dager igjen til termin! I dag tenker jeg at jeg tar en telefon til permisjonsdama i bedriften og får svar på litt spørsmål. Og så er det gravidsvømming i dag! Oooh, nå er det bare 99 dager igjen Åh, kos deg masse på gravidsvømming Jeg har sååå lyst til å dra og svømme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 9. januar 2015 #1514 Del Skrevet 9. januar 2015 Snakket med foreldrechatten / han skrev at man ikke kan søke før 6 uker før permisjon. Alt før vil bli returnert. Men hvis man skal søke om engangsstønad kan man søke nå i disse uker. Får ikke dette til å stemme helt men sø har jeg ikke lest noe mer heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. januar 2015 #1515 Del Skrevet 9. januar 2015 Snakket med foreldrechatten / han skrev at man ikke kan søke før 6 uker før permisjon. Alt før vil bli returnert. Men hvis man skal søke om engangsstønad kan man søke nå i disse uker. Får ikke dette til å stemme helt men sø har jeg ikke lest noe mer heller. Nei dette stemmer ikke. Fristen for å søke, er seks uker før. Dvs. man må ha søkt innen 31 fullgåtte uker. Rett og slett for at de skal få tid til å behandle den. Er heller ikke en absolutt frist, man kan fint søke senere, men da risikerer man å ikke få penger på første utbetaling fordi den ikke er behandlet enda. Man kan søke fra og med uke 26 eller 27. Husker ikke helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 9. januar 2015 Forfatter #1516 Del Skrevet 9. januar 2015 Æææ, gruer meg til det nav styret! Skjønner jo ingenting av den søknaden heller.. Tror jeg må reise ned dit å be om hjelp Sikkert lurt, tenker vi tar en tur og får bekfreftet at ingenting er fyllt ut feil vi også! Min ble skrevet 26+1, og jeg har ikke fått noe i retur Da har hun nok bare vert veldig uheldig med saksbehandler, men slik det sto på NAV kan jo føre til forvrring. Burde vert mer konkret:) bra du ikke har fått din i retur! Må være kjedelig... Jeg har også hørt 27+1, men sendte inn min da jeg var 29+4, så kan ikke si så mye på det. Jeg har jordmortime når jeg er 28+0 så tenker å få min da. Da er jeg i hvertfall innenfor Oooh, nå er det bare 99 dager igjen Åh, kos deg masse på gravidsvømming Jeg har sååå lyst til å dra og svømme Det var herlig! Gleder meg til neste uke! er ikke noe slik hos dere da? Snakket med foreldrechatten / han skrev at man ikke kan søke før 6 uker før permisjon. Alt før vil bli returnert. Men hvis man skal søke om engangsstønad kan man søke nå i disse uker. Får ikke dette til å stemme helt men sø har jeg ikke lest noe mer heller. Nei dette stemmer ikke. Fristen for å søke, er seks uker før. Dvs. man må ha søkt innen 31 fullgåtte uker. Rett og slett for at de skal få tid til å behandle den. Er heller ikke en absolutt frist, man kan fint søke senere, men da risikerer man å ikke få penger på første utbetaling fordi den ikke er behandlet enda. Man kan søke fra og med uke 26 eller 27. Husker ikke helt. Må si at slik jeg har forstått det er slik Teryaki sier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 9. januar 2015 Forfatter #1517 Del Skrevet 9. januar 2015 Formen erikke så god for tiden. I går og i dag har jeg vert en del mer kvalm og holder stort sett sengen. Skulle egentlig reist bort i dag men det blir det ikke noe av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 9. januar 2015 #1518 Del Skrevet 9. januar 2015 Formen erikke så god for tiden. I går og i dag har jeg vert en del mer kvalm og holder stort sett sengen. Skulle egentlig reist bort i dag men det blir det ikke noe av... Det er ikke noe godt å høre Har du vært ekstra aktiv i det siste, eller spist noe som kan ha forårsaket det? Får håpe det går over snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 9. januar 2015 Forfatter #1519 Del Skrevet 9. januar 2015 Det er ikke noe godt å høre Har du vært ekstra aktiv i det siste, eller spist noe som kan ha forårsaket det? Får håpe det går over snart! Jeg har nok vert litt mer aktiv enn tidligere, så mistenker at det er det som har utløst det. Begynte å føle meg bedre og nestingen har startet:p men har ikke tatt helt av. Har gjort litt og så har jeg hvilt osv. Men det er nok for mye uansett... Litt bedre i dag enn i går i hvertfall. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 9. januar 2015 #1520 Del Skrevet 9. januar 2015 Huffda, du får ha god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå