Androide Skrevet 12. desember 2014 #1321 Del Skrevet 12. desember 2014 Betalte vel 190 til sammen eller noe slik! men jeg gjorde en bommert for noen år siden trodde jeg. Kjøpte klær på nettet for 700 kr og så kom jeg plutselig på tollen. Men jeg betalte aldri noe toll? Kom aldri noe mer.. Så bra! Det hender jo at det går under radaren! Satser på at litt ekstra vitaminer er det som gjør susen! Hvis du blir bedre av det, kan det vel kalles en vitamininnsprøytning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essie_ Skrevet 12. desember 2014 #1322 Del Skrevet 12. desember 2014 Jeg trives i utgangspunktet godt i jobben min, og har verdens beste kolleger (som flere andre ), men som gravid kunne jeg tenkt meg å ha vært inne på en avdeling. Jeg hostpiterte i våres på en somatisk avd på sykehuset i forbindelse med videreutdanning, og vet at det er hektisk og travelt, men ser for meg at fysisk nærhet til kolleger hadde vært fint. I hjemmesykepleien står man stort sett alene (noe jeg i utgangspunktet liker godt), og det er litt pesete å skulle ringe etter noen for å få hjelp til å få en pasient opp fra gulvet, f.eks. Jeg er 30+4 Har ikke dagbok, bare besøker og fyller opp andres 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 12. desember 2014 Forfatter #1323 Del Skrevet 12. desember 2014 Har du prøvd forskjellige typer jern? Jeg kjøpte Duroferon, og den gikk overraskende bra å ta. Tar den sammen med c-vitaminer i form av brusetabletter (de er ikke supergode, men du drikker jo unna mens du svelger jerntabletten også). Evt kan du sørge for å spise jernholdig mat, hvis ikke du er for kvalm til å kunne velge? Som 14 åring måtte jeg ta jern en periode og prøvde da flere typer. Har ikke oversikt over hva de het da.. Den jeg tok etter blodgiving var duroferon. Er dessverre for kvalm til å kunne velge mat.. For tiden går det kun i lyst brød med banan på. Ikke særlig mye næring i det i hvertfall ikke jern...Så bra! Det hender jo at det går under radaren! Satser på at litt ekstra vitaminer er det som gjør susen! Hvis du blir bedre av det, kan det vel kalles en vitamininnsprøytning? Kan vel kalles det uansett Jeg trives i utgangspunktet godt i jobben min, og har verdens beste kolleger (som flere andre ), men som gravid kunne jeg tenkt meg å ha vært inne på en avdeling. Jeg hostpiterte i våres på en somatisk avd på sykehuset i forbindelse med videreutdanning, og vet at det er hektisk og travelt, men ser for meg at fysisk nærhet til kolleger hadde vært fint. I hjemmesykepleien står man stort sett alene (noe jeg i utgangspunktet liker godt), og det er litt pesete å skulle ringe etter noen for å få hjelp til å få en pasient opp fra gulvet, f.eks. Jeg er 30+4 Har ikke dagbok, bare besøker og fyller opp andres Ser den! Jeg trivdes også veldig godt i praksis i hjemmesykepleien og har tenkt at om jeg noen gang går ut fra sykehuset så blir det det.. men det er som du sier godt å ha kollegaene nære. Og det er også fantastisk å ha lege et tastetrykk unna hvis det er noe kritisk.. dere må vel gjennom legevakt med mindre det står på liv og død? Er bare til å fylle på denne dagboken i hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 12. desember 2014 Forfatter #1324 Del Skrevet 12. desember 2014 Trenger foresten tips til guttenavn! Jeg har mange jeg liker, men mannen avslår de fleste.. Det som er dumt er at han ikke har noen forslag selv har et par nå som muligens er på gli, men vil gjerne gøre masse fine guttenavn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 12. desember 2014 Forfatter #1325 Del Skrevet 12. desember 2014 Triobe kostet 260 kr :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. desember 2014 #1326 Del Skrevet 12. desember 2014 Jeg har fått tips om at Neferex er skånsom mot magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 12. desember 2014 #1327 Del Skrevet 12. desember 2014 Triobe kostet 260 kr :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 12. desember 2014 Forfatter #1328 Del Skrevet 12. desember 2014 Jeg har fått tips om at Neferex er skånsom mot magen. Jeg har også hørt det, men både kvalme og forstoppelse står som vanlig bivirkning på de også.. Så hvis jeg ikke må så vil jeg helst slippe.. får ikke akkurat i meg særlig mye fiber for tiden så er vanskelig å forbeygge forstoppelse også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. desember 2014 #1329 Del Skrevet 12. desember 2014 Jeg har også hørt det, men både kvalme og forstoppelse står som vanlig bivirkning på de også.. Så hvis jeg ikke må så vil jeg helst slippe.. får ikke akkurat i meg særlig mye fiber for tiden så er vanskelig å forbeygge forstoppelse også... Skjønner det. Jeg må sikkert gå på tilskudd etter fødsel, og hvis det blir sånn som sist så vil jeg virkelig ikke bli hard i magen, så tenkte å prøve det merket da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 12. desember 2014 Forfatter #1330 Del Skrevet 12. desember 2014 Skjønner det. Jeg må sikkert gå på tilskudd etter fødsel, og hvis det blir sånn som sist så vil jeg virkelig ikke bli hard i magen, så tenkte å prøve det merket da. Ja, er ikke noe greit.. me skader jo ikke å spør etter det merket da:) sto du lenge på jern etter fødsel sist? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. desember 2014 #1331 Del Skrevet 12. desember 2014 Ja, er ikke noe greit.. me skader jo ikke å spør etter det merket da:) sto du lenge på jern etter fødsel sist? Skulle egentlig stå på det et par måneder, men måtte slutte pga. jeg sleit med magen. Var ikke sånn kjempeille i seg selv, men jeg hadde generelt sett vondt for å gå på do de første 6 ukene, så det ble et helsikke med en gang jeg måtte anstrenge meg litt for å få det ut. Hadde HB på 9 etter fødsel. Tror ikke de sjekket ferritin da, samtidig minnes jeg at de tok ordentlig blodprøve også, men fikk i alle fall ikke vite hva jernlagret var på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuttepi Skrevet 12. desember 2014 #1332 Del Skrevet 12. desember 2014 Guttenavn er så vanskelig!!! Eneste grunnen til at jeg tenker jente er kjekt å få nå Jeg finner absolutt ingen guttenavn jeg liker. Bah. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 12. desember 2014 #1333 Del Skrevet 12. desember 2014 Odin Mikkel Amund Teodor Våre guttenavn så langt Jentenavn er mye lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 12. desember 2014 Forfatter #1334 Del Skrevet 12. desember 2014 Guttenavn er vanskelig ja!! De jeg liker best til nå er: Brage Oskar Edvin Audvin Bendik Hva synes dere om de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 12. desember 2014 #1335 Del Skrevet 12. desember 2014 Jeg syns Brage er et veldig fint navn Det er søtt til babyer, fint til tenåringer/unge, og et fint voksent navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 12. desember 2014 #1336 Del Skrevet 12. desember 2014 Jeg syns forresten ikke det er så lett å finne jentenavn! Tydeligvis er jeg kresen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 12. desember 2014 #1337 Del Skrevet 12. desember 2014 (endret) Jeg elsker Bendik-navnet Det gjør mannen og. Vet ikke hvorfor det ikke var på listen. De andre navnene var også fine Endret 12. desember 2014 av Askmeagain89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 12. desember 2014 Forfatter #1338 Del Skrevet 12. desember 2014 Jeg syns Brage er et veldig fint navn Det er søtt til babyer, fint til tenåringer/unge, og et fint voksent navn Jeg også elsker Brage, men det er blankt nei fra mannen Jeg syns forresten ikke det er så lett å finne jentenavn! Tydeligvis er jeg kresen? Hvilken type navn liker du da? Jeg har en jenteliste et sted også Jeg elsker Bendik-navnet Det gjør mannen og. Vet ikke hvorfor det ikke var på listen. De andre navnene var også fine Mannen varmer litt opp for Bendik, så det er nok på toppen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 12. desember 2014 #1339 Del Skrevet 12. desember 2014 Jeg også elsker Brage, men det er blankt nei fra mannen Hvilken type navn liker du da? Jeg har en jenteliste et sted også Mannen varmer litt opp for Bendik, så det er nok på toppen nå Dumme mannen! Men de andre var fine også, god klang i Bendik også ^^ Kan jo "avsløre" at det navnet vi heller mest imot så langt er Aurora Marie Vil ha ett passelig langt fornavn, som passer med Marie som mellomnavn, og ikke er veldig vanskelig å si på engelsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 12. desember 2014 #1340 Del Skrevet 12. desember 2014 (endret) En av nevøene mine heter et av de navnene Jeg syns også at guttenavn er mye vanskeligere enn jentenavn. Med jentenavn har vi egentlig problemet med at vi ønsker å ha fornavn nr 2 som oppkalling, og med begges etternavn i tillegg blir det litt tungt Jeg er litt skeptisk til å bruke bare oppkalling-navnet, i og med at det er ganske sjeldent og veeldig gammeldags. Må få kjøpt meg en navnebok, for jeg har absolutt ingen guttenavn på lista Endret 12. desember 2014 av Nautika 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå