AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Hei. Jeg har vært ansatt et sted mindre enn to måneder og har dermed ikke lov å ta ut egenmelding. Er ikke helt i form i dag og har derfor vært i kontakt med legekontoret, men fikk time først der i morgen. Kjenner jeg meg selv rett vil jeg være ok i morgen og det her er jeg får et dillemma. Jeg må jo da gå fra jobb til legetime hvor jeg kanskje ikke er syk og da tilbakedaterer de legeattesten (ja jeg ringte jo i dag og i følge det jeg har sett så godtas det som "første konsultasjon"). Jeg vil jo antageligvis bare være sykmeldt i dag, men samtidig må møte på legekontoret i morgen. Jeg frykter jo da at legen ikke vil utstede noen sykmelding for i dag da... Noen med erfaringer rundt dette? Anonymous poster hash: 63340...c08
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Definèr "ikke helt i form" Er du oppe av senga, er du i form til å gå på arbeid. Anonymous poster hash: 9c414...de7 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Definèr "ikke helt i form" Er du oppe av senga, er du i form til å gå på arbeid. Anonymous poster hash: 9c414...de7 Uansett hvorsyk jeg er så kommer jeg meg opp av senga. Bikkja må ut uansett!! Og uansett, det kommer også an på type arbeid.Anonymous poster hash: 06437...e33
dillyduzit Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Har du en sykdom som gjør at du burde og skal holde deg til senga i minst en uke, da tar du ut en sykemelding. Er det forkjølelse blir paracet og ibux dine to nye bestevenner.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Ja der kom vitterlig skjenneprekenen. Våkna opp med skikkelige hetetokter. Trodde det ville gi seg så fort jeg kom ut så jeg prøvde. Har også hodepine og har sørget for å ta nok vann. Det er ikke slik at man må være sengeliggende for å være syk. Jeg har faktisk vært på jobb (en annen jobb) med feber og forkjølelse før og ble da sendt hjem da de så jeg ikke hadde det godt. Hva med de som har psykiske lidelser? Disse ligger ikke i senga og man kan ikke se på dem at de er dårlige. Anonymous poster hash: 63340...c08
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Har du en sykdom som gjør at du burde og skal holde deg til senga i minst en uke, da tar du ut en sykemelding. Er det forkjølelse blir paracet og ibux dine to nye bestevenner. Jeg skal ikke holde senga i minst en uke. Les hva jeg skriver. Det er bare at jeg trenger en attest uansett lengde på fraværet da jeg har vært ansatt i under to måneder og ikke kan bruke egenmelding. Anonymous poster hash: 63340...c08
dillyduzit Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 Jeg skal ikke holde senga i minst en uke. Les hva jeg skriver. Det er bare at jeg trenger en attest uansett lengde på fraværet da jeg har vært ansatt i under to måneder og ikke kan bruke egenmelding. Anonymous poster hash: 63340...c08 Da får du en attest. Ja der kom vitterlig skjenneprekenen. Våkna opp med skikkelige hetetokter. Trodde det ville gi seg så fort jeg kom ut så jeg prøvde. Har også hodepine og har sørget for å ta nok vann. Det er ikke slik at man må være sengeliggende for å være syk. Jeg har faktisk vært på jobb (en annen jobb) med feber og forkjølelse før og ble da sendt hjem da de så jeg ikke hadde det godt. Hva med de som har psykiske lidelser? Disse ligger ikke i senga og man kan ikke se på dem at de er dårlige. Anonymous poster hash: 63340...c08 Det blir en annen sak. Har man en ordning med arb.giver og legen kan ting fungere veldig optimalt. Selv om sjefen ikke vet om min sak, så er hun forsatt utrolig dyktig på å se når noe er galt. Jeg kan fint si til min sjef at jeg har en litt dårlig dag uten at det gjør noe når realiteten er at jeg egentlig kunne ha hoppet av en bro hvor som helst, eller tatt en hagle til hodet. Jeg skiller mellom jobb og privat. Det er vanskelig, men jeg har fått det til å fungere. Jeg forteller hva jeg vil til sjefen og bipolarlidelse, er noe jeg holder unna henne fordi lidelsen er tabu. Er man virkelig så psykisk syk, så burde man også ta til arm at man heller kanskje ikke burde jobbe i det hele tatt. De fleste kan jobbe med en depresjon, de fleste kan få seg til å jobbe med sosial angst og de fleste kan, så lenge de prøver. Funker det ikke, nei da gjør det ikke det og nav blir da kanskje et bedre alternativ. Nå skal det sies at jeg er kanskje et ekstremt tilfelle, jeg ble sendt hjem fra jobb med svineinfluensa (påvist dager senere) men en forkjølelse, da stiller jeg opp med både ibux og paracet innabords.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #8 Skrevet 4. august 2014 Med mindre du har feber (da er du jo både smittsomt, og ikke bra) bør du dra på jobb. Migreneanfall er også en "gyldig grunn" Har du psykiske lidelser er det en annen sak Anonymous poster hash: 9c414...de7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #9 Skrevet 4. august 2014 Med mindre du har feber (da er du jo både smittsomt, og ikke bra) bør du dra på jobb. Migreneanfall er også en "gyldig grunn" Har du psykiske lidelser er det en annen sak Anonymous poster hash: 9c414...de7 Feber er ikke smittsomt...Anonymous poster hash: 06437...e33 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå