AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Det er så flaut å ha så dårlig kondis som jeg har nå. Puster og peser av å gå 10 trappetrinn, trene består av å gå tur der oppoverbakkene er en sann mareritt og etter hver oppoverbakke blir jeg kvalm. Jeg er 170 cm og veier 120 kg. Jeg har alltid vært tjukk, veide 95 kg da jeg gikk på 8 klasse for eksempel, men aldri har jeg vært sliten av å gå til å fra butikken jeg har hatt 1 år der jeg var 70% sengeliggende. heldigvis er jeg frisk mentalt og fysisk nå, men merker jeg grue meg å gå blant folk for det skal lite til for at jeg blir andpusten. Fins det en rask metode som får kondisen på normal på kort tid eller ? Anonymous poster hash: 82de6...6b8
L'océan Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 Du må bare begynne i det små. Det å gå tur er en kjempefin start! Ikke ta for hardt i i starten. Da kan det fort bli for mye for kroppen. Gå deg en litt lengre tur hver dag. Etter hvert vil du se bedring! Da vil det bli lettere å gå på tyngre former for aktivitet. Jeg synes det er veldig fint med gruppetimer på treningssenter. Synes det er en veldig gøy og fin måte å komme i form på Kanskje du også skal prøve time hos personlig trener? Der vil du få kostholdsveiledning og tips som er tilpasset deg og dine mål
Silfen Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 Løplabbet, tror jeg det var, har en grei nybegynnergreie for jogging, dersom det er din greie. Ellers vil jeg slå et slag for sykling. Genialt.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 Jeg kan ikke melde meg på noe treningsenter, det har jeg ikke råd til, men jeg har fått tilbud om svømming to ganger i uken der jeg kan trene på forskjellige apparater før svømmingen. Det koster ca 150 kr i måneden. tenkte jeg skulle melde meg på det, etter jeg fått noe lunde normal kondis. hvor lang tid tar det hvis jeg går 1 time hver dag? Anonymous poster hash: 82de6...6b8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 det er Ts ovenfor forresten Anonymous poster hash: 82de6...6b8
Molte Skrevet 3. august 2014 #8 Skrevet 3. august 2014 (endret) Nå er ikke jeg overvektig, men har jeg i en lengre periode vært lite aktiv, så er kondisen min på bunnen. Da blir jeg også andpusten bare av å gå opp flere etasjer med trappetrinn. MEN når jeg begynner å trene så kommer kondisen ganske fort tilbake. Så det er bare å fortsette med å gå, gå gjerne trapper og oppoverbakker der du får litt puls. Så skal du se etter noen ganger så kommer kondisen seg etterhvert Har du sykkel? Sykle deg en tur hver dag, det også er bra trening, spesielt hvis du har litt motbakker også innimellom Men ikke begynne for hardt, men heller øke litt etter litt Endret 3. august 2014 av Molte 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #9 Skrevet 4. august 2014 Jeg fikk bedre utholdenhet når jeg gikk ned 30 kg i vekt. Da ble alt lettere, og kondisen tok seg opp fordi jeg orket mer.Anonymous poster hash: e3302...847
Gjest Silverstream Skrevet 4. august 2014 #10 Skrevet 4. august 2014 Råder deg til ikke bare tenke på trening, men hvor mye mat du spiser også.
sofie777 Skrevet 4. august 2014 #11 Skrevet 4. august 2014 Jeg kan ikke melde meg på noe treningsenter, det har jeg ikke råd til, men jeg har fått tilbud om svømming to ganger i uken der jeg kan trene på forskjellige apparater før svømmingen. Det koster ca 150 kr i måneden. tenkte jeg skulle melde meg på det, etter jeg fått noe lunde normal kondis. hvor lang tid tar det hvis jeg går 1 time hver dag? Anonymous poster hash: 82de6...6b8 Det finnes treningssenter online også Livegym.no f.eks. koster 50 kroner i mnd.
Colargol Skrevet 4. august 2014 #12 Skrevet 4. august 2014 Ikke vent med svømmingen Ts! Når du er i vannet så vil du ikke kjenne din egen vekt på samme måte, du er nesten vektløs -og det er seriøst den beste treningen når du er tung, du blir ikke sliten på samme måte og du får trent hele kroppen med forskjellige måter å svømme på. I bassenget er det også lett å følge din egen progresjon med å ta runder på tid -da jeg hadde tilgang til billig basseng for noen år tilbake så satte jeg meg mål om å svømme så og så mange runder innen en time. Etterhvert så kunne jeg øke antall runder fordi jeg hadde mer og mer tid igjen etter å ha fullført forrige mål -så da satte jeg kanskje opp målet med fem eller ti runder mer til neste gang. jeg et at mange kvier seg for å svømme med utrent og tung kropp, men godene veier opp og langt over. Jeg "tvang" meg selv til å gå tilbake tre ganger på en uke, bare for å vise meg selv at jeg kunne drite i både utseende og det at jeg var litt treigere enn mange av de andre. Poenget er jo at du plutselig ikke er så treig lengre, og da må du ikke lenger tvinge deg selv, du sitter på jobb/skole og dagdrømmer fordi du gleder deg til du får kommet deg i vannet igjen!
Duckie Skrevet 4. august 2014 #13 Skrevet 4. august 2014 Når man er tung, skal man være litt forsiktig med å jogge, det blir mye belastning på leddene. Men svømming er som nevnt supert! Jeg har gått fra elendig form til ikke så verst, har aldri vært i spesielt god form. Nå var jeg ikke overvektig da, men det gikk ihevrtfall mye fortere enn jeg trodde. Begynte med å gå mye, og mye bakker. Etterhvert satte jeg opp farten i motbakkene, og da fikk jeg fort progresjon (fra jeg holdt på å dø i midten av bakken til jeg holdt på å dø i toppen av samme bakke tok bare et et par uker). Nå veksler jeg mellom å gå lange turer eller jogge.
globalagogo Skrevet 4. august 2014 #14 Skrevet 4. august 2014 Gå litt mer i trapper..? tungt men svært effetivt. Vet ikke om det skader leggene da..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå