Gå til innhold

barnemark. ungen vil ikke ta medisin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Keikolina

Jeg har prøvd å knuse medisin og gitt det i sammen med noe barnet likte.For å si det pent så ble det et helvete. Når jeg endelig fikk i barnet medisinen så endte det med at det kastet opp så da var det bare å fortsette. Grusom situasjon, men fikk ikke barnet i seg medisinen så var sykehuset neste.

Anonymous poster hash: b452b...78f

Ja, man må bare gjøre det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snoopy_93

Nå har jeg aldri hatt noe problem med å ta tabletter, men det har min bror - og det har han enda (30år, autist, hjerneskade og tilleggshandicap). Mamma og pappa måtte knuse pillene og putte det i et glass med saft for å få det i han. Når jeg gir tablettene tar han de uten et pip.

Ville prøvd å forklare hvorfor barnet må ta denne pillen og evt spurt hvorfor barnet ikke vil. Er det størrelsen? Smaken? Så han du tilrettelegge etter det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mine unger skal ta medisin (markkur, antibiotika) så er trikset å måle opp i en enganssprøyte/ plastsprøyte uten spiss som man får på apoteket. Da presser de på sprøyte selv og får det inn i munnen. De synes det er litt gøy, i tillegg kommer medisinen lenger bak i munnen og er enklere å svelge enn om man får en skje med dårlig smak i hele munnen. Med antibiotika har vi ofte blandet medisinen med vann slik at det blir flere runder med sprøyta. Har fungert bra hos oss iallefall!

Smaker det ille har jeg ofte stått klar med vann, saft eller noe annet å drikke for å skylle ned rett etter at medisinen er tatt.

Endret av Sjøhesten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Sjøhestens innlegg. Jenta mi var kronisk syk som liten og måtte ha medisin 3 g daglig som hun hatet smaken på. Men hun MÅTTE jo ha i seg medisinen til faste tider. Ble dessverre mye tvang med medisinsprøyta før hun forstod at hun kunne gjøre det selv. Da ble alt mye enklere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er de røde tablettene så er de sukkerdrasjerte? Husker jeg likte å få "mark i ræven", kunne sutte på de namme tablettene. Dette er 20 år siden, kanskje de har forandret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...