Gå til innhold

barnemark. ungen vil ikke ta medisin

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymous poster hash: bb7a8...002

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ups. innlegget forsvant. ungen min har fått mark, men h*n vil ikke ta medisin. vil bli kvitt faenskapet. trenger råd om hvordan få i barnet medisinen. har prøvd både mikstur og tabletter. går det an å f.eks knuse tabletten og blande i brus?

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare gi ett tips om å la barnet spise ananas. Det kan hjelpe med å få de sakene ut. Ta det fra en som selv har vært der. Lykke til!

Anonymous poster hash: 54ffa...200
Skrevet

Det er vel ikke opp til ett barn å bestemme om det vil ta tabletten eller ikke?? Så lenge han/hun har fått mark må det markkur til. Er det så forferdelig får barnet heller lære noen forhåndsregler for å unngå at det skjer igjen :-)

• Liker 11
Skrevet

Knus tabletten og bland det i yogurt, kanskje? Stikk tabletten inn i noe mykt godteri/frukt? Det pleide foreldrene mine å gjøre med meg når jeg skulle få i meg tabletter jeg ikke ville ha, funket fett ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke la barnet bestemme det!

Anonymous poster hash: 83319...245

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Knus den og ha den i en skje yoghurt, Nugati, iskrem eller noe annet som kan spises med skje.

Anonymous poster hash: 85f1a...078

AnonymBruker
Skrevet

selvfølgelig lar jeg ikke ungen bestemme om h*n vil ha medisin. men h*n greier ikke svelge tabletter, og miksturen brekker h*n seg av. folk på kvinneguiden altså. svar på det folk spør om istedet for å komme med unødvendige kommentarer. takk til dere som kommer med tips og råd.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva heter medisinen? Så skal jeg se om det er ok å knuse dem.

Kan du knuse dem må du finne noe barnet liker og med mye smak på og pakke med inn i.

Anonymous poster hash: abe96...1e3

• Liker 1
Skrevet

Regner med du kan knuse tabletten, hvis ikke så står det vel i pakningsvedlegget at de må svelges hele. Du kan evt. spørre apoteket om det. Hvis de kan knuses så ville jeg blandet det inn i noe, yoghurt, syltetøy e.l. og latt barnet ta dette på en skje.

• Liker 1
Skrevet

Klarer ikke å svelge tabletter? Hvordan svelger barnet mat da??

Kan du ikke bare putte tabletten i en bananbit, bollebit osv?

Har vært med på en som har prøvd seg på å ikke ta medisin og da gjelder det bare å ha et kroppspråk som sier at man ikke er ettergivende, ikke dille og dulle, men si at dette går bra også skal du få en premie etterpå :)

Skrevet

Et tips, hvis barnet er gammelt nok, er å gi det tabletten og svelge den ned ved å drikke fra flaske.

Jeg vet ikke hvorfor eller hvordan det virker, men jeg har brukt tipset på flere barn som ikke har klart å svelge tabletter, og da går de altså ned.

Lykke til!

:heks:

Skrevet

Ring apoteket og spør om du kan knuse tablettene. Bland de med f.eks syltetøy.

Men, noen tabletter bør ikke knuses, så sjekkmed apotek først.

AnonymBruker
Skrevet

Har lest på apotek1 sine sider. Der er nevnt 2 typer markmiddel, Vanquin og Vermox.

Vanquin inneholder et fargestoff som setter seg på tenner, farger oppkast og avføring rød. Knuser du dette og søler på klær osv. Vil jeg tro der setter flekker. Så Vanquin ville jeg vært forsiktig med å knuse.

Men ingen av tablettene er entero tabletter og ingen steder står det at de ikke kan knuses, så det kan du gjøre. Ta 2 spiseskjeer og legg mot hverandre med tabl i mitten.Du kan blande det inn i hva du vil som du tror du klarer å få i barnet, helst uten at barnet vet hva det får.

Finnes en del info på Apotek1 sine sider under småmark som du kanskje alt vet om?

Anonymous poster hash: abe96...1e3

Skrevet

Vanequin kan krossas, men som skrivet ovan, de kan tillfälligt färga munnen och tänderna röda. Är du rädd om färg på kläderna så ta medicinen i badrummet i bara underkläder.

Kom ihåg att ta en ny dos tabletter om 10-14 dagar för att inte få tillbaka masken/marken

Skrevet

Les pakningsvedlegget. Hvis medisinen kan knuses så kan du strø det på yoghurt f.eks. Hvis den ikke kan knuses, men barnet er istand til å forstå at den må svelges så kan du gi barnet en skje yoghurt først og ha tabletten i munnen til barnet før barnet svelger (sliter selv med å svelge tabletter og dette fungerer utmerket for meg). Men sjekk først om det er greit å ta medisinen med meieriprodukter.

Jeg har et barn som går på en del faste medisiner og vi bruker yoghurt/fruktmos til å gi. Dette er hver dag morgen og kveld.

Ellers har han vært mye syk med infeksjoner og derfor fått en del ab-kurer. Det er jo somregel mikstur og de smaker ofte veldig ekkelt. De gangene han har nektet har vi måttet tvinge igjennom de første gangene og resten av kuren har fått fint etter at han har blitt vant til det. Er ikke noe gøy å tvinge i barnet sitt medisin og det er ikke lett heller, men man må nesten noen ganger.

Har du snakket med apotek/lege ang andre alternativer?

AnonymBruker
Skrevet

Been there..

Alder har mye å si, men det er IKKE lett å tvinge medisiner i ett barn!

Minsten her strevde vi veldig med, vi forsøkte også å helle i han mikstur og så holde igjen munnen så han skulle svelge uten at det fungerte. Vi måtte ta kuren flere ganger fordi vi ikke fikk i han alt. Det er greit nok å knuse tabletter, men de på apoteket anbefalte det ikke for det var da vanskelig å få i ungen alt. Etter mye meklig og godsnakking så godtok han å at vi blandet miksturen ut i litt brus og at han fikk en litt premie når han drakk opp alt. Miksturen smaker ekkelt og han merket fort det når vi forsøkte å gi han det uten å si det. Men å tvinge var nytteløst.

Anonymous poster hash: 095c0...90a

AnonymBruker
Skrevet

Har vært med på en som har prøvd seg på å ikke ta medisin og da gjelder det bare å ha et kroppspråk som sier at man ikke er ettergivende, ikke dille og dulle, men si at dette går bra også skal du få en premie etterpå :)

Jeg klarte ikke å svelge tabletter på størrelse med paracet før jeg var voksen… Selv om jeg klarer å spise mat.

Sliter med store tabletter enda. De stopper på et vis i svelget.

Anonymous poster hash: a302c...20d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd å knuse medisin og gitt det i sammen med noe barnet likte.For å si det pent så ble det et helvete. Når jeg endelig fikk i barnet medisinen så endte det med at det kastet opp så da var det bare å fortsette. Grusom situasjon, men fikk ikke barnet i seg medisinen så var sykehuset neste.

Anonymous poster hash: b452b...78f

Skrevet

Jeg sliter veldig med å svelge tabletter, selv små tabletter kan jeg slite med. Klarer fint å spise mat, det er noe helt annet ettersom man faktisk tygger maten.

Det som lett skjer med meg er at tabletten setter seg litt fast eller at jeg har kjent smaken av den i munnen når jeg svelger den. Da brekker jeg meg og den kommer opp igjen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...