Nilma Skrevet 29. juni 2004 #1 Del Skrevet 29. juni 2004 Til høsten vurderer jeg og sambo å dra til Tallinn en ukes tid eller så. Vi synes det høres ut som en veldig spennende by, men vi har jo også hørt at Riga skal være flott, så vi sliter litt med å bestemme oss. Jeg skulle gjerne hatt noen synspunkter på hvilken by som er mest å anbefale, men gjerne også tips om den enkelte by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 30. juni 2004 #2 Del Skrevet 30. juni 2004 Vi har bare vært i Tallinn, men var veldig, veldig fornøyd! Søk litt i tidligere innlegg her, jeg har i allefall lagt inn masse skryt om denne byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 30. juni 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 30. juni 2004 Ja, Tallinn ligger absolutt best an, ikke minst etter at jeg har lest mange positive innlegg her inne. SuperC, er det noe spesielt du vil anbefale oss å se / gjøre i Tallinn? Vi kommer selvsagt til å anskaffe en reisehåndbok, men det er jo alltid kjekt å få tips fra noen som har vært der selv :-) . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 30. juni 2004 #4 Del Skrevet 30. juni 2004 Riga er også en kjempefin by og ganske annerledes enn Tallinn. Masse flott Jugend-arkitektur og fin strand ikke langt fra byen. Hvis dere har en hel uke, kan dere vel kombinere de to? Ingen av byene er så store at man trenger en hel dag der. Det går ofte busser mellom Riga og Tallinn (men tog er visstnok ikke å anbefale, sjeldne avganger og saktegående). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 30. juni 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 30. juni 2004 Hvis dere har en hel uke' date=' kan dere vel kombinere de to? Ingen av byene er så store at man trenger en hel dag der. Det går ofte busser mellom Riga og Tallinn (men tog er visstnok ikke å anbefale, sjeldne avganger og saktegående).[/quote'] Har vært inne på tanken om å kombinere de to, ja. Vi kommer nok til å ha Tallinn som base, men jeg prøver å finne ut om det finnes mulighet for en dagstur til Riga; såvidt jeg har forstått tar det ikke mer enn omtrent 3 timer med buss. Har forresten noen et tips til hotell i Tallinn. Jeg har selvsagt sjekket på nettet, men vil gjerne ha tips fra noen med førstehåndserfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 30. juni 2004 #6 Del Skrevet 30. juni 2004 Bussen tar nok over 5 timer, så en dagstur høres slitsomt ut. Sjekk her: http://www.eurolines.lv/en/igaunija.htm (klikk på Tallinn) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 30. juni 2004 #7 Del Skrevet 30. juni 2004 Vi bodde på SAS-hotellet, som lå 10 minutters gange fra gamlebyen. Kjempefint hotell, nytt og fancy. Så at det lå en del hoteller i gamlebyen, men husker ikke akkurat hva de heter. Vi spiste middag på Schlôssle Hotel, og der var det veldig fint, men der er det dyrt, tror jeg.... Kos dere! Og jeg synes dere trenger mer enn 1 dag i Tallinn! Vi var der i 2 1/2 og vi kunne godt ha vært der lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 30. juni 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 30. juni 2004 Bussen tar nok over 5 timer, så en dagstur høres slitsomt ut. Sjekk her: http://www.eurolines.lv/en/igaunija.htm (klikk på Tallinn) Hmmm, da ble det verre ja. Mener jeg så et sted at bussen tok 3,5 timer, men må ha nok ha misforstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyibyen Skrevet 1. juli 2004 #9 Del Skrevet 1. juli 2004 Tallinn er finest av de to, Riga var litt vel lugubert etter min smak... Vi havnet på et lite hotell som kostet lite og ikke hadde do!!! (eller dusj). Det lå ved siden av en McDonalds, og siste frist for å gå på do før neste morgen var kl 23:00 da McDonalds stengte. Jeg har tilbragt endel tid i alle tre baltiske landene. Og jeg sier bare en ting: VILNIUS!!! Flott by, sjarmerende, studentliv, puber, rent og pent, nydelig. Mange fine ting å se der og i næromrpdet. Litauen er et fantastisk land, og folk er etter hva jeg har erfart mye mer vennligsinnede der enn i Latvia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 2. juli 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 2. juli 2004 Vi bodde på SAS-hotellet, som lå 10 minutters gange fra gamlebyen. Kjempefint hotell, nytt og fancy. Så at det lå en del hoteller i gamlebyen, men husker ikke akkurat hva de heter. Vi spiste middag på Schlôssle Hotel, og der var det veldig fint, men der er det dyrt, tror jeg.... Kos dere! Og jeg synes dere trenger mer enn 1 dag i Tallinn! Vi var der i 2 1/2 og vi kunne godt ha vært der lenger. Ja, vi skal absolutt være mer enn én dag i Tallinn, det var Riga vi vurderte å ta en dagstur til. Sannsynligvis blir vi 6 netter i Tallinn. Har bestemt oss for å skippe evt. tur til Riga, og heller bare ta oss god tid i Tallinn. :-) Tror SAS-hotellet er uaktuelt, har lyst til å bo på et av de gamle hotellene i gamlebyen. Ser at det er mange som ser flotte ut, det gjelder bare å bestemme seg. Nyibyen, Vilnius er notert for evt. senere besøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 2. juli 2004 #11 Del Skrevet 2. juli 2004 Vil hive meg på anbefalningen av Tallinn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 2. juli 2004 #12 Del Skrevet 2. juli 2004 Tallinn er finest av de to, Riga var litt vel lugubert etter min smak... Vi havnet på et lite hotell som kostet lite og ikke hadde do!!! (eller dusj). Det lå ved siden av en McDonalds, og siste frist for å gå på do før neste morgen var kl 23:00 da McDonalds stengte. Jeg har tilbragt endel tid i alle tre baltiske landene. Og jeg sier bare en ting: VILNIUS!!! Hm - du kan da ikke dømme Riga som lugubert fordi hotellet var dårlig?! Jeg bodde også på et hotell rett ved McDonalds og hadde do og dusj på rommet. Men luksushotell var det ikke, det er så. Men byen i seg selv var da ikke luguber? I så fall vil jeg påstå at Tallinn er luguber, for det hotellet vi bodde på første natten der var ikke noe særlig å skryte av. Enig i at Vilnius er kjempefin - men det var nå ikke det hun spurte om. Forslag til dagstur fra Tallinn - øya Saaremaa. Kjempefint der, men kanskje en litt lang dagstur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meteora Skrevet 2. juli 2004 #13 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg synes det er veldig fint i Riga. Og skal selv dit i begynnelsen av august. Siden jeg har venner, og også kjæreste litt utenfor Riga har jeg fått litt forkjærlighet for det landet da.. Valmiera er en koslig by utenfor Riga som er verdt ett besøk en gang. Kan virke litt dyster (nå har jeg bare vært der på begynnelsen av våren da, så været har ikke vært det beste.) Men det gjemmer seg mye der, som er verdt en titt. En veldig fin kirke, gamlebyen bla. annet Tallinn er sikkert en fin by det også, er mye positiv omtale ja.. Synes dere skal kombinere jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå