Gjest Gjest Skrevet 1. august 2014 #21 Skrevet 1. august 2014 Det der er noe du må passe på selv, like greit å ikke drikke så mye under fadderuken.
Gjest Silverstream Skrevet 1. august 2014 #22 Skrevet 1. august 2014 Ehh, man får valget om man vil være med i faddergruppe uten noe alkohol eller ikke?
Bad Advice Skrevet 1. august 2014 #23 Skrevet 1. august 2014 Hvorfor foreslår du det? Man bytter da ikke ut venner sånn uten videre, for en merkelig ide. Det trenger dessuten ikke å være et problem at noen i en vennegjeng drikker mindre enn andre, så lenge alle respekterer hverandre og har det fint sammen. Det er snakk om en fadderuke der man blir kjent med nye folk, ikke om å plutselig slutte å henge med folk som drikker alkohol etter å ha kjent dem i flere år.
Gjest Teta Skrevet 1. august 2014 #24 Skrevet 1. august 2014 (endret) Det er overhodet ikke noe problem å begrense seg på drikkefronten. Snarere veldig lurt spør du meg. Det er heller ikke uvanlig. Ikke alle universitetsstudenter drikker så mye som man kan få inntrykk av. Spesielt ikke folk som studerer idrett og helse. Edit: Skrivefeil. Endret 1. august 2014 av Teta
Vulpes Skrevet 1. august 2014 #25 Skrevet 1. august 2014 (endret) Det er snakk om en fadderuke der man blir kjent med nye folk, ikke om å plutselig slutte å henge med folk som drikker alkohol etter å ha kjent dem i flere år. Innlegget du svarte på var ikke skrevet av TS og handlet ikke direkte om fadderuken, altså misforstod jeg setningen din "Hvis du ikke drikker, er det ikke bedre å finne noen venner som heller ikke gjør det?" og trodde du mente at personen du siterte burde slutte å feste med sine drikkevenner og heller finne nye personer å henge med. Derfor reagerte jeg. Men om du mente at det kan være lurt å finne likesinnede venner når man begynner på et nytt studie skjønner jeg litt mer hva du mener. Samtidig trenger det ikke å være et problem. Jeg har mange ganger vært edru på fest når alle andre drikker, og det har faktisk aldri noen gang blitt et problem for meg. For en som synes alkohol og fulle mennesker er ukomfortabelt blir det sikkert annerledes, da. Endret 1. august 2014 av Tonje!
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #26 Skrevet 1. august 2014 Men hvor lenge gidder du egentlig å holde på slik? Hvis du ikke drikker, er det ikke bedre å finne noen venner som heller ikke gjør det? Jeg drikker jo. Er bare ikke glad i å bli full. Det er heller ikke slik at jeg på død og liv må være med på alle fester - takker nei når jeg ikke føler for det. Men det er jo enkelte anledninger hvor folk forventer at du møter opp med mindre du absolutt ikke kan som bursdager, bryllup osv. Å finne venner som ikke drikker har jeg ennå til gode å oppdage. Så klart kan jeg jo sikkert joine en eller annen sær menighet eller noe, men det er ikke noe for meg og dessuten liker jeg jo de vennene jeg har. Alkohol/ikke alkohol er ikke en dødsviktig greie for meg. Anonymous poster hash: 5e2ff...042
Pepperbiff Skrevet 1. august 2014 #27 Skrevet 1. august 2014 Jeg drakk ikke forrige fadderuke og jeg ble da bombardert med spørsmål om hvorfor jeg ikke drakk, om det var noe i veien med meg og om jeg var syk. Da jeg sa det var mitt valg å ikke drikke alkohol akkurat da så de på meg som jeg var pesten selv.
søtpai Skrevet 1. august 2014 #28 Skrevet 1. august 2014 Jeg drakk ikke under fadderuken. De brydde seg ikke.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #29 Skrevet 1. august 2014 TS her igjen. Tusen takk for alle svar! Jeg har et spørsmål ting angående fadderuken, benytter denne tråden til å spørre, istedet for å opprette en ny Jeg lurer bare på om noen kan si noe om hvordan en typisk fadderuke er lagt opp? Er det aktiviteter hele dagen to uker i strekk, eller er det bare på kvelden eller bare på dagen? Spør fordi jeg er nysgjerrig på om jeg får tid til å gjøre andre ting (som å f.eks. jobbe) mens det er fadderuke, eller om det er et stramt program hele tiden. Skjønner at man ikke må være med på alt, men jeg vil være med på så mye som mulig Anonymous poster hash: 64dc7...66c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #30 Skrevet 1. august 2014 Drikk, drikk og drikk. Kroppen tilpasser seg vet du. Anonymous poster hash: d57ee...46d
Gjest Tekola Skrevet 1. august 2014 #31 Skrevet 1. august 2014 TS her igjen. Tusen takk for alle svar! Jeg har et spørsmål ting angående fadderuken, benytter denne tråden til å spørre, istedet for å opprette en ny Jeg lurer bare på om noen kan si noe om hvordan en typisk fadderuke er lagt opp? Er det aktiviteter hele dagen to uker i strekk, eller er det bare på kvelden eller bare på dagen? Spør fordi jeg er nysgjerrig på om jeg får tid til å gjøre andre ting (som å f.eks. jobbe) mens det er fadderuke, eller om det er et stramt program hele tiden. Skjønner at man ikke må være med på alt, men jeg vil være med på så mye som mulig Anonymous poster hash: 64dc7...66c I fadderukene jeg har vært med på så har det vært skoleopplegg på dagtid og faddergreier de fleste av kveldene, kanskje en eller to "frikvelder" uten opplegg. Men da har det vært alt mulig rart, bålkveld, rebusløp, omvisning i byen, pub til pub, gokart, vors/fest, grilling i parken, "olympiade" og så videre, så man har kunnet velge hva man vil være med på og ikke
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #32 Skrevet 1. august 2014 I fadderukene jeg har vært med på så har det vært skoleopplegg på dagtid og faddergreier de fleste av kveldene, kanskje en eller to "frikvelder" uten opplegg. Men da har det vært alt mulig rart, bålkveld, rebusløp, omvisning i byen, pub til pub, gokart, vors/fest, grilling i parken, "olympiade" og så videre, så man har kunnet velge hva man vil være med på og ikke Jeg har hørt at skolen ikke begynner "på ordentlig" før etter fadderuka. Men kanskje det ikke stemmer? Tror i så fall det blir veldig tungt å ha fullt kjør hele dagen, to uker i strekk Men man overlever jo alltid... Ville gjerne hatt litt tid til å jobbe og trene også, men mulig det må utsettes til etter fadderuka da, hvis jeg skal få vært med på det meste av det sosiale. Anonymous poster hash: 64dc7...66c
Gjest Tekola Skrevet 1. august 2014 #33 Skrevet 1. august 2014 Jeg har hørt at skolen ikke begynner "på ordentlig" før etter fadderuka. Men kanskje det ikke stemmer? Tror i så fall det blir veldig tungt å ha fullt kjør hele dagen, to uker i strekk Men man overlever jo alltid... Ville gjerne hatt litt tid til å jobbe og trene også, men mulig det må utsettes til etter fadderuka da, hvis jeg skal få vært med på det meste av det sosiale. Anonymous poster hash: 64dc7...66c Det kommer veldig an på studiet ditt. På NTNU har de i hvert fall Humstart/Realstart og lignende, som er obligatorisk opplegg for bachelor/Lektor-studenter. Men det får du jo beskjed om når du får informasjon om imatrikulering/oppstart
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #34 Skrevet 1. august 2014 Det kommer veldig an på studiet ditt. På NTNU har de i hvert fall Humstart/Realstart og lignende, som er obligatorisk opplegg for bachelor/Lektor-studenter. Men det får du jo beskjed om når du får informasjon om imatrikulering/oppstart Jeg skal gå et årsstudium på NTNU Anonymous poster hash: 64dc7...66c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå