Gå til innhold

Gjennomsnittlig budsjett på bryllup: 100.000 – 130.000!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Med unntak av tinghust kunne det vært en hvilken som helst annen kveld på restaurant, men yay, var sikkert en uforglemmelig aften. Du hadde sikkert ikke gjort mer av det om du hadde vært mangemillionær sier du, mmmmmhm.

Anonymous poster hash: ac277...d6a

Her beskriver en bruker sitt valg og sin dag, og så rakker du ned på den måten? Hva får du ut av det? Du forventer at ingen skal reagere på at du blåser av store summer, men velger selv å rakke ned på en annens feiring fordi den ikke ville vært ditt valg?

Anonymous poster hash: 2e3c7...3d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Den dagen dere blir dritt lei av hverandre"? Du har nok en lys og lykkelig fremtid i møte, heldig han som kaprer deg :P

Oyes! Han har heldigvis den samme, sunne innstillingen som meg, så jeg tror dette vil gå bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vrir ikke på noe. Du skriver rett ut at du ikke ser på det å gifte seg som betydningsfult eller vesentlig. Det høres svært trist ut i mine øre.

Jeg tror jeg presiserte at det er nettopp det å gifte seg jeg synes er spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oyes! Han har heldigvis den samme, sunne innstillingen som meg, så jeg tror dette vil gå bra. :)

Så flott, og ikke minst blir bruddet GRATIS- nesten for godt til å være sant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror jeg presiserte at det er nettopp det å gifte seg jeg synes er spesielt.

Mens resten av kvelden er som en vanlig fest? Som noen over skrev, tror du har gått glipp av noe bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes denne ekteskap vs ikke ekteskap diskusjonen er en avsporing. Temaet her er kostnaden på bryllupet, for dem som faktisk ønsker å gifte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott, og ikke minst blir bruddet GRATIS- nesten for godt til å være sant ;)

Ikke sant? :D Hadde vært surt å måtte holde ut med en dust fordi en skilsmisse er for dyrt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mens resten av kvelden er som en vanlig fest? Som noen over skrev, tror du har gått glipp av noe bra :P

I store brylluper vil det for de fleste av gjestene være det, ja. Det går noen brylluper på dusinet i blant, og det tror jeg de fleste har opplevd.

Og igjen; det å ikke ønske seg samme type feiring som deg betyr ikke at man har "gått glipp av noe". Siden du åpenbart er bekymret, kan jeg forsikre deg om at vi og de 8 andre som deltok hadde en veldig spesiell feiring. Men av anonymitetshensyn ønsker jeg ikke å gå inn på detaljene der. Kan vi droppe bekymringen for akkurat mitt bryllup nå? Jeg synes ikke det er videre interessant for diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? :D Hadde vært surt å måtte holde ut med en dust fordi en skilsmisse er for dyrt. :)

Skillsmisse er ikke nødvendigvis dyrt, ikke så lenge man husker på særeie. Har ikke tapt en krone. ;)

Over til diskusjonen: vi har ulike prioriteringer. Noen bruker penger på røyk. Noen på alkohol. Noen på ferier. Noen på bryllup. Og noen på vesker.

Jeg ser ikke helt hva som er problemet jeg altså, har man råd så må man jo gjerne unne seg det. Ikke alt i livet skal trenge å være fornuftig, tenker jeg. Så lenge det ikke går utover noen andre enn lommeboka. Selv om jeg brukte 87000 kr på bryllupet da eksen og jeg giftet oss så angrer jeg sånn sett ikke på det. Det er bittert at han viste seg å ikke fortjene det, men jeg angrer ikke på bryllupet. Det er ihvertfall noe fint å tenke tilbake på, og så får vi lage et ennå flottere bryllup neste gang, min samboer og jeg. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

så får vi lage et ennå flottere bryllup neste gang, min samboer og jeg. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Det synes jeg var en god plan :)

Selvfølgelig velger alle selv, men det er likevel interessant å se hvor ulike synspunkter folk har, synes jeg. Jeg er ikke her for å kriterisere, men for å fortelle hva jeg tenker om temaet som ble tatt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At gjennomsnittsforbruket er 100.000 på et bryllup er jeg ikke overrasket over. Men så lenge artikkelen ikke nevner noe om medianen så vet jeg ikke noe om hva mr og mrs gjennomsnittlig nordmann bruker på sitt bryllup. :vetikke:

Jeg vil derimot tro det er langt mindre enn 100.000, tatt i betraktning hvor mange i Norge som er virkelig rike.

Anonymous poster hash: 58dc0...f80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At gjennomsnittsforbruket er 100.000 på et bryllup er jeg ikke overrasket over. Men så lenge artikkelen ikke nevner noe om medianen så vet jeg ikke noe om hva mr og mrs gjennomsnittlig nordmann bruker på sitt bryllup. :vetikke:

Jeg vil derimot tro det er langt mindre enn 100.000, tatt i betraktning hvor mange i Norge som er virkelig rike.

Jeg har også lurt på hvor de har hentet tallene fra. Det er jo mange som gifter seg uten å være innom brudesalong, bryllupsplanlegger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I store brylluper vil det for de fleste av gjestene være det, ja. Det går noen brylluper på dusinet i blant, og det tror jeg de fleste har opplevd.

Og igjen; det å ikke ønske seg samme type feiring som deg betyr ikke at man har "gått glipp av noe". Siden du åpenbart er bekymret, kan jeg forsikre deg om at vi og de 8 andre som deltok hadde en veldig spesiell feiring. Men av anonymitetshensyn ønsker jeg ikke å gå inn på detaljene der. Kan vi droppe bekymringen for akkurat mitt bryllup nå? Jeg synes ikke det er videre interessant for diskusjonen.

Det har ikke noe med temaet å gjøre, men temmelig spesielt at du ikke ser på bryllupsfesten din som noe annet enn en hvilken som helst fest. Kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det har ikke noe med temaet å gjøre, men temmelig spesielt at du ikke ser på bryllupsfesten din som noe annet enn en hvilken som helst fest. Kjedelig.

Har vi ikke gått over dette noen ganger nå? Hvor kjedelig du måtte synes vår feiring måtte være (til tross for at du egentlig ikke vet noe om hvordan den foregikk) har ikke noe med diskusjonen å gjøre. Og jeg har aldri påstått at det å gifte seg føles som "en hvilken som helst fest".

Det å være gjest i andres bryllupsfester blir derimot "nok en feiring", for meg i "alle fall. Og jeg tror for en stor andel av gjestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nettopp. Den dagen vi blir dritt lei av hverandre kan vi bare flytte fra hverandre helt gratis, og slipper å blande inn advokater og fandens oldemor. :)

Langvarige samboerskap er faktisk mer trøblete enn ekteskap når man flytter fra hverandre.

Anonymous poster hash: c0ade...631

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det visst et hull i min allmenndannelse. Hva er egentlig forskjellen på gjennomsnittet og medianen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Her er det visst et hull i min allmenndannelse. Hva er egentlig forskjellen på gjennomsnittet og medianen?

Gjennomsnittet er snittet av alt, mens i medianen så trekkes de øverste og nederste bort for å få et mer reelt svar utfra det på "midten".

Anonymous poster hash: ef471...2b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittet er snittet av alt, mens i medianen så trekkes de øverste og nederste bort for å få et mer reelt svar utfra det på "midten".

Anonymous poster hash: ef471...2b3

Takk for bidraget til å utvide min kunnskap. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...