Gjest Liljedugg Skrevet 28. juni 2004 #1 Del Skrevet 28. juni 2004 Når man er fast vikar i kommunen, hvor lang oppsigelsestid har man da? Er det en måned eller tre? (Fast vikar, dvs. ansatt f.eks i 1 år) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. juni 2004 #2 Del Skrevet 28. juni 2004 En mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liljedugg Skrevet 28. juni 2004 #3 Del Skrevet 28. juni 2004 Takk, det var det jeg trodde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malama Skrevet 29. juni 2004 #4 Del Skrevet 29. juni 2004 Skal da stå i kontrakta di det? Mener det står i min at jeg som vikar har 1 md oppsigelse, men når vikariatet har vart over 6 mnd er det 3 mnd, om jeg ikke husker feil (Jeg jobber i staten) Men sjekk uansett kontrakta di, det skal stå der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. juni 2004 #5 Del Skrevet 29. juni 2004 Oppsigelsestid skal stå i kontrakten ja. Etter loven har hun bare krav på 1 mnd, at du har fått 3 mnd er jo en ekstra bonus men ikke noe hun kan regne med dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malama Skrevet 29. juni 2004 #6 Del Skrevet 29. juni 2004 Ser ikke på mine 3 md som en bonus i det hele tatt jeg, mer som et problem... Jeg har korte kontraktsforlengelser hele tida, de vil aldri si meg opp, men forlenger med 3 eller 6 måneder (først hadde jeg 5 md, så fikk jeg 6 til, nå har jeg fått 3 til). Pga de korte forlengelsene og den store usikkerheten særlig knyttet til denne siste vil jeg gjerne søke jobber andre steder, og da ville det for meg vært en stooooor foredel om jeg bare hadde 1 md oppsigelse, 3 md... ja da er det kanskje kortere tid å bare vente på at kontrakta løper ut da. Jeg vil jo selvsagt ikke sette min nåværende arbeidsplass i knipe fordi jeg vil slutte, men det er lettere å søke ny jobb når man kan begynne der fortere... Men det er nå bare mitt syn på saken. Uansett: en bonus er det ikke, det kommer av loven. Lov om statens tjenestemenn, som jeg som statlig ansatt omfattes av, etter kontrakta mi Etter utløpet av en eventuell prøvetid er oppsigelsesfristen en måned hvis tjenestetiden er ett år eller mindre. Er tjenestetiden ett år eller mer, er oppsigelsesfristen tre måneder. Uansett... hvor lang oppsigelsestid hun har, det skal stå klart i kontrakta, så det finner hun nok ut av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå