Gå til innhold

Grip dagen!

CarpeDiem

Anbefalte innlegg

Heisann! Har i kveld sittet å lest CD sin historie, og lei meg for at det endte så trist for en så ung kvinne :tristbla: Det slo meg på et av innleggene at jeg har jo kjørt "den sorte dame" sammen med CD. Jeg og min søster var på båten samtidig med henne. Vi la jo merke til at hun var syk og ikke eldre enn oss, samtidig var hun så elegant og blid. Vi snakket mye den kvelden om hvor brutalt livet kan være. Jeg fant historien i forbindelse med søk på nettet om brystkreft. Ja, jeg har kjent noe jeg tror er en kul- og venter på undersøkelse.... Jeg bestemte meg for å få time da to bekjente av meg , på min alder, døde i september av samme sykdom (28 og 38), samtidig med at ei på 34 ble rammet og døde av magekreft nå nettopp (www.lengelevehilde.com) Skremmende hvor mange unge som rammes! Jeg håper så inderlig at det går bra med ungene til CD. Hun virket som en jordnær , kjærlig og reflektert person. Tomrommet etter henne er nok stort og vondt. klem fra ei som føler med dere

Endret av Belive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Fortsetter under...

:dagens-rose:

I dag er det 1 år siden CD døde. Dette året har gått så utrolig fort..

Jeg ville bare si, med dette innlegget, at jeg fremdeles husker CD for det om jeg aldri møtte vedkommende. Hun har gjort et strekt inntrykk, og mine tanker går igjen til de etterlatte. Håper alle sammen har det kjempebra!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, fami. Jeg tenker på CD veldig ofte og skulle ønske hun fortsatt var her og kunne slå av en prat.

Håper ting er vel hos de små, de store, og ikke minst Magnhild. Antakelig er denne dagen ekstra tung, men det kommer flere dager, og jeg tror i hvert fall dere er mange som tar vare på hverandre også i hennes fravær. Jeg ønsker dere alle alt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker ofte på Cd og Magnhild. :klem:

Det samme gjør jeg.

Jeg har grått, og lest hele denne boken, og er lei meg fordi jeg ikke fannt den mens Cd ennå levde.

Håper at det, tross alt, har gått bra for Cd's nærmeste!

Mange her som tenker på de... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Dagen i går kom fort og var nok ganske hard ja. Var en tur på graven og fortalte om småguttene og satte fra meg en blomst. Traff også venninnegjengen hennes, og jeg merker at det var ekstra godt i går...

Det er helt sprøtt at det faktisk er 1 år siden hun døde. Det har vært et veldig begivenhetsrikt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Nå har oktober kommet, måneden for rosa sløyfe...begynte å tenke på deg igjen. Har gått litt tid men du er langt ifra glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra at denne dagboken får lov til å bli stående. Den er fylt med håp, sorg, glede og fortvilelse som virkelig rører. Fra tid til annen ramler det kanskje innom en ny bruker som ikke kjenner til denne historien, som kanskje begynner å lese dagboken og som lærer av den. Jeg føler ihvertfall at jeg har lært uendelig mye av CD. For det første husker jeg nå å sjekke brystene mine regelmessig, og jeg tenker på henne hver gang jeg gjør det. For det andre tenker jeg ofte på hvor viktig det er å leve livet til det fulle, og glede seg over de små tingene i livet. Skulle ønske jeg var flinkere til å gjøre det også, og ikke bare tenke at jeg burde.

Mine tanker går til CD, hvor enn du er i verden, og til mannen hennes, barna hennes, Magnhild, og øvrige familie og venner.

http://www.kreftforeningen.no/stoett_kreft...jer/rosa_sloyfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det så riktig Drua, at jeg kan bare nikke og være enig i alt du sier. Jeg håper denne dagboken får stå åpen også i fremtiden.

Jeg lurer på hvor mange vi er som sjekker brystene jevnlig på grunn av CD sin åpenhet og formidlerevne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 måneder senere...

Livet går videre og vi har det bra. I år har jeg til og med bakt litt julekaker, det klarte jeg ikke i fjor. Det var noe CD og jeg gjorde sammen hvert eneste år.

Med mannen og barna går det veldig fint.

"Se en stjerne, der er mamma!" sier lille prinsessen, og løper videre slik en fireåring skal.

Ønsker dere alle en fin jul og ett riktig godt nytt år.

Det varmer at dagboken fortsatt lever... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

• 3 uker senere...

Tenk at noen kan gjøre så sterkt intrykk som CD gjorde, uten at jeg engang noen sinne møtte henne. Jeg sender henne fortsatt en hilsen i tankene hver gang jeg rutinemessig undersøker brystene mine, og det er godt å lese at det står bra til med mannen og barna hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Denne boka har gjort det sterkeste inntrykket på meg noensinne. Du er en kvinne man bør huske på og lære av.

Hvil i fred CD :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...