Gå til innhold

Grip dagen!

CarpeDiem

Anbefalte innlegg

Har ikke lest boka før nå.

Noe så ufattelig trist.

Hvil i fred CD.

Mange varme :klem: og tanker til familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:dagens-rose:

Kjære CD.

Så mye du ikke rakk, og så mye du allikevell fikk utrettet. Ingen kan i dag si hvor mange hjerter du rørte ved, eller hvor mange som tok ansvar for sitt eget liv, og sin egen helse på grunn av deg. Men det var mange!

Har fulgt deg lenge nå, og håpet at du skulle fått lov til å være med på så mye mer enn det ble. Men livet er ikke alltid rettferdig.

Sender mange tanker til hun som har mistet sin datter, han som har mistet sin elskede, de som har mistet sin mor, hun som har mistet sin søster, og alle de som har mistet en venn.

Hvil i fred, CD! :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke sånn det skulle bli. Jeg sitter her og gråter, så utrolig trist at dine dager var så korte CD. Takk for at jeg fikk lov til å følge deg et lite stykke på veien gjennom dine skriverier her på KG. Ditt livsmot, din styrke og pågangsmot har inspirert meg. Du vil leve videre i manges hjerter og minner her. Nå er smertene og vondtene over og jeg vil lyse fred over ditt minne.

Mine varmeste tanker går til familie og venner! Til mannen og barna - tenker på dere. Til deg Magnhild og til resten av familien - ta vare på dere.

Varme klemmer, fredslilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære CD

Takk for alt du har lært meg om livets positive sider, om viktigheten av å sjekke brystene, om hvor små mine problemer er, om hvor skjørt livet og mennesket er.

Takk for din åpenhet og ditt mot til å vise deg selv for alle oss her på KG.

Hvil i fred.

Varme tanker sendes familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så trist!

Min dypeste medfølelse går til Cds mann som har mistet sin elskede og til de to små barna som har mistet mamman sin! Hun var et utrolig menneske med en stå på vilje jeg beundrer og kommer til å huske! Dere er heldige som har fått lært henne å kjenne.

Jeg sender også varme tanker til CDs mor! Jeg kan bare forestille meg hvordan du har det.

Magnhild; takk for at du har delt de siste dagene med oss. Jeg setter veldig pris på det og vet det ikke er enkelt!

Jeg var heldig som kom over denne dagboken og ta del i CDs kamp mot kreften. Hun har lært meg at livet ikke er en selvfølge.

lyser fred over minnet til CarpeDiem. Jeg kommer ikke til å glemme deg. Takk for at du har fått meg til å se livet i perspektiv.

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

Endret av marta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forferdelig trist å høre.

Jeg har lest i dagboken her en stund, men har aldri fått meg til å legge igjen en hilsen. Leste også artikkelen i bladet og sterkere dame skal du lete lenge etter! Utrolig trist at det skulle ende slik, og så så fort.

Eternity is in love with the production of time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For halvannet år siden, i august 2004, begynte jeg å lese i dagboken din. Jeg kjente deg såvidt, hadde i hvert fall truffet deg en håndfull ganger på forskjellige småbarnstreff siden vi to hadde hver vår gutt som var omtrent jevngamle. De klareste minnene mine av deg er fra lekeplasser; lekeplassen på Fløyen, da guttene våre så vidt var blitt så store at de kunne sitte i en sandkasse og leke og vi mammaer faktisk kunne sitte alene i noen minutter og skravle - lekeplassen i Nygårdsparken, da guttene våre sprang rundt, drakk juice fra kartong og skled på sklien...

En god venninne av deg, som jeg også kjenner litt, fortalte om deg og dagboken din. Jeg leste og la igjen en liten hilsen, hvor jeg blant annet skrev;

Nå har jeg lest gjennom hele dagboken din, og latt meg bevege fra tårer til smil - og tilbake igjen. Tusen takk for at du deler så generøst med oss!

Det er mye av det du skriver som har satt i gang mange tanker hos meg... Skal ikke gå inn på alt nå, men noe av det som kanskje gjør sterkest inntrykk på meg, er hvor ufattelig sterk du er, og hvor flink du er til å hente styrke og glede der du kan! Det høres ut som du har et enestående flott nettverk rundt deg, og det er godt å høre at du bruker det!

Dette skrev jeg altså for halvannet år siden - og utrolig nok har du vist samme styrke, samme generøsitet og engasjement, og samme evne til å hente styrke og glede rundt deg hele tiden siden. Fantastisk... og jeg føler en dyp takknemlighet for at du valgte å dele så mye med alle oss som har lest i dagboken din.

Hvil i fred, CD.

Og mine dypeste kondolanser til alle dere som stod CD nærmest - jeg håper dere finner den støtten og hjelpen dere trenger nå og i tiden framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvil i fred CD. :dagens-rose:

Det føles helt uvirkelig at du er borte. :tristbla: Trodde ikke det skulle gått så fort på slutten, men det gjorde det altså. Jeg har ikke så mange ord akkurat nå, vil bare uttrykke min dypeste medfølelse med familien til CD.

Jeg vil dere skal vite hvilket uuetslettelig inntrykk CD har gitt her på KG, hun vil bli husket i mange år framover her inne. Jeg vil aldri noensinne glemme deg og din historie!!

:tristbla::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære CD.

Jeg sitter her i et fremmed land og er helt tom inni meg. Det er så uendelig trist at det skulle gå sånn. Og jeg er veldig, veldig lei meg for at jeg ikke fikk være der den siste tiden. Skulle så gjerne ha sagt deg noen ord før du forlot oss, og holdt deg i hånden. Du har vært min beste venninne gjennom mange år, vi har vært i samme fase av livet og fulgt hverandre tett de siste årene.

Jeg vil huske deg for ditt store hjerte og gode omtanke for andre. Og for din spontanitet. Det er utrolig mange "stikk-innom-besøk" som har utartet seg til både middag og kvelds med deg og familien.

Jeg lover å være der for familien din, og du vil alltid ha en helt spesiell plass i hjertet mitt.

Hvil i fred. :dagens-rose:

Åse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjeldent har et menneske gjort et slikt inntrykk i mitt liv, som det Carpe Diem gjennom sin dagbok har gjort. Tusen, tusen takk. Du har lært meg å verdsette øyeblikkene på en måte jeg aldri har gjort tidligere. Du er et forbilde og en inspirasjon. Det har nok vært mange tunge stunder for deg, men den styrke og det livsmot du har vist i dagboken, vil nok aldri bli glemt.

Min dypeste medfølelse til familien og venner..... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dagens-rose: Sender mine varmeste tanker og min dypeste medfølelse til CD's famile og venner.

Hvil i fred Carpe Diem. :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesta

Dette er bare så ufattelig trist å lese, og jeg ser nesten ikke skjermen gjennom tårene...

Jeg har fulgt med i dagboka di lenge, CD, og jeg har gang på gang blitt overveldet over måten du har takla livet ditt på. Du har trukket fram små men viktige detaljer og øyeblikk i hverdagen og gledet deg over dem på en helt fantastisk måte...for en egenskap når du hele tiden måtte forholde deg til sykdommen og visste hva som ventet...

Det har vært herlig å lese om livet ditt, om alle tingene du gledet deg over, om familien din, om vennene dine.

Det har vært trist å lese om livet ditt, fordi det har vært så urettferdig mot deg på mange måter...

Det eneste som trøster meg her jeg sitter nå, er det at jeg vet at du nøt av alle godene som livet gav deg. Du fikk antakelig mer ut av hverdagene dine enn jeg noen gang kommer til å få, fordi du evnet å glede deg og ha fokus på det som er viktig her i livet på en måte som jeg bare må beundre deg for.

Så selvom du fikk et altfor kort liv, CD, så har du virkelig levd. Og det er godt å tenke på.

Sender varme tanker til familie og venner av CD - og en spesiell takk til Magnhild som har latt oss få dele den siste tiden med CD.

Endret av Kverula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...