Gå til innhold

Grip dagen!

CarpeDiem

Anbefalte innlegg

Takk, Serenne! Det var et nydelig dikt.

Det er virkelig synd at jeg ikke kan gi bort livet jeg lever nå, eller bytte det bort en stund. Eller i alle fall gi bort sykdommen min til en eller annen som uansett ikke hadde hatt så lenge igjen... :-( Det hadde vært fint om det var mulig. Når jeg er innlagt er det ikke mange pasienter på min egen alder der. Jeg trekker snittet godt nedover, gitt. Det er stort sett gamle damer og menn som subber rundt i gangene. Så er det også en avdeling for dem som har kreft i bryst og prostata, for det meste, og det er jo stort sett eldre som får de diagnosene.

Menmen, jeg får bære mine egne byrder, og leve mitt eget liv, og dø min egen død. Jeg har ikke noe annet valg. Men gudene vet at jeg gjør det beste ut av tidne jeg har, så får jeg bare håpe at den tiden blir lengre enn legene tror... :Nikke:

Nå er Junior frisk igjen. Han var spy-syk i et knapt døgn, men i dag fikk vi telefon fra barnehagen. Vesla var nå blitt syk. Hun spydde. Vi fikk barnet hjem, med alle klærne og voksiposen i en boss-sekk... :o Hun har det ikke bra. Hun var blitt syk midt i formiddagsluren sin, og var veldig trøtt og kvalm og sliten, stakkars liten. Vi la henne klokken fem, og hun har mer eller mindre sovet siden. Med korte avbrudd med oppkast. Hun har det ikke bra, men vi håper at hun kommer seg fort over det. Og så håper jeg inderlig at vi to voksne klarer å holde oss friske. Vi trenger ikke å bli syke vi også...

Jeg må bare fortelle en morsom sak. Junior er veldig glad i tog og slikt. Og spesielt Fløibanen :Nikke: Han liker veldig godt å reise med den, og har rett og slett adoptert dem... Når han ramser opp ting med familien, så blir de stort sett alltid inkludert. Du Mamma, og så jeg og så Pappa og så Lillesøster og så Fløibanene... :hoho: Det gjelder alt fra hvem som skal sove, hvem som har vårt etternavn og hvem som liker pannekaker til middag. Han er en pussig skrue! :Nikke:

Jeg har verdens snilleste mann!! Jeg er kvalm og dårlig etter cellegift, og fikk så umenneskelig lyst på bokstavkjeks her i sted (finnes det fortatt, forresten?) Og så reiste mannen av gårde for å kjøpe. Eller i alle fall for å lete etter. De hadde det ikke på Statoil, men han kom hjem med Mariekjeks, som er en god nummer to. Er han ikke en engel? :hjerte:

Nå skal jeg opp og se på nyheter og spise kjeks. Nammenam! God natt!

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som kunne tenke seg å bytte kropp med meg? Bare for en liten stund? En dag eller to, eller kanskje en ukes tid? Det hadde vært så utrolig deilig å være inne i en kropp som fungerte, som ikke verket og var svak og kvalm og elendig... :roll: Jeg er så møkka lei av å gå rundt og føle meg som en 70-åring i dårlig form. Selv mormor på 86 er mye mer sprek enn meg. Hun tilbyr seg å handle for meg... :-? Det er ikke moro. Jeg har lyst til å være en sprek ung små¨barnsmamma på 33, i alle fall noen dager.

Noen som melder seg?

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til byen og til fysioterapeut nå. Det skal bli godt. Den er ikke fin, den hånden min. Lymfødem er noe dritt! (det samme mener jeg forresten om cellegift...)

Kunne det bare hjulpet skikkelig etterhvert. Jeg er lei av å bandasjere opp hånden til en stamme hver kveld. Det er ikke lett å sove godt med tre lag med tett og stram bandasje fra fingertuppene til armhulen... :evil:

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow
Noen som kunne tenke seg å bytte kropp med meg? Bare for en liten stund? En dag eller to, eller kanskje en ukes tid? Det hadde vært så utrolig deilig å være inne i en kropp som fungerte, som ikke verket og var svak og kvalm og elendig... :roll: Jeg er så møkka lei av å gå rundt og føle meg som en 70-åring i dårlig form. Selv mormor på 86 er mye mer sprek enn meg. Hun tilbyr seg å handle for meg... :-? Det er ikke moro. Jeg har lyst til å være en sprek ung små¨barnsmamma på 33, i alle fall noen dager.

Noen som melder seg?

CD

Hadde stilt om det var mulig :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått presang!!!

Valintin-gave... :hjerte: Vi pleier ikke gjøre noe ut av verken morsdag eller valentin-dagen, men i år har jeg fått gave. Et fint smykke med hjerte på. Vi så det i butikkvinduet på lørdag da vi var på kino, og så fikk jeg det i dag. Er ikke Mannen snill, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei på deg!

Nå har jeg lest hele dagboka di. Begynte på første side- og ble fengslet. Hva kan jeg si... Jeg beklager så veldig at du er syk. Samtidig: Du er råsterk! Stå på, CarpeDiem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!:sur: Jeg vil ikke at du skal være syk!!!!! Ikke onkel heller for den del... Det er så forbaska urettferdig at du får alt, du som ikke har gjort en flue fortred. Skulle så gjerne hjulpet deg og bært litt lymfeødem og noen kreftceller og en bit kvalme for deg, det hadde ikke vært en dritt i forhold til det du må bære på hver eneste dag.

Og dette til tross, fy FADER så TØFF du er!!!!! Både du og Mannen og barna og resten av familien. Jeg prøver så godt jeg kan å sende positive og friske vibber over svenskegrensen, og de bør bare komme frem ellers blir jeg pent nødt å ta et snakk med Göran Persson... :ler:

Bli bra igjen!!

Kusinen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har armstrømpe, jeg! En stram sak til å ha på armen i stedet for bandasje. Den skal hjelpe å holde ødemet borte. Men får jeg den på meg??? :-x NEEEIIIDA! DUMME STRØMPE! Jeg må vente på hjelp...

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så godt at du har fått en slik strømpe da! den vil nok hjelpe, bare du får den på deg skal du se! Får håpe du snart får hjelp da :wink:

Stå på videre, CD!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det til! Etter masse hardt arbeid. Brukte til slutt en gummihanske på høyre hånden for å få friksjon nok til å trekke den oppover armen. Det gikk. Og det var mye greiere å ha den på enn bandasje, men jeg har tatt den av nå. Skulle lage vafler, og det er ikke lett å knekke egg med strømpe-hanske på hånden... :-?

Mamma og Pappa har akkurat vært her. Junior og jeg laget pannekaker til middag. Han klarte å miste tre egg i gulvet. Det er ikke så lett å stable tre egg i små hender... Vi laget så masse røre at vi måtte lage vaffelrøre av resten. Og da inviterte vi mormor og morfar på vafler. Koselig det!

Pappa har forresten snakket med kreftavdelingen nå. Endelig har det skjedd noe. Han har ventet og ventet, og nå skal han få innkalling til ct først, og så til kreftavdelingen etterpå for å se på eventuell behandling. Håper de har noe å komme med. Og så håper jeg at det ikke har skjedd noe som helst med svulsten hans siden forrige ct. I hvert fall ikke at den har blitt større...

Nå er det tid for Frustrerte Fruer.

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[i]heisann!

Bare kom til å tenke på den reportasjen som du var med på i det bladet... Har den kommet ennå eller?

Nei, det er dead line i slutten av denne måneden, og artikkelen kommer ut på våren en gang. Jeg vet ikke helt når. Men jeg har faktisk lurt på å skrive her når det kommer. Selv om jeg da blåser anonymiteten min her...

Men det er IKKE jeg som kommer i KK neste uke. :)

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...