Gå til innhold

Grip dagen!

CarpeDiem

Anbefalte innlegg

Har lest dagboken i kveld... Mine tanker og medfølelse går til dere som er tilbake. Ta vare på minnene om en flott og tapper dame.

:dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære, kjære CD og alle rundt deg...

Så hjalp ikke alle gode tanker og ønsker likevel. :tristbla:

Jeg håpet i det lengste - og det var som å få et slag i magen da jeg logget meg inn her på lørdag og så den forferdelige beskjeden. Tårene trillet og de sprenger fortsatt på hver gang jeg er innom her og ser. Jeg ville ikke tro at dette kom til å skje - hvertfall ikke så fort, du virket så sterk, positiv og uovervinnelig! Men når jeg ser bakover på innleggene de to siste månedene så ser jeg jo at det egentlig gikk ganske fort nedover med deg. Det bare virket ikke sånn, fordi som den positive personen du var så så du hele tiden framover, gledet deg til nye ting - og det smittet over på oss som leste det. Framtiden din ble ikke slik som du hadde tenkt deg. Det er vanskelig å tro på at det finnes en mening med slikt, hvertfall ikke for meg som ikke har noen spesiell tro. Men en ting vet jeg: Uansett hva som skjer med oss etter døden, så vet jeg at du vil leve videre. I tankene og hjertene til alle oss som har krysset din vei, i minnene til alle som kjente deg. Hjertet mitt verker for alle de som sitter igjen med tomheten etter deg. Jeg er ganske sikker på at tomrommet etter deg må være spesielt vanskelig å fylle, for du var virkelig en spesiell person!

Jeg skal fortsette med å sende gode tanker - men nå til dine etterlatte.

Uttrykket "Carpe Diem" vil heretter alltid bringe tankene mine over på deg og dine - og minne meg på hvor skjørt livet er og at jeg må prøve å ta vare på det slik du gjorde. Takk for alt CD - hvil i fred nå. :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er med tungt hjerte at jeg leser at du er gått bort.

Jeg kjente ikke deg annet enn gjennom Magnhild og her på Kg og gjennom artikkelen i KK.

Du har gjort mer inntrykk på mange med ditt liv gjennom dine altfor få år enn de fleste av oss rekker gjennom en livstid!

Magnhild; du har mistet en far og en søster på så kort tid.  :troest:

Mamman til CD; enke og tap av en datter.  :troest:

Ta godt vare på hverandre og den fantastiske mannen til CD + barna.

Har ikke ord, men dere er i tankene mine.

Hvil i fred, CD.  :dagens-rose:

Varme klemmer fra Mayamor

- Føler det på samme måte som mayamor. Har fått lest og hørt om deg og din historie. Det er så ufattelig trist.

Føler med dere som er igjen - hennes nærmeste.

Ta vare på minnene og hverandre i tiden fremover.

Endret av ny dag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dypeste medfølelse til dere som har mistet et vakkert menneske. Jeg håper denne dagboken vil være med på å vise CDs barn hvilket positivt og sterkt menneske hun var, og ikke minst hvor mange mennesker hun har rørt med kampen sin.

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dypeste medfølelse til dere som har mistet et vakkert menneske. Jeg håper denne dagboken vil være med på å vise CDs barn hvilket positivt og sterkt menneske hun var, og ikke minst hvor mange mennesker hun har rørt med kampen sin.

:tristbla:

Hei alle sammen!!

Det er virkelig rørende å lese alt dere skriver til oss og CD.

Vi kommer til å skrive ut dagboken til CD og oppbevare den til banra hennes. Det står så mye flott her at det er viktig både for oss og CD. Hun begynte selv å kopiere og redigere i høst, så nå venter vi en stund før vi gjør den ferdig til dem begge.

På fredag er det begravelse og vi gruer og gleder oss. I alle fall gjør jeg det. Har inntrykk av at det kommer mange mennesker for å ta farvel. Familien mener nå at sermonien vil være i CDs ånd så det blir bra. Men det blir uansett tungt og trist alt sammen.

Igjen, tusen takk for ord, tanker og klemmer.

De varmer. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rhoswen

En i familien min er nettopp død etter å ha levd med kreften i kroppen i snart to år. Han var 80 år gammel, han hadde hatt et langt og godt liv, han sa selv på slutten at han var klar, det var ingen mening i smerten for ham, eller livet som neddopet fordi han ikke kunne bli frisk igjen, han ville bare ta farvel. Da det skjedd forrige tirsdag, var det selvsagt trist, men likevel en slags trøst i at han fikk slippe smertene og at han følte seg så "klar for avgang". En slags fred likevel.

Dette derimot - river sjelen helt i stykker. To barn uten mammaen sin og en mann uten sin livspartner. Når alle klisjeene blir sanne, når alle ordene er oppbrukt eller tomme, så er det bare den rene smerten igjen. Blir ydmyk av å tenke på alt hun fikk utrettet som medlem her, at hun formelig øste ut liv og energi og vilje selv de mørkeste dagene de siste årene.

Begravelsen i min familie blir også til fredag. Det blir på et vis dobbel avskjed; en til rette tid og en så altfor tidlig. Jeg skal aldri glemme glimtene av ny bevissthet som CD alltid klarte å skape hos meg, som kvinne, mamma og menneske. Verden blir et litt lysere sted av slike mennesker.

Gode tanker til deg, magnhild, og resten av familien.

:klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hvil i fred CD, og varme tanker til hennes barn, hennes ektemann, hennes søster og alle som var glade i henne. :dagens-rose:

Legger ved et lite dikt av Koldbein Falkeid

Døden er ikke så skremmende som før.

Folk jeg var glad i

Har gått foran og kvistet løype.

De var skogskarer og fjellvante.

Jeg finner nok frem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Måtte bare hente frem igjen denne, for jeg har ikke klart å bli kvitt tanken på hvor viktig den opplevelsen må ha vært. Hvor godt det må være for CD-mannen og vite at han gjorde dette, og at de fikk den kvelden sammen. Og så bra det må ha vært for CD og få denne opplevelsen også med seg. Kjenner at jeg er glad for dem begge to, for at de fikk den kvelden og mange andre små gode øyeblikk sammen selv om det gikk mot slutten.

:cry:

Å.. nå fikk jeg tårer i øynene...

Kjærlighet betyr alt når livet er vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg lurer på om CD noen gang skjønte hvor mye hun kom til å bety for oss ukjente på KG.

Jeg håper barna og mannen hennes, CD-mammaen, Magnhild og resten av familien klarer å ta dette med seg som en del av minnet om CD.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, gode vennen min,

jeg savner deg så veldig, og det gjør så ufattelig vondt!!!!!!!

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

Takk for alle årene, alle disse dagene jeg fikk kjenne deg, for alt vi fikk oppleve sammen, og alt du gav meg. Jeg hadde ikke vært den jeg er i dag hvis det ikke hadde vært for deg. Du har lært meg mye, og du vil alltid ha en stor plass i mitt hjerte.

Jeg er glad i deg!

Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med det blir mange folk i begravelsen i dag og et verdig farvel for CD.

Tenker på dere... :klem:

Endret av Abr@xas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker på dere på begravelsesdagen i dag. CD skal få sitt siste hvilested. Jeg tenker meg kirken er fylt til randen av vakre blomster og mennesker som var så glade i CD. Jeg tror også at det blir godt for dere nærmeste når denne dagen er over. Jeg mistet Pappa for to år siden og husker hvor tung, slitsom og travel tiden var fra dødsfallet til begravelsen, og hvilken lettelse det egentlig var når den var over. Da kunne på en måte livet videre begynne. Ønsker dere alt godt i tiden framover. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre ikke lest denne dagboken før nå, men har lest igjennom det meste, og er rørt til tårer over alt carpe diem, og hennes nærmeste har vært igjennom. Det er en sterk historie, om en sterk kvinne som også er tydelig omringet av kjærlighet fra sterke mennesker. :dagens-rose:

Ord blir fattige. Mine dypeste sympatier til de som sitter igjen med sorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære CD, :dagens-rose:

Jeg har tenkt på deg så mye de siste ukene, men meldingen fra lillesøster kom likevel så altfor brått på.

Tusen, tusen takk for at du har villet dele disse to årene med oss. Det har vært sterkt å lese, men det har også gitt meg et nytt perspektiv på ting.

Alle tankene går til dine nærmeste i dag og for tiden som kommer.

:dagens-rose: Far vel, CD og hvil i fred. :dagens-rose:

Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...