Gå til innhold

Grip dagen!

CarpeDiem

Anbefalte innlegg

Kjære CD

Håper du har masse overskudd nå som dere endelig er i det store eplet!

Bursdagsfeiringen med alle de åtte tre-åringene er vel overstått og gikk bra. Junior oppførte seg bra, men han får ikke spist så mange pølser som de andre når man må skrelle dem først. Sånt tar tid:-)

Ellers har vi bilder og video av kaoset som dere får se når dere kommer hjem! Kos dere videre, nyt dagene og ta vare på hverandre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk en melding fra CD i går, og det er det eneste livstegnet jeg har fått siden de dro!

"SHOPPE SHOPPE SHOPPE"

Tror de koser seg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må jeg jo si at Tante Malla ikke er helt i samme form som de andre mammaene i treårsgjengen. JEg holdt på å bli sprø over lydnivået, grinigen, pratingen og ikke minst løpingen i gymsalen i går. Men tror jeg gjorde meg bra som pølseskreller... Det var en morsom dag!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en melding fra CD i går, og det er det eneste livstegnet jeg har fått siden de dro!

"SHOPPE SHOPPE SHOPPE"

Tror de koser seg... :wink:

Jeg fikk en i dag hvor det stod at de satt og koste seg på cafe i central park.

Hurraaa! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går fikk jeg to mms med bilder av CD og mannen i NYC. Ble ikke lite misunnelig da! De har det jo bare helt topp!!!

Og i sted fikk jeg kanskje den beste smsen.

Cd har glemt å ta morfinen sin i dag, fire timer for seint og ingen smerter... :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høh - nå leste jeg først ordentlig hva som står her - må dere SKRELLE pølsene til junior????????

:ler:

:Nikke: "Tante Malla, kan du kelle denne??"

Går ikke an å spiser wienerpølse uten å skrelle de altså! :ler: Men han er nå søt uansett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm back and I'm tired! :sove:

Og jeg har fått gift i dag, så jeg er ikke helt på topp...

Har hatt det utrolig fint i New York, og skriver mer om den fantastiske opplevelsen litt senere.

Må likevel benytte sjansen til å takke alle som har vært med på å gjøre reisen mulig for oss! :Nikke: Vi har hatt det veldig veldig veldig bra! Tusen takk til alle!

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: She's back!! :hoppe:

Og jeg er ikke rent misunnelig på de skoene, og lysestaken, jakken, klærene til små søte og ikke minst signert plate... :sjenert: Lurer på om jeg skal hoppe opp på scenen og spørre om signatur neste søndag... :roll:

Godt å ha dere hjemme igjen, og dere så kjempebra ut begge to!!! Det var en fryd!!!

JEJ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEW

Så var vi hjemme igjen fra vår deilige og utrolig fine tur til The Big Apple... :-)

Vi har hatt en kjempeopplevelse, og det hjalp jo veldig at jeg var i god form. I tillegg var vi ganske heldig med flytur, vær, hotell og selskapet... REtt og slett en fin tur. Jeg tar det litt mer i detalj etterhvert...

Flyturene: Det er jo selvsagt et prisspørsmål når man reiser på tur... Skal man ta de billigste billettene og innfinne seg med å ha det litt kummerlig, eller skal man spytte litt mer i det og bli innvilget litt mer plass og service? På korte turer gir det seg egentlig selv, men på lengre turer, over natten, og med 8 timer i setet, er spørsmålet litt vanskeligere. Spesielt når man har fått pengene til turen :roll: . Vi valgte likevel den billigste løsningen, og gjorde det beste ut av den... :sjarmor:

Vår ene venninne, reiseministeren, tok et par strategiske telefoner til vårt herværende skansinaviske flyselskap, fortalte om reisen og min helsesituasjon, og ba meeeget pent om å få lagt inn en request om oppgradering av plassene våre... Og DET GIKK!!!!! Dessverre fikk vi ikke business, for der var det fullt begge veier, men Økonomi Ekstra, det gikk bra. Meeeeget brede og gode seter, fothvilere, god plass til alt og fred og ro. Deilig. Og fortjent?? (spesielt etter lange dager med shopping gjorde det godt å sove godt i et godt sete...)

Turene gikk fint. Ingen forsinkelser, lite turbulens, god form og god søvn. Helt grei tur.

Dagene i New York: Tidligere i uken var det nydelig vær og varmt i New York. Dessverre skiftet dette akkurat da vi kom. Det la imidlertid ingen demper på opplevelsen, selv om det var litt surt og kaldt, og vi ikke fikk brukt andre klær enn langermete gensre og strikkejakker... :roll:

En god venninne av meg bor i Boston. Hun tok seg turen til New York for å holde oss med selskap et par dager. Kjempehyggelig! :Nikke: De to dagene brukte vi til å spasere rundt, den ene dagen i Soho (et meget sjarmerende distrikt) og den andre dagen i Central Park (i nydelig høstvær). Vi tuslet og pratet, satt på cafeer i lange tider. Shoppet litt i små og sjarmerende butikker. Spiste på fine restauranter og bare koste oss. Mannen og jeg feiret vår femårs bryllupsdag litt på forhånd, med hummer... :P

Senere prøvde vi å få shoppet litt i butikker vi visste om, som Macy's, Zara, GAP, Ann Taylor og slikt, men det var ikke lett å finne noe. Tror kanskje at vi var litt utenfor sesongen, eller noe. Det var ihvertfall ikke lett å finne noe som falt i smak de stedene. Mannen fant seg riktignok en råtøff skjorte og en jakke på Mexx. Og vi fant en del klær til Junior i den tredje eller fjerde GAP-butikken vi besøkte. :roll: Vesla kjøpte vi en nydelig marihøne-regnfrakk med matchende sjøstøvler til. Og litt klær, men det var ikke mye å finne til henne. Og jeg... jeg fant ikke et eneste plagg... For første gang i statene fant jeg absolutt INGENTING som falt i smak! Underlig. Men jeg kjøpte meg et par tøffe sjøstøvler (røde med hunder på... :sjarmor: ) og to par fine sko. Det er jo noe det også.

Gaver fant vi ikkeno' av. Skulle kjøpe jule- og bursdagsgaver til nevøer, nieser og venne-barn, men det var ingenting som falt i smak. Synd men sant.

Vi hadde også planer om å gå amok i FAO Schwartz, verdens største lekebutikk. Den er kjempefin! Men dessverre stengt for ombygging! Der kom vi ikke inn. Måtte ta til takke med en forferdelig kommers Toys r us i stedet. Den falt heller ikke i smak. De hadde alt mulig som kunne relateres til diverse filmer og barne-tv, i plastikk, men ikke noe så enkelt som et lite lekefly... :roll: Det var det junior ønsket seg. (vi fant heldigvis et på flyplassen.)

Konserten: Det var jo den i kom for, først og fremst. Og den levde absolutt opp til forventingene. Nesten fire timer i alt, med pauser!!! :o Vi fikk plasser på tredje rad! Få meter fra scenen, på det midterste feltet. slett ingen dårlig plassering. :sjarmor: Og Sting er slett ikke noen mann uten utstråling! Det begynte akkurat klokken åtte, med oppvarming av ham som har vært sting gitarist i 15 år. Han var kjempegod på egenhånd også. Og, om ikke det var nok, så fikk han selskap av sjefen, på vokal, på den siste låten han spilte, "Shape of my heart", en av mine favoritter... Det var veldig flott! Bare de to og en gitar på scenen.

Etter en kort pause kom Annie Lennox på scenen med sitt band og spilte i overkant av en time... Hun er et fyrverkeri! Masse gamle hits. Jeg har aldri sett henne live før og storkoste meg. Husket til og med teksten på noen av de gamle låtene Missionary Man, for eksempel.

Og etter nok en pause kom sjefen sjøl!!! :danse::hoppe: :hjerter2:

Og spilte og rocket til midnatt. Og det var en fortryllende opplevelse. Han er bare rå på scenen. Og bandet er kjempebra. Sceneshowet gjennomtenkt og fascinerende. Filmer og dekor passer inn i sangene. Dansere og nye musikere dukker opp fra ingensteds. Sangene glir over i hverandre i et perfekt mønster. Han er et geni, og vet det. Og vi nøt det. Til fulle.

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at turen var vellykket! Gleder meg til å se skoene og lysestaken og marihøne-regnfrakken. Blir sikkert litt misunnelig da tenker jeg...

Og gratulerer med bryllupsdagen!!! :dagensrose:

Stor klem til dere begge fra Cumulus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Nå er det slutten på en kjempehelg! Vi har feiret hele helgen til endes! Flagget til topps! :danse: Var litt spent i utgangspunktet, siden jeg var inne og fikk kur på fredag...

Denne lysestaken det skrives om er en usedvanlig lekker adventsstake i stål fra Georg Jensen. Den er kjøpt på Kastrup, i bryllupsdagsgave fra oss til oss. vi feiret nemlig vår 5 års bryllupsdag i går. I stedet for å gi hverandre gaver eller blomster kjøper vi noe til oss felles, noe fint vi har lyst på. I år ble det en slik lysestake. Gleder meg masse til å ta den i bruk. Tenk at det er hele fem år siden vi giftet oss... :o Det er helt utrolig. Det virker ikke lenge siden i det hele tatt!

Vi har hatt en kjempehelg! :P Ingen skulle kunne tro at jeg fikk tredje (fungerende, femte totalt) cellegiftkuren på fredag. Formen er fin.fin, egentlig. Litt sliten og litt vondt i skjellettet etter denne sprøyten jeg tar for å bedre produksjonen av hvite blodlegemer, men ellers går det veldig bra.

I går var det som sagt feiring av bryllupsdag som sto på programmet. Vi var ute en tur med noen venner på kvelden. Det var ikke mer enn det som skjedde, men det var veldig hyggelig. Og stort sett hele dagen ellers gikk med til å forberede Juniors treårsdag i dag. Tenk så stor han er blitt!!! Han har fått massevis av flotte pakker. Deler til Brio-toget sitt, klokkespill, key board, Kaptein Sabeltann-dvd, penger, klær, et tegnebrett og et verktøysett. Han har med seg den batteridrevne boremaskinen i sengen... :ler: Tror gutten er veldig fornøyd med dagen. :Nikke:

Nesten hele slekten har vært innom på kake, brus og kaffe. Kjempekjekt. Dugnad ble det i grunnen. Jeg kunne jo ikke vite at jeg skulle være i så ok form som jeg har vært (og det hadde jeg sikkert ikke vært heller, om vi ikke hadde fått så mye hjelp som vi gjorde... ) Mamma kom og hjalp med å lage i stand på forhånd, svigerinne laget sjokoladekake, svoger laget boller og Lil'Sis har laget bamseformet sjokoladekake som Junior skal ha med i barnehagen i morgen. Tusen takk for hjelpen til alle!

Til slutt vil jeg bare takke for alle hyggelige innlegg i dagboken min, både fre kjente og fremmede. Jeg er ikke noe flink til å svare på dem her, men jeg er veldig glad for hvert eneste innlegg. Det er bare å fortsette å skrive inn! :Nikke:

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vesla skal bli barnehagejente!!!! :o

I dag var vi i barnehagen og snakket med styreren. Vi stilte hele familien. Vesla krøp rundt med store øyne og så seg om, og strålte da hun ble plassert i tripp-trapp stol ved siden av storebror. Og storebroren var tydelig stolt over å ha lillesøs med seg i barnehagen.

Og så fikk vi tilbud om plass. :P Kjempefint. i samme avdeling som storebror. De kommer nok til å få det fint sammen der. Vi er veldig fornøyd med barnehagen, så vi er veldig glade nå. Hun får begynne allerede om en knapp måned.

Det er litt sårt, egentlig, for jeg hadde håpt og tenkt at med dette barnet skulle jeg være hjemme litt lenger og kose meg. Vi hadde spart opp litt penger, slik at jeg skulle kunne være hjemme frem til over sommeren. Dermed skulle Vesla egentlig ikke begynt i barnehagen før hun var halvannet. Men slik gikk det ikke. Jeg kan ikke ta sikte på å ta det hele og fulle ansvaret for henne uten hjelp når mannen begynner i jobb igjen over nyttår. Jeg må jo ha behandling med jevne mellomrom, og jeg kan ikke akkurat ta henne med meg på sykehuset når jeg skal få gift... :roll:

Ellers har jeg det bra. Merker ikke stort til at jeg ble forgiftet på fredag. Neglene plages litt og hendene og fingrene verker noe, men det er ikke så mye å ta på vei for. Det som er værst akkurat nå er smertene etter sprøyten jeg tar for å stimulere benmargen. Det verker i skulderbladene og bekkenet. Men det er jo for noe godt, og det går snart over, så det er ikke så ille det heller. Og når det går over, så skal jeg redusere morfin-bruken. Jeg har fått nye tabletter med halv styrke av det jeg tar nå. Har tenkt å begynne med de svake på onsdag. Det blir veldig spennende å se om det holder. Jeg regner i grunnen med det. :Nikke: Nå har det skjedd så mange ganger at jeg har tatt pillene for sent uten at jeg har hatt noen plager på grunn av det. Og når jeg får redusert morfin-bruken så kan jeg begynne å kjøre bil igjen! HURRA!!! Det skal bli kjekt det!!! Gleder meg masse. Men det er litt skummmelt også, for jeg har jo ikke kjørt på lenge. Men det er vel ikke sånt som man glemmer over natten, eller??

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten jeg...

Nå er giften i gang for fullt kjennes det ut som. Har stort sett vært slapp og sliten i hele dag. Men det går nå greit. Fint å ikke ha for mye på programmet når dagene er sånn. Smerter har jeg nesten ikke, så det er helt ok. I alle fall nå som jeg vet at den der giften virker godt! :)

Mannen hentet bildene fra fotografen i dag. De var kjempefine. I alle fall bildene av Vesla. Og de fleste av hele familien. Det var bare med to søsken-bilder, og de var ikke spesielt gode noen av dem, så jeg lurer på om vi må ta noen nye.

Nå er mannen og Vesla av gårde for å hente storebror i barnehagen. Tror jeg benytter sjansen til å legge meg litt på sofaen... :roll:

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tante er forresten frisk. Det var bare en fettklump. Heldigvis!!!

CD  :P

Det var bra!

Det er det ingen som har fortalt meg... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Godt å høre at dere hadde en fin tur - shoppingnedtur er slikt man kan leve godt med (!). Blir svett bare av å høre om det - sliter litt der jeg. Er veldig misunnelig (på en utrolig lite misunnelig måte!) på konserten. Police var en av mine STORE band! :kul: Utrolig bra - og Eurythmics og Annie Lennox - heftig musikk. Kanskje jeg skal kjøpe hennes nye CD?

Tenker på et godt ordtak jeg har hørt når du skriver om ny kur..."når du har gått så langt at du ikke orker å gå et skritt lenger, har du gått akkurat halvveis av hva du klarer." Og hva du klarer!!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Kamelia!

Hyggelig å høre fra deg. Og takk for gode ord. Jeg føler meg sterk, det er sant. Jeg føler meg ganske flink, til tider, som går gjennom dette her med hodet ganske høyt og ryggen rak. Det er ikke alltid lett, spesielt ikke rett etter kur, men jeg jobber med det, og jeg klarer det stort sett. Og det er jeg glad for. det gjør hverdagen så mye lettere både for meg og for familien min.

Hadde tenkt å stikke innom en dag, men du vet hvordan det er... :roll: Jeg har begynt å trappe ned på bruken av morfin nå, så kanskje jeg snart kan komme en tur hjem til deg med bil, uten å være avhengig av sjåfør? Det hadde vært kjekt!

Det var en velig fin konsert. Jeg visste ikke at jeg likte Annie Lennox så godt, men jeg var veldig fornøyd etter å ha hørt på henne en stund.

Nå har roen senket seg i huset. Bursdagen til Junior er nå helt ferdig feiret. I dag har vi hatt barnebesøk. Vi hadde tre andre familier med sine småbarn her. Travelt, men veldig hyggelig! :Nikke:

Det var en litt vemodig formiddag i dag. En god venninne av meg, en i Baby-gjengen, flytter til Spania på lørdag, med familien. Det blir trist å møtes igjen uten henne. De har planer om å bo borte en god god stund, og har ikke planer om å komme hjemm innimellom. Det er det ikke rom til i budsjettet. Jeg klarer ikke la være å lure på hvordan min form er når jeg en gang ser henne igjen. Håper jeg er frisk og tidig! Satser på det. Det er i alle fall det som er planen. Kanskje jeg skal bevilge meg en tur for å besøke henne også? Jeg har jo denne summen med "feel good-penger" som ble samlet inn til oss. En god del gikk jo i USA nå, men vi har mye igjen ennå. Kanskje en venninne-tur til Spania hadde passet inn? Vi får se. Håper i alle fall at de får det hyggelig der nede, og at de koser seg sammen, hele familien.

I morgen skal Junior til tannlegen... :o Store gutten. Skummelt, men samtidig spennende. Jeg kan dessverre ikke være med. Jeg skal på sykehuset og få antistoffer samtidig.

Og til helgen kommer Juci hjem!! :danse: Da skal vi feire bursdagen hennes med kake og melk!

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Så var det tid for antistoffer igjen. Det var niende kuren i dag, og jeg begynner å bli en gjenganger på poliklinikkken... :roll:

Jeg var veldig spent på blodprøvene mine i dag. Håpet selvfølgelig at de skulle være gått enda mer ned, og nå begynne å nærme seg normalen. Det var de dessverre ikke. De var tvertimot blitt litt verre, samtlige leververdier. Håper ikke det betyr noe. Satser på at det bare er naturlige variasjoner nå som jeg nærmer meg normalen. Sykepleieren som var på vakt syntes i alle fall ikke at det var noen grunn til å reagere, og sa at ting svinger litt, så jeg er noenlunde beroliget. Men det blir veldig spennende å se hvordan de neste prøvene er, og ikke minst hvordan neste scanning ser ut. Jeg skal ha CT før neste cellegift, onsdag 10. november.

I formiddag var vi til tannlegen med Junior. Han begynner å bli riktig stor og flink. Tannlegen fikk lov til å kikke inni munnen hans med speil og fikk lov å se på og telle alle tennene. Junior insisterte riktignok å sitte på fanget mitt mens vi var der. Han kjørte stolen opp og ned, spylte vann, blåste med blåseren og koste seg. Og la seg pent tilbake på fanget mitt og gapte høyt når tannlegen skulle kikke. Flinke gutten! :P I morgen skal vi kjøre til en lekebutikk hvor han skal få plukke seg ut en leke i premie.

Jeg har nå begynt nedtrapping av morfin. Er nå på halve faste dagsdosen av det jeg har gått på tidligere. Det går fint. Jeg merker ørlite grann mer smerter enn jeg har gjlrt tidligere, men det største problemet er rett og slett abstinenser. :o Jeg har en uro i kroppen som kommer seg når jeg tar litt ekstra. Jeg har tatt noen ekstra kapsler hver dag for å gjøre nedtrappingen snillere. Men med ny fast dose pluss kapsel så er jeg på tre kvart av tidligere dagsdose, så det kommer seg. TEnker så å ta mindre og mindre ekstra, for forhåpentlivis å få enda svakere tabletter om litt. Hadde vært fint å bli kvitt hele morfinen! :P

Nå er det mat!

Ha en riktig fin helg, det har jeg tenkt å ha!

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...