Gå til innhold

Kreft i ganen ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke for å skremme, men relativt mange av de som har kreft i munnhulen blir feildiagnostisert som betennelse og går igjennom flere antibiotika kurer før de blir sendt til spesialist og får riktig diagnose. Jeg ville nok insistert på å bli henvist til øre/nese/hals spesialist for å utelukke kreft.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg har paratet med legen idag men fikk ikke time før imorgen, da det var fullboket ut dagen idag :(

jeg fikk også endret tannlege timen til imorgen istedefor. så får håpe jeg får noe svar imorgen. en av legene må jo vite hva det er. :)

kjenner jeg gruer meg litt egentlig, men så er jeg litt sånn som tenker litt av det verste.

TS

Anonymous poster hash: ebaf8...a48
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å skremme, men relativt mange av de som har kreft i munnhulen blir feildiagnostisert som betennelse og går igjennom flere antibiotika kurer før de blir sendt til spesialist og får riktig diagnose. Jeg ville nok insistert på å bli henvist til øre/nese/hals spesialist for å utelukke kreft.

skal til legen og tannlegen imorgen så håper jeg får vite noe da, eventuelt be om og bli sendt videre samme dag :)

AnonymBruker
Skrevet

jeg har paratet med legen idag men fikk ikke time før imorgen, da det var fullboket ut dagen idag :(

jeg fikk også endret tannlege timen til imorgen istedefor. så får håpe jeg får noe svar imorgen. en av legene må jo vite hva det er. :)

kjenner jeg gruer meg litt egentlig, men så er jeg litt sånn som tenker litt av det verste.

TS

mente og skrive pratet :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg vært hos tannlegen igjen, og hun vet ikke hva det er for noe. Hu prøvde og få meg inn til en oralkirurgi for og se på det men alle hadde ferie og var ikke tilbake før mandag. :(

Skal til legen 12.45 så håper de har noe bedre svar.. :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg vært hos tannlegen igjen, og hun vet ikke hva det er for noe. Hu prøvde og få meg inn til en oralkirurgi for og se på det men alle hadde ferie og var ikke tilbake før mandag. :(

Skal til legen 12.45 så håper de har noe bedre svar.. :)

TS

Har det blitt bedre i ganen?

Du må kanskje også få annen antibiotika, i tillegg til utredning, dersom du fremdeles har plagen i ganen.

Lykke til hos legen! :)

Anonymous poster hash: d139a...ad4

AnonymBruker
Skrevet

Har det blitt bedre i ganen?

Du må kanskje også få annen antibiotika, i tillegg til utredning, dersom du fremdeles har plagen i ganen.

Lykke til hos legen! :)

nei har ikke blitt noe bedre, har faktisk blitt mer hoven lenger ned mot halsen. håper de finner ut av hva det er.

Gjest Heartbeat
Skrevet

Stakkars deg, du må si til legen at han må henvise deg videre til spesialist. God bedring :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Det er så stygt det du gjør her, å mate en med åpenbar kreftangst. Hvilken glede har du av det? :sinna:

Anonymous poster hash: 84863...8a8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars deg, du må si til legen at han må henvise deg videre til spesialist. God bedring :hug:

ba om det, men ble bare satt på ny antibiotikakur :(

men skal tilbake til tannlegen til mandag, og hu skulle sende meg videre på den dagen. så håper jeg finner ut av noe da :)

takk :hug:

TS

Skrevet

Det er så stygt det du gjør her, å mate en med åpenbar kreftangst. Hvilken glede har du av det? :sinna:Anonymous poster hash: 84863...8a8

Jeg har ingen glede av det, men etter flere runder med kreft i munnhulen og samtale med landets fremste spesialister så har jeg lært at mange pasienter går igjennom flere runder med antibiotikakurer fordi "vanlige" leger ikke forstår at det dreier seg om kreft. Hvis legen ikke kan gi et svar på hva som faktisk feiler TS mener jeg det er helt relevant å be om henvisning til spesialist. Jeg er ingen spesialist, og kan derfor hverken si om dette dreier seg om kreft eller noe helt annet.. Men det er klart at min erfaring påvirker hva jeg ville gjort hvis jeg var TS.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen glede av det, men etter flere runder med kreft i munnhulen og samtale med landets fremste spesialister så har jeg lært at mange pasienter går igjennom flere runder med antibiotikakurer fordi "vanlige" leger ikke forstår at det dreier seg om kreft. Hvis legen ikke kan gi et svar på hva som faktisk feiler TS mener jeg det er helt relevant å be om henvisning til spesialist. Jeg er ingen spesialist, og kan derfor hverken si om dette dreier seg om kreft eller noe helt annet.. Men det er klart at min erfaring påvirker hva jeg ville gjort hvis jeg var TS.

Jeg fikk bare en ny antibiotika kur, men skal bli sendt videre på mandag for videre undersøkelse.

Jeg vet ikke om det er noe vits og hente den andre kuren elr om jeg skal vente til jeg har blitt undersøkt videre.

Åssen fant de ut at du hadde kreft i munnhulen, og hvilken symptomer hadde du ? :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk bare en ny antibiotika kur, men skal bli sendt videre på mandag for videre undersøkelse.

Jeg vet ikke om det er noe vits og hente den andre kuren elr om jeg skal vente til jeg har blitt undersøkt videre.

Åssen fant de ut at du hadde kreft i munnhulen, og hvilken symptomer hadde du ? :)

TS

Hent ut kuren dersom legen har skrevet ut resept, og ta kuren. Det er viktig

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hent ut kuren dersom legen har skrevet ut resept, og ta kuren. Det er viktig Anonymous poster hash: d139a...ad4

skal hente den imorgen tidlig. :)

Gjest Heartbeat
Skrevet

Håper det ikke er noe alvorlig. Krysser fingrer for deg! klem :hug:

Skrevet

TS

Jeg hadde et slags sår under tunga som plaga meg en stund. I tillegg opplevde jeg at tunga skrapte borti tennene så den ble sår i kangen. Jeg var så heldig at jeg har en nabo som har vært kirurg i en mannsalder og som forsto hva det dreide seg om, så jeg slapp lange ventinger. Som en annen bruker sier, ta antibiotikaen du er tilbudt. Sannsynligheten for kreft er ikke særlig stor, og det er kanskje derfor så mange leger overser det.. Fint at du blir sendt videre på mandag, og lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde et slags sår under tunga som plaga meg en stund. I tillegg opplevde jeg at tunga skrapte borti tennene så den ble sår i kangen. Jeg var så heldig at jeg har en nabo som har vært kirurg i en mannsalder og som forsto hva det dreide seg om, så jeg slapp lange ventinger. Som en annen bruker sier, ta antibiotikaen du er tilbudt. Sannsynligheten for kreft er ikke særlig stor, og det er kanskje derfor så mange leger overser det.. Fint at du blir sendt videre på mandag, og lykke til.

Okok, har tenkt til og ta den. Skal hente den nå snart :)

Men om jeg faktisk har kreft i ganen, åssen var det etterpå du som har opplevd det? Om du vil svare da, bare lurer på åssen de gjør det derifra.. :)

TS

Skrevet

Få tatt en vevsprøve og finn ut om det er celleforandring. Det kan være slimhinnesykdom. Visst såret eroderer og sveller med en åpenbar hvit pusshinne over kan det være en cyste eller muligens plateepitelkarsinom.

Har du andre symptomer i kroppen?

Hvor stort er såret?

Hvor lenge har du hatt såret?

Lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

Få tatt en vevsprøve og finn ut om det er celleforandring. Det kan være slimhinnesykdom. Visst såret eroderer og sveller med en åpenbar hvit pusshinne over kan det være en cyste eller muligens plateepitelkarsinom.

Har du andre symptomer i kroppen?

Hvor stort er såret?

Hvor lenge har du hatt såret?

Lykke til.

Ok, da skal jeg dra innom legen og få tatt en vevsprøve.

Etter at jeg fikk såret har jeg vært veldig sliten/trøtt. Lite energi osv,

Størrelsen er ca 5,5 mm, men så har det havna litt mer bak så vil tippe 5,7 mm

Har hatt såret nå siden forrige tirsdag.

Takk :)

TS

Skrevet

Hvor mange år er du?

Har ikke behov for å si så mye om behandlingen min nå. Hvis du bare har hatt såret siden forrige uke ville jeg ikke vært så bekymra ennå. Husk munnhullekreft er ganske sjelden, så sjansen for at det er noe annet er absolutt til stede.

I forhold til vevsprøve så er øre-nese-hals lege er rette person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...