Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?

cinderella_h

Anbefalte innlegg

Huff var en vond opplevelse. Synes jeg har kjent så lite spark og bevegelser de siste dagene. Egentlig siden julaften. Nå har jeg vært i mye aktivitet men allikevel savnet jeg de regelmessige bevegelsene både morgen og kveld. Etter inntakt av mat i går kjente jeg aå vidt det var noen små dult. Når jeg ikke kjente noen verdens ting i morres og ikke etter å ha spist senere på dagen ringte jeg sykehuset! De ba meg komme med engang! Følelsene er ganske vonde på en slik biltur!

Vi ble meget godt tatt i mot men fikk forklart på telefon at vi ikkw vil få ultralyd. De skal kun lytte. Vi kom inn til jordmor som valgte å sette ctg på meg! Først fant hun det hun trodde var babyen hjertelyd men etter å ha lyttet på meg og telt min puls så fant hun ut at det var ikke babyens men mitt hjerte. Jeg hadde så høy puls!!! Vi fant heldigvis babyens etterhvert og fikk roet ned min! De sa at de slipper meg ikke før jeg roer meg ned og er betrygget med at alt er bra! De spurte hva som måtte til for det, og jeg sa at ultralyd er det som roer ned. Det å se bevegelser og at hun ev har snudd seg mot min rygg. Så da fikk jeg det! Alt så kjempe fint ut og ja - hun hadde snudd seg. Sparker inn mot min rygg. De kunne ikke si om det var grunnen til mindre spark men mest sannsynlig. Det hjelper en nervøs mor! Ultralyd med

Fine bevegelser og ctg med fint hjerte og fosterlyd hjalp meget godt og vi dro derfra med litt roligere

Puls og en bedre følelse. Kanskje jeg klarer roe litt ned nå og baby slapper av og sparker litt mer!

De sa at etter uke 25 er det 80 prosent sjanse for overlevelse hvis de blir født. Etter uke 28 er det 100 prosent sjanse! Sikkert fint for dere å vite også ;-)

Ellers fikk vi et meget meget godt bilde av at dette er en jente - totalt utvilsomt!

Veldig lettet 🙏🙏🙏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at alt var fint! Man blir litt bekymret når man har vent seg til et visst bevegelsesmønster, så dette med spark er neimen ikke bare betryggende hele tiden :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff. La det aldri skje igjen! Godt å få drt bekreftet av noen som kan dette. Det hjalp betraktelig på humøret og tilværelsen. Hva var det mannen sa? : nå blir det litt levelig hjemme. 🙈🙈🙈 bekymringer påvirker jo absolutt alt! Det skal være sagt!

Nå er siste julemat middag inntatt. Man blir ltt matlei etter julen men jammen er det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det godt med liv i magen igjen. Egentlig tilbake til slik det var. Det sparker, Rumler og beveger seg.deilig ! På julaften så vi magen vrengte seg skikkelig. Etterpå hadde jeg veldig vondt i ryggen. Mon tro om hun snudde seg da og derfor jeg ikke kjente noe særlig de påfølgende dagene.

Nå har jeg sitter på ebay. Har ikke kjøpt noe enda - men lagt en del til i handlelisten. Funnet masse søte ting. Passer på at at det ikke er ting som skal i munnen for det er jeg litt skeptisk til. Men lagt tiø litt kluter, håndkler, smekker, leker til å henge i vognen og noen søte wallstickers til å ha på barnetrommet. Og jeg som ikke skulle ta helt av 🙈🙈🙈🙈

I tillegg har jeg lyst til å kjøpe Babynest - men lurte nesten litt på om jeg skulle prøve å lage den selv. Nå har jeg ikke symaskin - men er jo en tolmodig sjel. I værstefall så vet jeg om en som har! Tror jeg kommer billigere ut av det også ved å lage selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi !! Jeg har vært på salg!!!! Kjøpt masse baby klær !!!:)

Ble litt basillen og jammen ble det stor innkjøp! Litt vanskelig med tanke på størrelse men kjøpt noe i nyfødt og resten i 56. De vokser vel fort. Oi så gøy det var!!!! Må innrømme at jeg har sittet og sett på klærne og kost meg med dem. Nå er de i vaskemaskinen :)

I tillegg har jeg vært på

Panduro og handlet inn tiø Babynest. Det kom på 300,- mangler bare vatt til å fylle i kantene - men har så mye puter og slikt liggende hjemme at jeg tenkte keg kunne bruke dem. Ev får jeg dra å kjøpe senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig å se at du endelig kjøper inn litt!:)

Her har jeg bestilt babynest, har ikke tålmodighet eller talent til å lage selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe vet nå ikke om jeg har talentet jeg heller / men pågangsmotet skal det ikke stå på 🙈 men vil nok komme en glose eller to underveis tenker jeg ! Men om keg får det til er det morro å skryte på seg at man har laget den selv :-)

Kan jeg spørre hvor mye du måtte betale for den?

Ja nå henger det masse babytøy på klesstativet her. Mannen fikk en anelse sjokk når han kom hjem.

I tillegg handlet jeg for en 1000 lapp på jollyroom. Ble den reisesengen jeg snakket om tidligere, bæresele, termometer ( veldig smart for den kunne måle temp i rommet pluss i badevannet) pluss noen små ting.

Så tok jeg turen over til ebay - der tok det av !!!! Kjøpte flere slike leker til å henge på bilsetet / vognen. Smekker. Smokkeholder. Også ble det litt pynt til rommet. Blant annet en søt winnie the pooh wallstickers og en twinkle twinkle little star wallsticker til å ha over sengen.

Og !! Bilsete er i boks! Det ble kjøpt før

I dag! Ble maxi Cosi :)

Pengene har fått vinger i dag men alt er jo på salg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå jeg er så sint !!!!!!!!

Siden jeg er gravid så har jeg lissom ikke lagt de Store planene for nyttårsaften. Jeg har dog sagt til mannen at han må dra å kose seg han som kan! Mem han vil jo ikke la meg sitte alene heller. Så ble vi invitert av et vennepar som skulle ha et annet vennepar på besøk - med middag og alt! Greit nok - de er skikkelig party people uten barn - men for mannen sin skyld så tenkte jeg at jeg kan bli med selv de kommer til å drikke fra øverste hylle. Så vi droppa handlingen av mat siden vi fikk beskjed om å ikke ha med noe. I morgen skal vi også på besøk. Istedenfor dro vi å kjøpte fyrverkeri, en gavepose med vinflasker, twist poser og litt smått. På vei hjem - for en time siden ringer dem og avlyser !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Av en tåpelig grunn!!!!!!!

Så da satt vi her da! Mat har vi ikke. Butikken er stengt. Mannen er sur. Jeg ble grinete! Alt av bordbestilling ute er umulig å få tak i!

Yeah ! Happy new year lissom !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå jeg er så sint !!!!!!!!

Siden jeg er gravid så har jeg lissom ikke lagt de Store planene for nyttårsaften. Jeg har dog sagt til mannen at han må dra å kose seg han som kan! Mem han vil jo ikke la meg sitte alene heller. Så ble vi invitert av et vennepar som skulle ha et annet vennepar på besøk - med middag og alt! Greit nok - de er skikkelig party people uten barn - men for mannen sin skyld så tenkte jeg at jeg kan bli med selv de kommer til å drikke fra øverste hylle. Så vi droppa handlingen av mat siden vi fikk beskjed om å ikke ha med noe. I morgen skal vi også på besøk. Istedenfor dro vi å kjøpte fyrverkeri, en gavepose med vinflasker, twist poser og litt smått. På vei hjem - for en time siden ringer dem og avlyser !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Av en tåpelig grunn!!!!!!!

Så da satt vi her da! Mat har vi ikke. Butikken er stengt. Mannen er sur. Jeg ble grinete! Alt av bordbestilling ute er umulig å få tak i!

Yeah ! Happy new year lissom !

Så nedtur :( dårlig gjort å avlyse i siste liten. Går det å bestille noe mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja skikkelig dårlig gjort !!! Er lissom ikke helt greit å avlyse tre timer før og når butikken er stengt!! Nei det kan se ut som all take away er stengt. Så her har det blitt brødskiver så langt. Vi tenkte bevege oss ut etterpå i et håp om å få et bord ute - men det var ikke sånn vi så for oss nyttårsaften :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skikkelig dårlig gjort !!! Er lissom ikke helt greit å avlyse tre timer før og når butikken er stengt!! Nei det kan se ut som all take away er stengt. Så her har det blitt brødskiver så langt. Vi tenkte bevege oss ut etterpå i et håp om å få et bord ute - men det var ikke sånn vi så for oss nyttårsaften :(

Utrolig kjipt :( Det skjønner jeg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja får trøste meg med at to stk tørkestativ med søtt baby tøy er vasket, tørket og brettet sammen i en eske.

Ble tilogmed kjøp i dag også! Er gøy når man betaler 200 for noe som kostet 600 👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja får trøste meg med at to stk tørkestativ med søtt baby tøy er vasket, tørket og brettet sammen i en eske.

Ble tilogmed kjøp i dag også! Er gøy når man betaler 200 for noe som kostet 600 👏👏👏

Det er en god trøst tross alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så kjedelig! :( nyttårsaften er ikke en dag man avlyser i siste liten.. Hvordan ble kvelden?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det skal være sagt! Ble så irritert på mannen som ikke klarte å sette dem på

Plass. Han sa bare : Javell ok. Jeg klikka! Synes nå de kunne fått høre at sånt gjør man ikke. En vanlig lørdag - ja, men ikke nyttårsaften! Mannen tok jo tilogmed og ringte dem etter midnatt for å si godt nyttår. Jeg gadd ikke hilse eller sende sms.

Kvelden endte opp med å dra ut for å spise! Men det gikk i vasken! Skulle prøve å finne en kjole men ingen passet. Den keg endte opp med så ut som en påmalt søplesekk. Ødela to stilongs for de var så trange !!!! Kom oss ut og følte meg som en gravid trashwhore med den trangesste og korteste kjolen ever! 🙈🙈🙈🙈🙈 følte meg ikke lekker nei! Ikke en eneste restaurant å oppdrive , alt var stengt!!!! Endte opp på en avsidiges restaurant men maten pg servicen var elendig! Vi hev i oss, betalte og satset på mcdonalds! Som også var stengt!!!!!! Rakk hjem igjen til rakett oppskytingen på plassen hjemme! Endte opp med hjemmelaget toast på kjøkkenet hvorav vi bestemte oss for å rydde vekk julen! 0340 i natt var julen ute av hus!!!

Og i dag har vi bare puslet hjemme! Hengt opp nye gardiner og vasket litt. Blir veldig tomt når alt det varme og røde tas ned! Men alt virker litt renere og større.

Men sukk - jeg får så sinnsykt vondt i ryggen av å gjøre slike ting!!!! Det er ille !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stjålet ( med tillatelse ) følgende spm av lillemeg90 :

På vei: 25+5

Igjen til termin: 102 dager

Neste kontroll: Samtale med

Jordmor i midten av januar og ny ul i slutten av januar.

Innkjøp: Gikk fra intet til bananas. Har : bilstol, tiny 3 in 1, vugge, vogn, en god del babytøy, dyne, sengetøy og en del underveis i posten.

Kjønn: Jente

Utålmodig: Det går i rykk og napp. For det meste gleder jeg meg, men noen ganger får jeg en panikkfølelse kastet over meg. Er livet over ?? Friheten slutt? Men allikevel vil jeg ikke bytte det mot noen verdens ting.

Navn: vi har alltid visst hva vi skulle kalle henne hvis vi fikk en jente.

Vektøkning: tørr ikke tenke tanken! Pilen stiger oppover! Men ligger på normalen i følge lege.

Vann i kroppen: Jo har nok fått litt vann i kroppen. Merker det på leggene, skoene og ringene mine.

Melk i brystene: ingen antydning overhodet.

Strekkmerker: Nei, og de vil jeg ikke ha. Smører iherdig flere ganger daglig. Mon tro om det hjelper?!

Hodet ned: hun turner fælt - men på siste ul hadde hun hodet ned.

Tungt: ja det begynner å merkes. Magen er i veien for diverse ting, feks barbering og negleklipping. Sistnevnte merket jeg i dag. Blir veldig fort sliten og andpusten.

Kynnere: jeg vet ikke for å

Være ærlig ! Våkner om natta med noen intende stikkesmerter i magen. Men ikke hver natt og kun hvis jeg snur meg. Usikker !!

Hodet festet: er vel en del for tidlig.

Matkick: spiser mye!! Merkelige lyster!

Plager: mye bekymringer og tanker. Men de har vært der hele tiden pga min medfødte angst for absolutt alt.

Vondt i ryggen.

Trøtt.

Humør: Veldig følsom! Men ellers bra!

Høygravid: Nei

Fødselsforventninger: Har ikie turt å tenke tanken enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...